אל על ביצעה היום טיסת פרידה אחרונה ממטוס הבואינג 747 “ג’מבו” האחרון בצי המוחלף בימים אלה במטוסי הבואינג 787 “דרימליינר” החדישים. לרגל המאורע, אל על הפעילה טיסת ראווה מרומא לישראל ונתיב הטיסה כלל ציור “דיוקן עצמי” של מטוס ג’מבו 747 עצום באוויר מול חופי קפריסין.
טיסת LY1747, אשר בוצעה תחת מספר טיסה מיוחד בסימן ה-747 ביצע מסלול הטיסה ייחודי בצורת מטוס הג’מבו. את נתיב הטיסה של הבואינג 747-400 האחרון של אל על ניתן לראות תוך מעקב אחר נתיב הטיסה באמצעות תוכנות כגון Flightradar24 המספקות תמונה עדכנית והיסטורית של מסלול הטיסה של (כמעט) כל טיסה בעולם.
צפו בטיסה המלאה של אל על #
אל על מציירת מטוס באוויר: “דיוקן עצמי” בטיסת הפרישה של הג’מבו בואינג 747
אל על הפעילה טיסת ראווה מרומא לישראל (LY1747) לכבוד פרידתה מצי מטוסי 747 אשר שירות אותה במשך 48 שנים. נתיב הטיסה המיוחדת כלל ציור “דיוקן עצמי” של מטוס ג’מבו 747 עצום באוויר מול חופי קפריסין.
טיסת הפרידה האחרונה של ה-747 של אל על #
הטיסה האחרונה של ה-747 של אל על הייתה אמורה להמריא ב-10 בבוקר מרומא, אך לבסוף הטיסה של אל על המריאה באיחור של למעלה מחצי שעה. כשעתיים לאחר מכן, כאשר המטוס היה קרוב לשמי קפריסין ולא רחוק מישראל, הג’מבו של אל על ביצע הנמכה ל-10 אלף רגל והחל לבצע תמרונים באוויר לאורך עשרות ק”מ וציור של הדיוקן העצמאי בצורת מטוס ה-747 הפורש של חברת התעופה הישראלית.
היסטוריית ה-747 של אל על והחלפתו ב-787 #
צי מטוסי ה-747 הופעלו באל על במשך כ-48 שנים ועתה מטוס הג’מבו האחרון תחת הרישום 4X-ELC מסיים את תפקידו בצביעת אל על ועובר לגריטה. את המטוס הספציפי אל על קלטה לצי ישירות מהמפעל במאי 1995. כעת בגיל של כמעט 25 שנים הגיע הזמן לאחרון מטוסי ה-747 של אל על לפרוש ולפנות מקום לטובת מטוסי ה-787 דרימליינר החדישים שנקלטים בימים אלה באל על. ה-747 של אל על כלל 403 מושבים ב-4 מחלקות – מחלקה ראשונה, מחלקת עסקים, מחלקת תיירים פלוס (“פרימיום אקונומי”) ומחלקת תיירים. אל על החלה להפעיל את ה-787 עם 3 מחלקות – מחלקת עסקים “פירסט”, מחלקת “פרימיום” ומחלקת תיירים עם 222 מושבים סה”כ.
איזה יפה! להתראות 747, ברוך הבא דרימליינר 787!