חניה ליד טרמינל 1 בנתב”ג

בטרמינל 1 בנתב”ג, המשמש בעיקר את הטסים בטיסות הלואו-קוסט או הטיסות הפנים-ארציות לאילת עוברים יותר ויותר נוסעים בכל שנה. רוב הטסים מטרמינל 1 נוסעים לחופשות וטיסות קצרות של סופ”ש או כמה ימים בחו”ל, ולכן האפשרות של חניה בנתב”ג הינה אטרקטיבים מאוד עבורם. בפוסט זה נסביר על האפשרויות השונות של חניה ליד טרמינל 1 וכן נסקור את מחירי החניה לטווח ארוך בצמוד לטרמינל 1 בנתב”ג.

חניון טרמינל 3

האם כדאי לחנות בחניון ליד טרמינל 1 בנתב”ג?

רוב הטסים לחו”ל מנתב”ג בכלל ומטרמינל 1 בפרט מתלבטים כיצד להגיע ולחזור מהשדה – האם עדיף לקחת מונית לטרמינל או להגיע ברכב פרטי ולהחנות בשדה התעופה?

שלט הכוונה לחניה בטרמינל 1 לטסים עם Ryanair, easyJet, Wizz air

שלט הכוונה לחניה בטרמינל 1 
לטסים עם Ryanair, easyJet או Wizz air

כאמור, טרמינל 1 משמש בעיקר את הטסים בטיסות לואו-קוסט, אשר המאפיין העיקרי שלהן הוא גיחות קצרות לחו”ל לכמה ימים בלבד בגלל מחירי טיסה זולים. לפיכך, במידה והטיסה שלכם הינה קצרה, לכמה ימים בלבד, סכומי הכסף שתצטרכו לשלם על חניה ליד טרמינל 1 בנתב”ג תהיה יחסית נמוכה, שכן התמחור הוא לפי יממות.

מחירי חניה לטווח ארוך ליד טרמינל 1

מחירי החניה בטרמינל 1 עבור חניה לטווח ארוך, מעבר ל-24 שעות, נוחים יחסית:

  • 18 ש”ח לשעת החניה הראשונה בטרמינל 1 בנתב”ג ולאחר מכן 4 ש”ח לרבע שעת חניה נוספת בטרמינל 1
  • 45 ש”ח לחניה בטרמינל 1 ל-24 שעות (יממה)

10 ש”ח לכל שעה נוספת, במידה וחניתם לפחות יממה אחת בטרמינל 1

כלומר, אתם משלמים 45 ש”ח ליום. אם הנסיעה שלכם היא ל-5 ימים לצורך העניין, מחיר החניה ליד טרמינל 1 יהיה כ-200 ש”ח.

עדכון (יולי 2019): נתב”ג הגבילו את החניה בחניון צמוד טרמינל 1 לחניה עד 24 שעות בלבד החל מ-1 ביולי 2019. רכבים החונים מעבר ל-24 שעות צפוים להגרר, לכן כדאי להשתמש בחניוני טווח ארוך אחרים בנתב”ג.

עדכון (אוגוסט 2021): לאחר החזרה לטיסות פעילות כשהשמיים שוב נפתחו לאחר שכמעט ונסגרו כליל בעקבות מגבפת הקורונה, ניתן שוב לחנות בטרמינל 1 לחניה לטווח ארוך כבעבר. המחיר הינו כאמור 40 45 ש”ח ליממה ומאוד נוחד לנוסעים שטסים ו/או חוזרים מ/אל טרמינל 1 בנתב”ג.

עדכון (יולי 2022): תעריפי החניה עודכנו החל מ-1 ביוני השנה לתעריפים הנ”ל. התעריפים הקודמו לחניה בטרמינל 1 בנתב”ג עמדו על 9 ש”ח לשעת חניה בטרמינל עד לסה”כ 5 שעות חניה, או 40 ש”ח לשעת חניה בטרמינל בנמל התעופה.

מחירי מונית לטרמינל 1 במקום חניה ליד הטרמינל #

מונית לנתב”ג עשויה לעלות מאות שקלים לכיוון, תלוי במוצא. לדוגמה מונית מת”א לנתב”ג עולה בטווח בין  140 ש”ח לכ-160 ש”ח, תלוי בשעה ביום ובחברת המוניות. בכיוון ההפוך המחירים נעים בין 180 ש”ח לכ-200 ש”ח. לכן, סה”כ מחירי הגעה במונית לנתב”ג מת”א הלוך חזור הוא כ-350 ש”ח. לכן, במידה והמחיר אותו נשלם על חניה בצמוד לטרמינל 1 בנתב”ג תהיה פחות מהסכום הזה, יהיה לנו משתלם יותר להגיע ברכב פרטי ולהשאירו בחניון ליד טרמינל 1. לנוסעים המגיעים ממרחקים גדולים יותר, דוגמאת ירושלים, באר שבע או חיפה, מחירי המוניות עולים בצורה מהירה יותר, ולכן השארת הרכב בחניוני נתב”ג עשויה להיות משתלמת אף יותר.

האם מחירי החניה בטרמינל 1 משתלמים? #

מחשבון מחיר חניה בטרמינל 1 בנתב"ג

מחשבון מחיר חניה בטרמינל 1 בנתב”ג (צילומסך מאתר רש”ת)

מחיר החניה בנתב”ג ליד טרמינל 1 הינו סביר בהחלט עבור רוב הנוסעים, ומקנה לכם את הנוחות של השארת הרכב בנתב”ג ואיסופו מיד לאחר הנחיתה.

בואו נבחן דוגמה של טיסה לסופ”ש ארוך בקייב מחמישי עד מוצ”ש: הגעתם לשדה ביום חמישי ב-3 לפנות בוקר לקראת טיסה ב-6 בבוקר. החנתם את רכבכם והשעון של החניה החל לתקתק. אם אתם אוספים את הרכב במוצ”ש בסביבות השעה 12 בלילה, הרי שביליתם בחניה כמעט 3 יממות מלאות. מחיר החניה בחניון הצמוד לטרמינל 1 בנתב”ג הינו 120 ש”ח עבור החניה הזאת.

אילו הייתם מגיעים במונית מגוש דן וגם חוזרים איתה בחזרה, הייתם משלמים כ-300 ש”ח עבור הנסיעות. שימו לב שגם בתוספת עלויות הדלק למחירי החניה, החניה בטרמינל 1 משתלמת משמעותית לעומת מונית עבור לנסיעות של כמה ימים בודדים. מומלץ להעזר במחשבון החניה באתר רש”ת להערכת עלויות והשוואתם למחירי המוניות.

 

חסרונות בחניה ליד טרמינל 1 בנתב”ג #

אילוסטרציה: שאטל אוטובוס הסעה חינם לחניה בטרמינל 1לחניה בטרמינל 1 בנתב”ג יתרונות רבים ואף חסכון כספי לא קטן לעומת הגעה במונית. לטסים מטרמינל 1 בנתב”ג השארת הרכב וההליכה של כמה דקות בודדות לטרמינל עצמו מאוד נוחה. עם זאת, בעוד שטיסות הלואו-קוסט ממריאות מטרמינל 1, כלל הנוסעים החוזרים יוצאים מטרמינל 3. במצב זה יהיה עליכם לעלות על האוטובוס הפנימי החינמי של נתב”ג (שאטל) ולהגיע עד לחניון הצמוד לטרמינל 1 על מנת לאסוף את רכבכם.

בעוד שלרוב שירות השאטל של נתב”ג עובד בתדירות גבוהה ובחינם ואף, הנהגים נחמדים ברובם, להגרר עם מזוודות וטרולי באוטובוסים אחרי טיסה של כמה שעות איננה חוויה נעימה במיוחד. בתקופות החגים העמוסות או תקופת הקיץ, קיים עומס גדול מאוד על מערך ההסעות הפנימיות בנתב”ג. נוסעים רבים מנצלים את האפשרות לחניה במחיר משתלם בנתב”ג וההסעה הפנימית בחינם ונוצר עומס, לחץ ודחיפות. תארו לעצמם עשרות נוסעים עם מזוודותיהם דוהרים לתוך אוטובוס.

 

אפשרויות נוספות לחניה בנתב”ג #

חניון טווח ארוך: חניה לא רחוק מטרמינל 1 בנתב"ג

חניון טווח ארוך:
חניה לא רחוק מטרמינל 1 בנתב”ג

החניון של טרמינל 1 איננו החניון היחיד בנמל התעופה בן גוריון. בנוסף לחניון שצמוד לטרמינל 1 בנתב”ג, תוכלו למצא אפשרויות נוספות לחניה בנתב”ג:

  • חניון רגיל לחניה לטווח ארוך בנתב”ג #

    מחיר החניה זהים לחניון טרמינל 1, אך מהחניון הרגיל יש לקחת שאטל הסעה לטרמינל 3 או לטרמינל 1 שכן הוא מרוחק משני הטרמינלים של נתב”ג.

  • חניון מקורה לחניה לטווח ארוך בנתב”ג #

    החניון ממוקם בצמוד לחניון הרגיל לטווח ארוך, אך מחירון גבוהה יותר מאחר והוא מקורה ומוגן  מנזקי מזג האוויר.

  • חניון לטווח ארוך צמוד לטרמינל 3 #

    לטסים מטרמינל 3, החניון שצמוד אליו מהווה את החניה הנוחה ביותר מאחר ואפשר לחנות בו וללכת רגלית לטרמינל. גם בטיסה חזרה, לאחר הנחיתה ניתן להגיע רגלית לרכבכם תוך כמה דקות בודדות. עם זאת, מחירו של חניון טרמינל 3 כפול מזה של טרמינל 1 ועומד על כ-80 ש”ח ליממה.

  • חניונים מזדמנים #

    בזמני עומס, בחגים ובקיץ, הנהלת החניונים של נתב”ג מפעילה חניונים ייעודים שהוסדרו אד-הוק בשטח פתוח על מנת לעמוד בעומסים. החניונים מבודדים מאוד ונמצאים על אפר, אך נותנים מענה לצרכי החניה של הנוסעים. מחירי החניה בחניונים אלה זהים למחירי החניה בטרמינל 1 או חניון טווח ארוך הרגיל, אך יש להשתמש בשירות האוטובוסים החינמי על מנת להגיע לטרמינל 1 או 3.

טיפ לחונים בנתב”ג #

לרוב אתם מגיעים לחניון באמצע הלילה בדרככם לטיסת שופינג קצרה או סופ”ש במלון ספא מפנק בחו”ל, משאירים את הרכב בחושך וטסים לכמה ימים לחו”ל. אז נכון שבסזרך הלוך הכל עובר חלק, אתם אפילו מתפנקים בטרקלין דן בחינם, בוחרים את המושב הטוב ביותר במטוס ואף נהנים ממסעדה מומלצת בבורדו. במידה ואתם לא רוצים להעביר שעה-שעתיים בחזרתכם לארץ בחיפוש אחר רכבכם, מומלץ מאוד לצלם את הרכב חונה בחניה ליד השלטים של מספרי החניות. בצורה כזאת, תוכלו לדעת איפה למצא את רכבכם או להעזר בצוות המפעילים של החניונים לאיתור הרכב.

חניון ליד טרמינל 1 בנתב"ג (אילוסטרציה)

סיכום #

החניה בצמוד לטרמינל 1 בנתב”ג הינה נוחה ומשתלמת לנסיעות קצרות של ימים בודדות, בהשוואה לשימוש במוניות במקום בחניה. הנוחות של הגעה ברכב פרטי לנתב”ג ועזיבה איתו לעיטים קורצת גם היא לאנשים רבים אשר מעדיפים להיות בשליטה. הפרט היחיד שיש לזכור הוא להיות ערנים על הכביש, משהו שלא תמיד קל לאחר טיסה של כמה שעות.

תנהגו בזהירות וטיסה נעימה!

טרמינל 1 בנתב"ג איפה משתלם לחנות?

 

שאלות? אשמח לענות 🙂

מאז שהפוסט הזה נכתב, עשרות גולשים שאלו שאלות פרטניות בתגובות ושמחתי לענות. מוזמנים לקבוצת טריפ סטורי בפייסבוק לשאול שאלות ולהצטרף לדיון:

טריפ סטורי

 

‫86 תגובות על “חניה ליד טרמינל 1 בנתב”ג

  1. בני

    שמעתי שלאחרונה היה קשה למצוא חניה בטרמינל 1 בחניון לטווח ארוך, מה המצב בתקופה זו של החגים?
    מתכנן לטוס מחר ומפחד לא למצוא חניה…

    1. IgalSt כותב הפוסט

      קשה להעריך. מקסימום יפנו אותך לחניון חלופי ותצטרך לקחת אוטובוס פנימי שיביא אותך לטרמינל 1 ללא עלות. כדאי לצאת מספיק זמן מראש.

  2. טניה

    היי,
    אני טסה בלילה מטרמינל 1 ורוצה להשאיר את הרכב בחניון לטווח ארוך, איך אני מגיעה לחניון של טרמינל 1?
    תודה רבה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי גיא. לצערי התשובה לשאלתך הינה שלילילת.
      מאתר של נתב”ג:

      חניה לטווח ארוך (מעל 24 שעות):
      אין חניה חינם לבעלי תג חניה לנכה אשר מחנים את רכבם לטווח ארוך.

      חניה מעל 5 שעות נדרשת בתשלום לפי תעריפי החניון.
      בחניונים מסומנים מקומות חניה לנכים על פי התקן הנדרש ובסמוך ככל הניתן למקומות השירות.
      התשלום הינו בהתאם לתעריפי החניון בו חונה הרכב.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שלמי. האמת – התקלת אותי. לא יודע באמת.
      מצד שני, מניח שכן – למה לא? נראה לי שאפשר להחנות אותו על האי-תנועה בחניון ואמור להיות בסדר.
      ממליתץ להעלות את השאלה שוב בקבוצה שלנו בפייסבוק, אולי חברים נוספים יוכלו לעזור מנסיון אישי.

  3. יקיר

    איך אני יודע אם החניון הוא לטווח ארוך או לטווח קצר
    האם יש שילוט בכניסה שאומר איזה חניון זה , כדי לא להתבלבל בין החניונים
    האם חניון לטווח קצר וחניון לטווח ארוך צמודים אחד לשני , כי הבנתי שאם בטעות אני יחנה בחניון לטווח קצר במקום חניון לטווח ארוך ל4 ימים יהיה סכום משמעותי

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי יקיר, החלקה דיי פשוטה:

      1. חניון טווך ארוך (15) – החניון הזה הינו החניות הייעודי לחניה לטווח ארוך. כל השלטים בשדה מנווטים אליו תחת הכיתוב “חניון טווח ארוך” וקשה לפספס אותו. פה יש מחיר “רגיל” לחניה ליממה
      2. חניון צמוד לטרמינל 3 – החניות משמש גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך. אם אתה חונה בו לטווח ארוך יהיה חיוב יקר יחסית. זאת בגלל שהוא צמוד לטרמינל 3 ולוקחים על זה פרמיה כדי שלא כולם יחנו בו ויטוסו לכמה ימים
      3. חניון צמוד לטרמינל 1 – החניות משמש גם לטווח קצר וגם לטווח ארוך, אך המחיר זהה לחניון טווח ארוך הרגיל – אם אתה טס מטרמינל 1 ייתכן ויהיה לך נוח לחנות כן (החזרה מחו”ל תהיה דרך טרמינל 3 בכל מקרה)

      חשוב לציין שבתקופה עמוסה נפתחים חניוני טווך ארוך נוספים (הם ממוספרים לא לפי הסדר – למה לא יודע).

      בכניסה לכל חניותיש את התעריפים בו לשעת חניה וליממה של חניה. כך שקשה יחסית להתבלבל. גם וויז מנווט טוב לחניונים.

      אם יהיו לך שאלות המשך – מוזמן לקבוצת הפייסבוק שלנו. גם שם אני עונה מהר יותר 🙂

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי תמי, בחניון טווח ארוך אין חניה לבעלי תו נכה מתוך ההגיון שמשאירים שם את האוטו כשטסים לזמן ארוך לחו”ל ולא כדי להגיע לאסוף מישהו.
      עם זאת, מי שמרותק לכסא גלגלים (בעל תו כחול) זכאי להשאיר את הרכב בחניון לטווח קצר (צמוד לטרמינל) לצורך חניה ארוכת טווח, באותם תנאים של החניון לטווח ארוך. כדי לממש את הזכאות יש צורך, במכונות התשלום יש להתקשר באינטרקום או בטלפון לחדר הבקרה ולהציג את התו הכחול בצירוף תעודת נכה ורשיון רכב על שם הנוסע.
      תמי, מוזמנת לקבוצת הפייסבוק שלנו לספר על החוויות והטיסות לחו”ל

  4. רינת בן ברוך

    היי אשמח לדעת בבקשה
    אני טסה מטרמינל 1 מחר – ל3 ימים ומעוניינת לחנות שחניון טרמינל 1
    אני אסע לפי השילוט ופשוט אניח את הרכב??? אפעיל פנגו ובנחיתה אגיע לאסוף אממה איך אדע כל כמה זמן מגיע שאטל ?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לא צריך להפעיל פנגו, לוקחים כרטיס בכניס הלחניה ומשלמים ביציאה.
      אכן נוסעים לפי השילוט לחניון של טרמינל 1 בנתב”ג ומחנים את הרכב. מגיעים לאסוף אח”כ את הרכב וזהו.
      השאטל מגיע כל 10-15 דקות בד”כ.
      אם יש שאלות נוספות, יותר מהר לשאול בקבוצה שלנו בפייסבוק ולקבל הייחסוך מהירה יותר:
      https://www.facebook.com/groups/tripstory

  5. זוהר

    היי,
    איך אדע היכן אני נוחתת בחזור? אם טסה לואו קוסט ויוצאת מטרמינל 1 מה הסיכוי שגם ננחת שם?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      למיטב ידיעתי כל הנחיתות הבינלאומיות מתבצעות בטרמינל 3.
      זה אומר שאם חנית ליד טרמינל 1, תצטרך לקחת שאטל מטרמינל 3 לטרמינל 1.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      עד כמה שאני יודע – בהחלט כן. בשעות פחות עמוסות התדירות אומנם פחותה עד כד אוטובוס אחד פעם בחצי שעה, אך בהחלט השאטל בין טרמינל 1 בנתב”ג לטרמינל 3 עובד.

  6. טל

    האם שירות התנעת רכב פעיל גם בחניון הצמוד לטרמינל 1?
    מהאתר של נתב”ג נראה שהשירות פעיל רק בחניון 15 לטווח ארוך

  7. עומר

    שלום, היכן הכי נוח לי להחנות את הרכב אם אני טס מטרמינל 1 אבל לא רוצה להשתמש בשרות בשאטלים? אני נכה עם דיכוי מערכת חיסונית ומפחד להשתמש בשאטלים

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי עומר, ישנו חניון טווח ארוך צמוד לטרמינל 1. עם זאת, הטיסות נוחתות תמיד בטרמינל 1 ולכן לא תוכל להמנע משאטל.
      האופציה היחידה שאני יכול לחשוב עליה היא לחנות בטרמינל 1 כך שבטיסה הלוך לא תצטרך להשתמש בשאטל בפנימי. אחרי הנחיתה תוכל לקחת מונית לטרמינל 1. אומנם זה יעלה לך עוד כמה עשרות שקלים אך אם ישנו חשש כזה – אולי זה עדיף.

  8. אוקסנה

    שלום
    אני ניסית ביום ראשון הזה ב 17.07.22 ל5 ימים.
    איך רכבות אז רוצה לבוא עם אוטו.
    רלוונטי למצוא חנייה ב03:00 בלילה או לא?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      קשה לי לנווא אם תהיה חניה בטרמינל 1. אבל ככל הנראה תהיה חניה באיזשהו חניון בנתב”ג.

  9. אורית

    מה ששאלתי, אני ממריאה מטרמינל 1. רוצה להחנות שם.
    בחזרה כולם נוחתים בטרמינל 3.
    האם השאטל הוא רק בין הטרמינלים?
    זה לא אותו שאטל שלוקח לחניון של טרמינל 3?
    איפה נמצא השאטל הזה?
    תודה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      תשאירי את הרכב בחניון טווח ארוך ליד טרמינל 1.
      אחרי הנחיתה בטרמינל 3, לוקחים שאטל לטרמינל 1 (מאותה הקומה, הדלת הימנית ביותר כשיוצאים מאיזור המכס – חשוב לשים לב לשילוט של האוטובוסים לאן כל אחד נוסע).
      השאטל הזה לוקח אתכם לטרמינל 1 וצמוד לו נמצא חניון טווח ארוך של טרמינל 1.

  10. אורית

    האם השאטל שלוקח את הנוסעים אחרי הנחיתה, מטרמינל 3 לחניון טרמינל 1, זה אותו שאטל שלוקח את הנוסעים לחניון של טרמינל 3?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      חניון של טרמינל 3 צמוד לטרמינל 3.
      אלא אם התכוונת לשאול אם השאטל שלוקח מטרמינל 1 מגיע לחניון טווח ארוך (שמרוחק מטרמינל 3). במקרה כזה התשובה היא שלילית. יש שאטל אחד שנוסע בין חניון טווח ארוך (חניון 15) לבין טרמינל 3 ויש שאטל אחר שנוסע בין טרמינל 1 וטרמינל 3.

  11. תומר

    שלום, אשמח להבין כמה יצא לי חנייה מ13.6.22 ב9 בבוקר עד ה16.6.22 בעשר בלילה.
    תודה רבה.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      מדובר ב-4 ימי חיוב. יממה של חניה בחניון טווח ארוך עולה 45 ש”ח, לכן 45X4=180 ש”ח.

  12. ליאת

    האם ניתן ללכת ברגל מהחניון לטווח ארוך שצמוד לטרמינל 1 לבין טרמינל 1? יש שביל הליכה מסודר או שצריך גם שאטל?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אפשר בהחלט ללכת. יש מעט עבודות שדרוג של הכבישים שם כרגע, אבל בכל מקרה ישנו שביל הליכה. מדובר בהליכה של דקה או שתים, בגדול לחצות כביש וזהו.

  13. שרון

    כתוב בכתבה שלא ניתן לחנות לטווח ארוך והרכב יגרר. ומצד שני בתגובות פה כתוב שכן אפשרי. האם מישהו יכול לתת מידע האם ניתן לחנות 3 ימים משלישי עד חמישי ולא יגררו?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שרון, איסור החניה בטרמינל 1 לטווח ארוך הוסר. נכון להיום ניתן לחנות לטווח ארוך בטרמינל 1 ב-40 ש”ח ליממה ללא כל חשש. מניסיון אישי חוזר 🙂
      תודה שהסבת את תשומת ליבי – אני מעדכן את הפוסט.

  14. ענת קופר

    שלום, טסים מטרמינל 1 וחוזרים ב3 יוצאים בבוקר שני וחוזרים בלילה בין רביעי לחמישי.
    איפה חונים? מה העלות שתהייה לנו? ואיך מגיעים ממקום למקום?
    אשמח להנחיות ברורות

    1. IgalSt כותב הפוסט

      החניה בטרמינל 1 לטווח ארוך היא 40 ש”ח ליממה. נשמע שאתם תחנו כ-5 יממות, לכן העלות הצפויה היא סביבות 40X5=200 ש”ח.
      טרמינל 1 נמצא במרחק הליכה קצר מאוד מהחניון. כך שמאוד נוח לכם.
      אם אתה נוחתים בטרמינל 1 חזרה גם, אז הרווחתם לגמרי. אם תנחתו בטרמינל 3 בחזור אז תצטרכו לקחת אוטובוס (שאטל) פנימי חינם לטרמינל 1.

  15. מתי

    לרשות שדות התעופה,
    אני טסה לאילת ב 27.5.21 וחוזרת ב 29.5.21 ,אתם מציינים כי נראה שאפשר להחנות לזמן ארוך בצמוד לטרמינל 1, האם בטוח אפשרי או רק נראה שאפשר?
    אודה לתשובה ודאית.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      מתי, מדובר באתר פרטי שלא קשור לרשות שדות התעופה.
      מסרתי את המידע שמצאתי לאחר חיפוש באינטרנט ואתר רש”ת כדי לסייע לך.

  16. גורדן

    היי,
    האם ניתן להחנות בחניון הצמוד לטרמינל 1 לטווח רחוק, לטיסה לאילת? או שיש צורך לחנות בחניון המרוחק ולקחת שאטל?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      נכון להיום נראה כי ניתן לחנות בטרמינל 1 גם כחניון טווח קצר וגם בתור חניון טווח ארוך בנתב”ג.

      מאתר רשות שדות התעופה:

      חניה לטווח ארוך

      • טרמינל 3: החניון מחולק לשני מתחמים מרוחקים, מבנה מזרחי – חניון הפרדס; מבנה מערבי – חניון כרם
      • טרמינל 1: החניון ממוקם בחזית טרמינל 1
      • תעריף חניה לטווח ארוך: ליממה ₪40
  17. שירן

    שלום
    אני טסה לאילת מטרמינל 1 לסופש איפה אני צריכה לחנות? והאם מהחניה עלי לקחת שאטל לטרמינל?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שירן,
      להבנתי החניון ליד טרמינל 1 פתוח גם בימים מיוחדים אלה של קורונה והלחימה בעזה. לפיכך, ניתן להחנות בחניון הצמוד לטרמינל 1 ולכן אין צורך לקחת שאטל לטרמינל שכן מדובר במרחק הליכה קצר.

  18. ענת

    שלום וברכה,
    באתר של נתבג מופיע חניון עבור הנוסעים לנמל תעופה רמון (אילת) על גג החניון של טרמינל 1. ידוע לך אם זה בתוקף? ומה הסיכוי למצוא בו מקום בימי החנוכה?
    תודה!

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אפשרות החניה על גג טרמינל 1 עבור הטסים לרמון/אילת הינה חדשה ואני רואה אותה פעם ראשונה.
      להערכתי, כנראה שאחרי שהחניון של טרמינל 1 פסק מלהיות חניון טווח ארוך, הם התאימו על הגג של החניון להיות לטווח ארוך עבור הטסים לאילת.

  19. יריב

    להנהלת החניונים ב נתב”ג, אולי חשבתם על הרבה דברים אך פרט אחד וחשוב לא הקדשתם מחשבה ולא ברור מדוע לא עלה בדעתכם לעשות זאת.
    לאחרונה טסתי לחו”ל והייתי צריך להחנות את הרכב לטווח ארוך בטרמיל 1.
    1. השילוט וההכוונה לחניון לטווח ארוך, זוועה, לא ברור וגם מטעה.
    2. להגיע לחניון מספר 22, כאשר השלט המרכזי מראה איזור תפעולי ורק אח”כ בקטן מאוד יש שלט 22.
    3. לפני החניון הזה ישנו חניון 15, שלפני הכניסה עליו אין כל שלט המציג את מספר החניון, ולרכב הטועה אין אפשרות לחזור אחורה ולתקן את הכניסה.
    4. הכיכר לפני החניון 22 לא מראה לאן יש להיכנס ומאיפה ניתן לצאת. בכל שדה התעופה מתקדם בו ישנם חניונים השילוט ברור, מוצג הייטב, ובלילה גם מואר לנהגים.
    כיצד בדעתכם לכוון את הנהגים הבאים ויוצאים בצורה ברורה וחלקה.
    כותב זאת כמי שנאלץ לעשות שני סיבובים בשדה התעופה וכמעט לאחר לטיסה בגלל שילוט מטעה, חסר ולא ברור.
    אגב השלט הקטן מספר 22 מציג לנהגים כאילו נותרו 22 מקומות פנויים.

  20. עידו

    מכל הדיון פה לא הבנתי:
    1. אני יכול להחנות צמוד לטרמינל 1 וללכת ברגל או שבכל מקרה חייב שאטל?
    2. איפה להחנות בשביל לקחת שאטל לטרמינל 1?
    אני גם טס מטרמינל 1 וגם חוזר לטרמינל 1.

    1. IgalSt כותב הפוסט
      1. ניתן לחנות בחניון צמוד טרמינל 1 בנתב”ג, אך במידה ומדובר בחניה לעד 24 שעות בלבד.
      2. תוכל לקחת שאטל לטרמינל 1 מחניון טווח ארוך העיקרי של נתב”ג
  21. סיון

    חניון 22 הוא החניון טווח ארוך למי שטסים מטרמינל 1.
    זה אומר שהשאטל שיוצא משם נוסע ישר לטרמינל 1 בלי לעבור בטרמינל 3

  22. אילן

    האם יש אפשרות להגיע עם הרכב הפרטי לטרמינל 1 להוריד את המזוודות ולאחר מכן להחנות את הרכב בחניון לטווח ארוך ?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      בהחלט. אפשר להגיע ולעצור ליד טרמינל 1 לכמה דקות, להוריד את הנוסעים והמזוודות ואחור מכן להמשיך לחניון טווח ארוך ולהחנות בו.

  23. אאז

    לגבי היוצאים מטרמינל 1. התקשרתי למספר שמופיע כאן למעלה והנציג אמר לי שהכי כדאי להתקשר אליהם 20 דקות לפני ההגעה ואס הם יפנו לחניון שממנו יהיה שאטל ישיר לטרמינל 1.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      האם הכוונה היא לשאטל ההסעות הפנימי החינאמי בנתב”ג? אם כך, אז אכן לפי הבנתי אם תרצה להגיע מחניון טווח ארוך בנתב”ג לטרמינ 1 עם האוטובוס הפנימי, יהיה עליך לנסוע ראשית לטרמינל 3 ולאחר מכן להחליף לאוטובוס חלופי. לא הכי נוח לצערי.

  24. ירון

    היי שלום.
    אני צריך לטוס מטרמינל 1.בא עם רכבי הפרטי בעל תג נכה כחול.אני חונה בחניון לטווח ארוך הרגיל?.יש שאול לטרמינל 1?.כי נדמה לי שהאוטובוס נוסע רק ל 3 לא? תודה.אין סידור לבעלי תג נכה?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי ירון,
      באחת התגובות פה למטה יש הסבר על קו האוטוביס הפנימי בנתב”ג, השאטל בנתב”ג, והסבר שיש קו אוטובוס שנוסע בין טרמינל 1 לטרמינל 3 הלוך חזור.
      בנושא האפשרויות שלך לחניה, יש הנחה לבעלי תו חניה כחול (כיסא גלגלים) בחניון לטווח ארוך צמוד לטרמינל 3: המחיר הוא 40 ש”ח (כמו חניון טווח ארוך הרגיל והמרוחק) במקום 80 ש”ח ליממה. כך שאולי זו אופציה עדיפה מבחינתך, כך תוכל לנסוע מטמינל 3 לטרמינל 1 בשאטל הפנימי בנתב”ג ביתר נוחות.
      כמו כן, הייתי ממליץ להתקשר לטלפון של בקרת החניונים בנתב”ג ולברר אם ישנן הקלות לבעלי תו נכה בחניה בצמוד לטרמינל 1 לטווח ארוך.
      טלפונים של הנהלת חניוני נתב”ג: 03-9752550 או 03-9752551.

  25. אסתי

    היי,
    באתר של נתבג כתוב שאין הסעות מחניה לטווח ארוך אל טרמינל 1, מהאתה יודע על זה?
    תודה רבה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אסתי,
      בנתב”ג קיים שאטל מטרמינל 1 לטרמינל 3 הלוך חזור, וקיים גם שאטל מחניון טווח ארוך לטרמינל 3. כך שבעצם ניתן להגיע מחניון טווח ארוך לטרמינל 3 ומשם לטרמינל 1. כך זה מוסבר באתר רש”ת:

      1. קו שאטל בין החניון לטווח ארוך המרכזי לטרמינל 3.

        השאטל יוצא במסלול זה בתדירות של בין 10 ל – 15 דקות, 24 שעות ביממה, כל השבוע.
        שעות היציאה מהתחנות מתוכננות אך אינן קבועות ועשויות להשתנות בהתאם לעומסים. יתכנו זמני המתנה קצרים יותר ובכל מקרה לא תהיה המתנה של למעלה מ-20 דקות.

        מיקום התחנות:
        • באזורי החניה השונים בחניון.
        • תחנת ההסעה מטרמינל 3 אל החניון ממוקמת בקומת הקרקע G, סמוך לשער 01.
      2. קו שאטל בין טרמינל 1 לטרמינל 3.

        השאטל פעיל במשך 24 שעות ביממה ויוצא בכל רבע שעה עגולה.

        מיקום התחנות:
        • תחנת ההסעה מטרמינל 3 לטרמינל 1 ממוקמת בקומת הקרקע G, סמוך לתחנת ההסעה לחניון טווח ארוך.
        • תחנת ההסעה מטרמינל 1 לטרמינל 3 ממוקמת בחזית טרמינל 1 מול שער 4.​
      3. שאטל בין חניון 22 לטרמינל 1 וחזרה מטרמינל 3 לחניון 22.

        לטסים מטרמינל 1 אשר חנו בחניון 22.
        השאטל פעיל 24 שעות ביממה ויוצא בתדירות של עד 15 דקות המתנה מחניון 22 לטרמינל 1 ובעת נחיתה מטרמינל 3 חזרה לחניון 22.

  26. נורית צפתי

    שלום רב, אודה לתשובתכם האם בכדי להגיע לחניון טווח ארוך בטרמינל 1 ולהחנות משך 5 ימים עליי לציין בוויז חניון טווח ארוך רגיל טרמינל 1 ??

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היה שינוי נהלים בנתב”ג, ולאחרונה הנהלת נתב”ג אסרה על חניה בחניון צמוד טרמינל 1 לטווח ארוך העולה על יממה. ניתן במקום זאת לחנות בחניון טווח ארוך הרגיל ולקחת אוטובוס פנימי בחינם לטרמינל 1. הפוסט עודכן בהתאם.

  27. אריאל

    בוקר טוב , איזה שילוט כתוב בטרמנל 1 חניה לטווח ארוך כדי לא להתבלבל בין חניה ל-24 שעות ?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לפי הבנתי, אין אפשרות יותר לחנות לטווח ארוך בחניון שצמוד לטרמינל 1 ויש לחנות בחניון טווח ארוך הרגיל של השדה (מסומן כ- “חניון טווח ארוך” בשילוט).

  28. מיכל

    אני אמורה להגיע לטרמינל 1 ורוצה חניון לא מקורה לטווח ארוך ולא הבנתי למה גוררים את הרכב אחרי 24 שעות. האם החניון לטווח ארוך זה חניון מרכזי של נוסעים לטרמינל 3 וגם נוסעים לטרמינל 1?
    שנית, האם כשאני מגיעה לחניון לטווח ארוך יש לי משם שאטל לטרמינל 1?
    ושאלה נוספת האם התשלום מתבצע בעזיבת החניון או בהתחלה ? איך יודעים כמה זמן הרכב חונה?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      כפי שעודכן בפוסט, לאחרונה הכללים בנתב”ג השתני לגבי החניה בחניון צמוד לטרמינל 1: מותר לחנות בחניון טרמינל 1 רק עד 24 שעות, ולא לטווח ארוך.
      במידה ותרצי לחנות בנתב”ג לטווח העולה על 24 שעות (שזה בעצם רוב הנוסעים), יהיה עליך לחנות בחניון טווח ארוך הרגיל אשר משמש את הנוסעים היוצאים מטרמינל 1 וגם מטרמינל 3 בנתב”ג.
      מהחניון טווח ארוך ישנו שאטל שיקח אותך לטרמינל 1 תוך כמה דקות נסיעה. להזכירך, כשאת חוזרת לנתב”ג בדרך חזור, את יוצאת מטרמינל 3, ושוב עולה לשאטל שיקח אותך לחניון טווח ארוך.
      החניה בחניוני נתב”ג מתבצעת לאחר החזרה לארץ בעמוד התשלום העצמי. כמו בחניונים אוטומטיים רבים בארץ ובעולם, יהיה עליך פשוט להכניס למכונת התשלום את כרטיס החניה שקיבלת בכניסה לחניון, ולשלם את מחיר החניה בהתאם לזמן השהיה בחניון.

  29. אריק

    שלום
    באתר של נתב”ג נרשם כי החל מ 1.7.19 לא תותר חניה לטווח ארוך בחניון מול טרמינל 1
    היות ונותנים עדיפות לטיסות פנים.
    האם הדבר נכון?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      תודה אריק על ההדגשה בנושא. אכן נראה שנתב”ג שינוי את החוקים וחניה בחניון צמוד טרמינל 1 נתב”ג תתאפשר לחניה עד 24 שעות בלבד.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      בהחלט, ישנם שאטל שמסתובב בין טרמינל 1 וגם טרמינל 3 לבין חניון טווח ארוך בנתב”ג. כך שכשעולים לאוטובוס חשוב לוודא לאן הוא מביא אתכם.

  30. ירון צ'קה

    שלום,
    אם אני טס עם המשפחה כולה (בסביבות 6 מזוודות), יש אפשרות להקפיץ את בני המשפחה עם המזוודות לטרמינל 3, ואז לנסוע לחניון, לחנות רת הרכב, ולקחת שאטל לטרמינל 3?
    דרך אגב, איזה חניון הכי קרוב לטרמינל 3?
    תודה על העזרה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      כן, זה בהחלט אפשרי.
      ליד טרמינל 3 יש חניון טווח ארוך מקורה שיקר יותר, אבל החניון “הרגיל” זה חניון טווח ארוך של נתב”ג שעולה כ-40 ש”ח ליממה.
      משם יש כאמור שאטלים שנוסעים לטרמינל 3 בתדירות גבוהה.

  31. דבורה

    לפני שעה הייתי בחניון שנקרא 22 הרכב חנה בדיוק שעה אחת העלות 40 ש”ח.
    אם מדברים על טיסות זולות טרמינל 1 נוחות וכו…

  32. לריסה ס.

    תודה רבה. האם יש חניה בחינם בנתב”ג? או אם לא חניה חינם, איך אפשר לחנות בזול בנתב”ג?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לצערי, אין חניה בחינם בנתב”ג פרט להורדה או העלאת נוסעים. כלומר, אם את מעלה חברים או בני משפחה אשר חזרו מחו”ל, מותר לך לחנות לכמה דקות בחינם בנתב”ג ליד טרמינל 1 או טרמינל 3. מעבר לזה, אין אפשרות לחניה בחינם בנתב”ג ויהיה עליך לשלם בגין החניה. אחרת, במקום חניה חינם בנתב”ג תקבלי דו”ח לביתך מטעם משטרת נתב”ג.
      באשר למקום הזול ביותר לחניה בתוך נמל התעופה, מחירי החניה בנתב”ג מפורטים בפוסט, כך שהחניה הזולה ביותר בנתב”ג זה חניון טווח ארוך הרגיל או החניון הצמוד לטרמינל 1. שני החניונים הללו מציעים את התעריפים הזולים ביותר לחניה בנתב”ג לפי מיטב ידיעתי. טיסה נעימה, לריסה!

  33. חננאל

    מישהו יודע איפה נמצא חניון 15 בנתב”ג? הבנתה שחניון 15 של נתב”ג משמש לחניה לטווח ארוך, אבל אני לא מבין איפה הוא נמצא.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      נתב”ג משתמשת בשם “חניון מס’ 15” או “חניון 15” כדי לתאר את חניון טווח ארוך הרגיל והגדול בנתב”ג. חניון טווח ארוך של נתב”ג, כלומר חניון מס’ 15, נמצא יחסית לא רחוק מחניון טרמינל 1 ובאופן כללי מהכניסה לנתב”ג. אם אתה רוצה למצא את חניון 15 לטווח ארוך בנתב”ג בוויז, פשוט חפש “חניון טווח ארוך בנתב”ג” (ללא שימוש חניון 15 כי זה שם פנימי יותר* ותמצא אותו. הנה גם קישור למפה של חניון 15 בנתב”ג.

  34. הראל

    היי,

    האם החניונים המזדמנים/ פרטיים (שאינם שייכים לנתב”ג) קרובים לחניון טרמינל 1 ארוך הטווח של הנתב”ג?
    מה יש להזין ב- Waze/ Google Maps כדי להגיע ליעד?
    תודה

  35. דתיה ברכה

    האם הבנתי נכון חניה לא מקורה המחיר ליממה 40 ש”ח
    ואם יש שאטלים מהחניה לטרמינל 3

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לדעתי יש לנוסעי מחלקת עסקים או פרימיום אקונומי כדי להגיע לטרקלין, אבל אני לא בטוח.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      בד”כ החניון ליד טרמינל 1 יחסית פנוי ואין בו בעיה. אני גם לא מכיר אפשרות להזמנת חניה מראש בחניון טרמינל 1 בנתב”ג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *