בשנים האחרונות טסתי עשרות פעמים עם UIA יוקריין אינטרנשיונל איירליינס (Ukraine International Airlines) על הקווים לקייב, לדניפרו ולאודסה, כמו גם בטיסות קונקשן דרך קייב לליטא ופריז במסגרת העבודה. בפסוט הזה אציג את חוות דעתי על הטיסות של UIA, סוגי המטוסים בהם הם משתמשים וטיפים שלי לטיסות מוצלחות עם יוקריין איירליינס. מדובר בחווית הטיסה האישית שלי עם UIA, ולנוסעים אחרים יכולות להיות חווית טיסה אחרת ועל כן הביקורת וחוות הדעת על יוקריין איירליינס UIA עשויה להיות שונה.
- אודות UIA
- שירות וארוחות בטיסות UIA
- בעד ונגד טיסות עם יוקריין
- צי המטוסים של UIA
- מתחרות של UIA בטיסות לקייב
- מדיניות כבודה בטיסות
אודות UIA יוקריין אינטרנשיונל איירליינס
UIA יוקריין אינטרנשיונל איירליינס (בתרגום חופשי: “קווי תעופה אוקראיניים בינלאומיים”) הינה חברת התעופה הגדולה באוקראינה ובין חברות התעופה הפעילות בנתב”ג עם למעלה מ-8 טיסות יומיות ליעדים שונים באוקראינה ובראשן קייב הבירה. משדה התעופה בוריספיל בקייב, המשתמש את UIA בתור נמל הבית (Hub), יוקריין מפעילה טיסות ליעדים בינלאומיים רבים, בינהם פריז – צרפת, לונדון – אנגליה, אמסטרדם – הולנד, ברצלונה ומדריד – ספרד, ורשה – פולין, רומא – איטליה, ניו יורק – ארה”ב, טורונטו – קנדה, תאילנד, סין, הודו ועוד. בזכות מחירי הטיסות הזולים, חלק גדול מהנוסעים הבוחרים לטוס מנתב”ג עם UIA עושים קונקשן בקייב וממשיכים בטיסות המשך ליעדים אחרים באירופה, צפון אמריקה (ארה”ב וקנדה) ואסיה.
רמת השירות וארוחות בטיסות UIA
בדומה לחברות תעופה אירופאיות אחרות, גם UIA בשנים האחרונות צמצמה את רמת השירות בטיסות לבסיסית ביותר. בעוד שצוות הדיילים אדיבים וחייכני לרוב, מחירי כרטיסי הטיסה בטיסות הקצרות באירופה כולל רמת שירות בסיסית ביותר – רק המים הם ללא עלות. יתר המוצרים, כגון תה או קפה, מיצים ומשקאות קלים, בירה או משקאות אלכוהולים אחרים כמו גם כריכים או חטיפים כרוכים בתשלום נוסף. כמו כן, קיימת אפשרות להזמנת ארוחות חמות מלאות עד 36 שעות לפני ההמראה בתשלום של 7 עד 14 יורו לארוחה. בטיסות ליעדים רחוקים, כגון הקווים מקייב לניו יורק או לקנדה, או הקווים בין קייב לתאילנד, מוגשות ארוחות מלאות בדומה לחברות אחרות. עם זאת, גם בארוחות שניתן לרכוש בזמן טיסה אל תצפו לאוכל מסעדות משובח. מדובר במשהו להעביר את הרעב עד לנחיתה. לאחר מכן, מומלץ לנסוע למרכז העיר ולסעוד באחת המסעדות המומלצות בקייב. לחילופין, אם אתם עושים קונקשן בקייב תוכלו לאכול באחת המסעדות בשדה התעופה בוריספיל בזמן הקונקשן בקייב.
זאת ועוד, בדומה למודל של חברות לואו-קוסט אשר גם חברות לגסי “רגילות” אימצו בשנים האחרונות, שירותים שהתרגלנו לקבל בחינם בטיסה כעת ניתנים לרכישה בנפרד. לדוגמה, במידה ותרצו לבחור את המושב שלכם במטוס שלכם מראש, תוכלו לעשות זאת בתוספת תשלום. המחיר שיש לשלם בגין המושב משתנה בהתאם לאטרקטיביות המושב. כך לדוגמה, מושבים רגילים עולים פחות מ-10$, ואילו מושבי יציאת חירום יקרים יותר ועולים כ-16$ לקטע טיסה.
המלצתי היא להתייחס לטיסות כיום כנסיעה באוטובוס אווירי. כרטיס הטיסה אותו אתם רוכשים כיום מקנה לכם זכות להגיע ממקום אחד לאחר, וזהו. מושב במטוס עם אפשרות לטרולי קטן אתכם, בעוד שכל השאר הוא אקסטרא שניתן לרכוש בתשלום במידת הצורך. כאשר מתאימים את הציפיות שלכם מהטיסה, חווית הטיסה עם יוקריין איירליינס UIA הינה נעימה מאוד. השירותים הנוספים כגון ארוחות ושתיה או הושבה עולים כמה יורו/דולר בודדים כל אחד. מדובר במחיר זול ונוח ביחס למתחרים האחרים. לדוגמה תוכלו לאכול כריך עם שתיה ב-5 יורו, או לבחור הושבה בכ-8 דולר לכיוון. לצורך השוואה, באל על תשלמו מחירים כפולים ומשולשים על אותם השירותים.
מטוס בטקסי מהגייט ועד להמראה – הדרך להמראה בנתב”ג
וידאו מהיר של כל הדרך שעובר המטוס מהגייט, הטקסי למסלול ההמראה ועזיבת קו החוף של ישראל.
מתעניינים בטיסות, טיולים ותעופה? בואו לקרא עוד בטריפ סטורי – www.tripstory.co.il
טיסת PS776 של יוקריין אינטרנשיונל איירליינס (Fly UIA) ב-27.08.2018
Posted by טריפ סטורי on Saturday, September 1, 2018
מטוס יוקריין אינטרנשיונל איירליינס UIA בהמראה מנתב”ג לקייב
ביקורת וחוות דעת על UIA
עשיתי השוואה בין הדברים הטובים והיתרונות שיש לטיסות של UIA לעומת הדברים שאני פחות אוהב והחסרונות בטיסות עם יוקריין איירליינס. כמובן, גם הפעם זו היא חוות דעתי בלבד על טיסות UIA ולנוסעים אחרים עושיות להיות חוויות ודעות אחרות.
מה טוב בטיסות עם יוקריין אינטרנשיונל אייליינס?
רשימת היתרונות של חברת התעופה UIA האוקראינית על פני המתחרות כמו גם הדברים הטובים שאני אוהב בטיסות עם יוקריין:
ל-UIA מחירים זולים לטיסות #
מחירי הטיסות עם UIA הינם זולים יחסית, וישראלים רבים בוחרים לטוס עם יוקריין בקונקשנים דרך קייב ליעדים כגון תאילנד או ניו יורק. גם עבור הנוסעים המחפשים להגיע לערי אוקראינה האחרות כמו דניפרו, אודסה, לבוב, חרקוב ואחרות, יוקריין היא החברה היחידה שטסה ליעדים אלו בטיסות ישירות מהארץ (פרט לאודסה, שאליה טסה אל על) ובמחירים זולים יחסית. UIA מציעים מחירים מוזלים מאוד לנוסעים המקדימים ומזמינים טיסות מראש (6-10 חודשים) ומאפשרת להנות ממחירים מאוד זולים המתחילים בפחות מכ-90$ לכיוון בין ת”א וקייב או ערי אוקראינה האחרות.
יוקריין ממריאה מטרמינל 3 בנתב”ג #
UIA ממריאה מטרמינל 3 בנתב”ג, בניגוד למתחרה אל על אשר באמצעות מותגי UP וסנדור ממריאה בטיסות לקייב או לאודסה מטרמינל 1 בנתב”ג. טרמינל 3 בנתב”ג גדול ומרווח יותר, עם חנויות רבות ונוחות טובה ביחס לטרמינל 1. כמו כן, כשטסים מטרמינל 3 ניתן ליהנות משהות בטרקלין דן בנתב”ג. לעומת זאת, ביקור לא תוכלו להנות מטרקלין בטרמינל 1.
אוכל ומשקאות בטיסה במחירים זולים
בעוד שכרטיסי הטיסה במחלקת תיירים של UIA לא כוללים אוכל או שתיה (פרט למים), תוכלו לרכוש אותם במחירים זולים יותר מהמתחרות. תפריט הארוחות והשתיה בטיסות UIA מגוון והמחירים הינם יורו בודדים לפריט – כריך וכוס יין עולים כ-6 יורו או בירה בכ-3 יורו בלבד. בחברות תעופה אחרות, דוגמאת אל על, כריך בלבד או פחית בירה עשוים לעלות כ-25-30 שקלים כל אחד.
שדה התעופה בקייב נוח לקונקשנים #
ישראלים רבים טסים עם UIA בטיסות קונקשן דרך קייב ליעדי המשך בארה”ב, אסיה ואירופה. הקונקשנים בקייב שיוקריין איירליינס מציעה נוחים ושדה התעופה בוריספיל בקייב קל ופשוט לקונקשנים.
עמידה בזמנים בטיסות יוקריין #
חברות תעופה שמאחרות בהגעה ליעד גוררות שלל אי-נעימויות לנוסעים, בראשן פספוס קונקשנים. בימים בהם אל על מובילה את רשימת חברות התעופה המאחרות ביותר בעולם, חברת UIA לרוב עומדת בזמני ההגעה ליעד בטיסותיה. רוב הקונקשנים דרך קייב מתבצעים בטיסות הצהריים (PS776 או PS780). לנוסעים בטיסות הצהריים של UIA יש לרוב כשעה וחצי עד שעתיים להספיק לקונקשן שלהם בטיסות ההמשך. בעוד שמניסיון טיסת PS780 נוטה לאחר בהמראה מת”א מפעם לפעם בשל איחור בהגעת המטוס, הרי שלרוב הטיסות מגיעות בזמן והנוסעים מספיקים לקונקשנים שלהם. בכל אופן, אם אתם מיועדים לעשות קונקשן בקייב, הייתי ממליץ להעדיף את טיסת הצהריים המוקדמת יותר (PS776) לעומת הטיסה שממריאה כשעה לאחר מכן (PS780).
ל-UIA כ-4 טיסות יומיות לקייב #
יוקריין איירליינס מפעילה כ-4 טיסות ישירות בין קייב ונתב”ג בארץ. המשמעות היא שיש לכם אפשרויות מגוונות לשעות הטיסה בהתאם ללו”ז והנוחות שלכם. אם אתם רוצים להגיע לקייב מוקדם בבוקר ולהספיק ליום עבודה מלא במשרד בקייב זה בהחלט אפשרי עם טיסת הבוקר PS778 הממריאה ב-5:30. אם אתם מעדיפים להגיע לקייב לקראת הערב ולטוס בנוחות במהלך היום, יש לכם שתי טיסות צהריים (PS776 ו-PS780) נוחות, המביאות אתכם לקייב בסביבות 6 בערב. לאל על, המתחרה על הקו, רק 2 טיסות יומיות מת”א לקייב – טיסת בוקר וטיסת ערב בלבד.
כמו כן, גם אם מפספסים את טיסת הקונקשן שלכם מקייב לארץ, העובדה של-UIA טיסות רבות לת”א עובדת לטובתכם, שכן החברה תוכל ביתר קלות להעביר אתכם לטיסה מאוחרת יותר.
UIA מפעילה טיסות ישירות לערים באוקראינה #
יוקריין איירלינס מפעילה טיסות ישירות לערי אוקראינה המרכזיות – לקייב, דניפרו, אודסה, לבוב, חרקוב וזפרוז’יה. בעוד שעל הטיסות לקייב ולאודסה קיימת ל-UIA תחרות מצד אל על באמצעות UP וסנדור בהתאמה, UIA היא החברה היחידה המפעילה טיסות ישירות לדניפרו, לבוב, חרקוב וזפרוז’יה. בערים חרקוב, לבוב ודניפרו האוקראיניות שוכנים מרכזי הייטק רבים, וחברות תוכנה ישראליות רבות מחזיקות בהם מרכזי פיתוח. לכן, אנשי תוכנה והייטק ישראלים רבים טסים לאוקראינה וטיסות ישירות מהוות יתרון משמעותי ואף שיקול בפתיחת מרכז פיתוח בערים אוקראיניות אלו.
מה לא טוב בטיסות עם UIA
יוקריין אינטרנשיונל איירליינס מציעה חווית טיסה בסיסית ופשוטה אשר אינה כוללת הושבה מראש, אוכל או שתיה במטוס (פרט למים) ואף בחלק מתעריפי הכרטיסים מזוודות אינן כלולות במחיר הכרטיס. ב-UIA לא תמצאו שום מותרות אלא רק מושב במטוס עליו תוכלו לשבת בזמן הטיסה.
קהל הנוסעים #
בעוד שמחירי הכרטיסים ב-UIA זולים והדבר מהווה נקודה חיובית, תוצר הלוואי של מחירים זולים הוא משיכה של קהל נוסעים מסויים: סצנות דוגמאת טיסת השוקולד או נוסעים המשתכרים במטוס אינם זרים בטיסות עם יוקריין איירלינס.
כמו כן, חרדים רבים נוהגים לטוס בטיסות UIA, במיוחד בסביבות חגי תשרי בדרכם לעיר אומן באוקראינה. לצערי, חוויתי עיכובים ואיחורים רבים בטיסה בגלל קהל נוסעים זה. אינני מעוניין להכליל, אך אחוז האיחורים בהמראה הנגרם על ידם כמו גם התנהגות לא נאותה מצד קהל זה בולטת במיוחד בתדירות ובגסות כלפי צוות הדיילים של UIA. הנוסעים עולים עם תיקים ומזוודות אשר אינם מתאימים לתא הנוסעים, ובכך גורמים מצוקת מקום רב בתאי אחסון בקבינה וצורך לשלוח את המזוודה לבטן המטוס כ-Delivery At Aircraft. פעולות אלו בסוף הבורדים מעכבים את הטיסה בכ-30 דקות לכל הפחות. כמו כן, הנוסעים בטיסות יוקריין פעמים רבות נמנעים מלהשמע להנחיות הדיילים ועושים פשוט מה שמתחשק להם בחוצפה רבה. מספר פעמים חוותי נוסעים חרדים צעירים אשר מתיישבים במושבי מחלקת עסקים או מושבי אקזיט מועדפים בתוספת תשלום ומסרבים לזוז מהם, למרות שאינם רכשו כרטיס מתאים.
איחורים מפעם לפעם #
UIA לרוב מגיע ליעדה בזמן, במיוחד ביחס לטיסות אל על המקבילות לקייב. עם זאת, חוויתי עם יוקריין איירליינס איחורים ודחיות בטיסה של שעות רבות. בחלק מהפעמים האיחורים בטיסות יוקריין איירליינס נבעו מסיבות תפעוליות באשמת חברת התעופה, אך לפעמים, האיחורים נבעו בעקבות מזג האוויר. החורף האוקראיני הינו קר ומושלג. במזג אוויר חורפי פעמים רבות המטוסים מאחרים להגיע לארץ בטיסות ההלוך מאוקראינה ולכן גם טיסות החזור מת”א לאוקראינה מאחרות. באחת הפעמים נאלצתי להמתין למעלה מ-7 שעות בתוך המטוס לאחר הבורדינג בשדה התעופה בקייב עד שקיבלנו אישור להמריא בעקבות קרח על המסלול; במקרה אחר הטיסה מדניפרו לת”א איחרה להגיע בגלל סופת שלגים ולכן טיסת UIA מת”א לדניפרו אשר הייתה מתוכננת להמריא מעט לפני 2 בלילה נדחתה ל-5:30 בבוקר ואני ביליתי את הלילה בטרקלין דן בנתב”ג.
כמו כן, חוויתי מספר פעמים איחורים בגלל כאוס בתא הנוסעים בטיסות יוקריין אשר הדיילים נכשלו מלהשתלט עליו. נוסעים רבים עלו עם מזוודות גדולות מדיי לתא הנוסעים, נוסעים אחרים סירבו לשבת ליד נשים ודרשו לעבור למקומות אחרים במטוס ועוד. בעוד שמדובר בנוסעים בעייתים, הרי שכישלון יוקריין איירליינס בהתמודדות עם המצב המביא לאיחור במראה אינו מקובל. הציפיה היא כי חברת התעופה תדע לנהל את תא הנוסעים ולוודא בגייט כי נוסעים עולים עם מזוודות טרולי במימדים ומשקל מתאים.
סוגי מטוסים בצי של UIA
UIA מפעילה מטוסי בואינג ואמברייר מודרנים חדשים יחסית. הגיל הממוצע של צי המטוסים של יוקריין הוא 11.5 שנים (נכון ל-2018). בניגוד לחברות תעופה ממדינות חבר העמים לשעבר, UIA לא מפעילה מטוסים מתוצרת רוסית או סובייטית ורמת התחזוקה של צי המטוסים היא בסטנדרט מערבי.
חברת UIA נמצאת בהתחרבות מתמדת החל משנת 2013, בה היא הגדילה בכ-60% את פעילותה. בעקבות ההתרחבות, יוקריין אינטרנשיונל קולטת מטוסים חדשים לצי בתדירות גבוהה ובמקביל מוציאה לגמלאות מטוסים ישנים יותר. בעקבות כך, לא מן הנמנע כי הגיל הממוצע של הצי ירד בשנים הקרובות.
ההבנה של סוגי המטוסים ש-UIA מפעילה חשובה על מנת לבחור את סוגי המושבים הטובים ביותר עבורכם במטוס. מומלץ לברר מבעוד מועד מהו סוג המטוס בו אתם צפוים לטוס, לקרוא את מדריך סוגי המושבים במטוס ולהזמין את המושב הטוב ביותר עבורכם לטיסת יוקריין איירליינס.
מטוסי בואינג 737 צרי-גוף של יוקריין
מטוסי בואינג 737 צרי-גוף (מעבר אחד) נחשבים כסוס העבודה של חברות התעופה ולכן אין זה מפתיע כי ליוקריין אינטרנשיונל איירליינס (UIA) קיימים יותר מ-30 מטוסי בואינג 737 בצי. רוב צי מטוסי 737 של UIA מורכב ממטוסי בואינג 737-800 ו-737-900 חדישים עם גיל ממוצע של 9 שנים בלבד, וכן מספר בודד של מטוסי 737 ישנים יותר.
UIA מפעילה את מטוסי הבואינג 737 על מרבית הטיסות בין ת”א לקייב, כמו גם בקווים פנים-אירופאים אחרים.
למטוסי 737 צרי הגוף של יוקריין מרווח רגליים סביר ומספק, מושבי עור, אפשרות לכוונון משענת הראש (בחלק מהמטוסים) להטיית המושב לאחור. לטעמי המטוס בכלל, והמושבים בפרט נוחים למדי, במיוחד לטיסות של כ-3 שעות בין ת”א וקייב. במטוסי 737 של UIA נוחות הישיבה ומרווח הרגלים נוחים ודומים מאוד לזה שתפגשו במטוסים של אל על על הקו בין ת”א וקייב או סאנדור (כלומר אל על) בטיסות בין ת”א לאודסה.
לסיכום, זהו סוג המטוסים המועדף עליי ביותר לטיסות בין ישראל לאוקראינה.
מטוסי בואינג 767 רחבי-גוף של יוקריין
מטוסי בואינג 767 של UIA הינם מטוסים מיושנים עם גיל ממוצע של 26 שנים. את ארבעת מטוסי ה-767 שלה אוקריין אינטרנשיונל ירשה מחברת אארוסוויט (Aerosvit) האוקראינית שפשטה את הרגל ב-2013. מטוסי ה-767 של יוקריין ישנים והגיל בהחלט לא מחמיא להם: חלקי פלסטיקה רבים סדוקים או מושבים קרועים. זאת ועוד, במטוסי 767 של UIA אין מערכת בידור אישית וגם אין שקעי טעינה כמצופה ממטוסים לטווח רחוק, ולכן בטיסות לארה”ב, קנדה, תאילנד או סין מומלץ להגיע עם פלאפון או לפטופ טעונים עם מאגר פרטי של סרטים.
מטוסי בואינג 767 הינם מטוסים רחבי-גוף עם שני מעברים. בעוד שרוב החברות בעולם מסדרות את מטוסי 767 בקונפיגורצית מושבים של 2-3-2 (שני מושבים, מעבר, שלושה מושבים, מעבר, שני מושבים), הרי שחברת התעופה UIA הוסיפה לשורה האמצעית מושב נוסף. כלומר, הקונפיגורציה ב-UIA למטוסים הללו היא 2-4-2 ולכן המושבים ב-UIA מאוד צפיפים לרוחב במחלקת תיירים. זאת מאחר ובאותו הרוחב שבו בד”כ יש רק 7 מושבים, ב-UIA ישנם 8 מושבים והמשמעות היא שכל מושב צר יותר בצורה משמעותית. המצב כה גרוע, עד כדי כך שפעם אחת כשטסתי עם קולגה היינו צריכים לשבת צמודים כתף אל כתף כל הטיסה בצורה מעט מביכה.
UIA מפעילה את מטוסי 767 לרוב בטיסת הבוקר מנתב”ג לקייב (טיסת PS778 בשעה 5:30) או בטיסת הערב מקייב לת”א (טיסת PS777 בשעה 19:30). כמו כן, החברה מפעילה את המטוסים בטיסות ארוכות הטווח לארה”ב, קנדה, תאילנד ועוד.
מטוסי הבואינג 767-300ER של UIA צפוים לצאת מהשימוש בצי של יוקריין אינטרנשיונל במהלך 2019-2020, כאשר החברה מחליפה אותם בהדרגה במטוסי בואינג 777 חדישים.
לסיום, המלצתי היא להשתדל להעדיף את מטוסי ה-737 על פני ה-767 של UIA בבואכם להזמין את טיסתכם לאוקראינה או לאירופה. לחילופין, ניתן לשקול לשדרג את מחלקת הטיסה שלכם לפרימיום אקונומי או ביזנס.
מטוסי בואינג 777 רחבי-גוף של UIA
מטוסי בואינג 777 הינם המטוסים החדשים ביותר בצי של יוקריין אינטרנשיונל, אשר את המטוס הראשון שלהם החברה האוקראינית קיבלה מהיצרנית בואינג בתחילת השנה בלבד. כעת בצי של UIA שלושה מטוסי בואינג 777-200ER, ואת המטוס הרביעי והאחרון בהזמנה החברה צפויה לקבל במהלך אפריל 2019.
בדומה למטוסי 767, גם במטוסי בואינג 777 יוקריין בחרה בקונפיגורציה צפופה של מחלקת התיירים (אקונומי): כאשר רוב חברות התעופה המפעילות את מטוסי הבואינג 777 בקונפיגורציה של 3-3-3 עם 9 מושבים בשורה בלבד, ב-UIA תמצאו 10 מושבים בשורה בסידור של 3-4-3. המושב העשירי נכנס לשורה על חשבון רוחב כלל המושבים בשורה, מה שמבטיח חוסר-נוחות לנוסעים ממוצעים ומעלה.
עם זאת, מדובר במטוסים חדישים וחדשים הישר ממפעל המטוסים של בואינג, ובכל זאת צפוי להיות נוח יותר לטוס בהם מאשר ב-767 המיושנים: במטוסי 777 של UIA מותקנת מערכת בידור אישית וכן קיימים שקעי USB לטעינת הפלאפונים.
יוקריין אינטרנשיונל מפעילה את מטוסי הבואינג 777 בקווים הארוכים של החברה ליעדים כמו ניו יורק, טורונטו, תאילנד, סין ועוד. כמו כן, מפעם לפעם תוכלו לראות את המטוס מבצע את טיסות הבוקר מת”א לקייב (טיסת PS778 בשעה 5:30) או את טיסת הערב מקייב לת”א (טיסת PS777 בשעה 19:30) בהתאם לשיקולים התפעולים של UIA.
המתחרות של UIA בטיסות בין קייב ות”א
UIA יוקריין איירליינס היא החברה הדומיננטית ביותר על הקו בין ת”א לקייב עם כ-4 טיסות יומיות. בנוסף אליה על הקו בין קייב ות”א טסות חברת התעופה אל על (UP) וחברה אוקראינית קטנה בשם “יאן אייר”.
אל על UP בטיסות בין קייב ות”א
אל על, באמצעות מותג הלואו-קוסט UP, מפעילה 2 טיסות יומיות הלוך חזור על הקו ת”א-קייב:
- טיסת בוקר מוקדמת לקייב – LY2651
- טיסת בוקר מאוחרת מקייב לארץ – LY2652
- טיסת ערב מוקדמת מישראל לקייב – LY2653
- טיסת חזור מקייב לנתב”ג – LY2654
בעוד שחווית הטיסה בין יוקריין איירליינס לחברת אל על עם מותג UP דומה מאוד, הרי שלרוב מחירי הטיסה ב-UIA יהיו נמוכים יותר מאשר באל על. כמו כן, המחירים לשירותים הנוספים – הושבה, משקאות וארוחות בטיסה – זולים יותר בחברה האוקראינית מאשר במתחרה הישראלית.
לנוסעים מתמידים על הקו ת”א-קייב, מועדון הנוסע המתמיד של UIA, מועדון “פנורמה”, משתלם יותר בצורה משמעותית מאשר מועדון הנוסע המתמיד של אל על. במועדון “פנורמה” של יוקריין אינטרנשיונל ניתן להגיע לטיסות בחינם עם נקודות ביתר קלות, כמו גם לקבל שדרוג למחלקת עסקים כל 3-4 קטעי טיסה. השדרוג לביזנס באל על דורש הרבה יותר טיסות ורק מחלקות כירטוס ספציפיות זכאיות לשדרוג. מועדון “פנורמה” של UIA פשוט הרבה יותר וכולל פחות הגבלות. מה גם שאפשר להגיע לסטטוס פרמיום (הגבוהה ביותר) במועדון ביתר קלות, ביחס לאל על.
יתרון נוסף של UIA על פני UP של אל על בטיסות בין ת”א לקייב הוא בטרמינל ממנו ממריאים מנתב”ג. אל על (במותג UP של אל על) ממריאה מטרמינל 1 בנתב”ג המיועד לטיסות הלואו-קוסט (low-cost). מנגד, יוקריין איירליינס ממריאים מטרמינל 3 בנתב”ג המציע נוחות גדולה יותר ואפשרות לביקור בטרקלין דן בנתב”ג טרם הטיסה.
לנוסעים הממשיכים בטיסות קונקשן דרך קייב לערים אחרות באוקראינה, הטיסה עם UIA הינה טבעית ונוחה יותר בצורה משמעותית. כמו כן, לטסים בקונקשן דרך קייב ליעדים מחוץ לאוקראינה יהיה נוח יותר לטוס עם אוקריין אייריילנס ולא עם אל על, שכן שדה התעופה בקייב הינו ה-Hub (שדה בית) של UIA, ואל על אינה כה פעילה בשדה תעופה בוריספיל של קייב.
יאנאייר (YanAir) בטיסות בין ת”א לקייב
חברת יאנאייר (נכתב גם “יאן אייר”) מפעילה טיסות בתדירות נמוכה בין נתב”ג לשדה התעופה הקטן Zhuliany (סימון IEV) בקייב. בניגוד לשדה התעופה בוריספיל הבינלאומי והראשי של קייב, השדה ג’וליאני הינו שדה קטן ומיושן אך קרוב יותר לקייב. לחברת Yan Air צי מטוסים קטן של שישה מטוסים מיושנים עם גיל ממוצע המתקרב ל-30 שנים. זוהי תחרות צניחה לכל היותר על הקו בין נתב”ג לקייב.
מדיניות מזוודות וכבודה בטיסות יוקריין
כבודת יד
כל סוגי הכרטיסים ב-UIA מאפשרים עליה עם פריט אחד של כבודת יד למטוס בהתאם להגבלות הבאות:
-
הגבלת מימדים של מזוודת הטרולי למקסימום של 40x55x20 ס”מ ולא יותר מ-105 ס”מ סה”כ. רוב מזוודות הטרולי הסטנדרטיות מתאימות, אך מומלץ לבצע מדידה בבית.
- הגבלת המשקל למזוודת הטרולי הינה 7 ק”ג לכל היותר. חברי מועדון הנוסע המתמיד “פנורמה” של UIA זכאים לתוספת של 5 ק”ג נוספים בכבודת היד, כך שההגבלה היא 12 ק”ג.
- במטוסי Embraer הקטנים יותר, קיימות הגבלות מעט שונות.
לאחרונה היו ארועים רבים בהם נוסעים עלו לטיסה עם כבודת יד אשר אינה מתאימה לאחסון בתא הנוסעים וחורגת מהמימדים או המשקל המוגדרים. לפיכך, כמעט בכל הטיסות היוצאות מקייב לארץ החלו עובדי UIA ולוודא בשער העליה למטוס (גייט) שכבודת היד עומדת בהגבלות של חברת התעופה. במידה ולא תעמדו בהגבלות, יהיה עליכם לשלוח את המזוודה לבטן המטוס כ-Delivery at Aircraft.
מזוודות הנשלחות לבטן המטוס
בבואכם להזמין כרטיסי טיסה עם UIA, חשוב לדעת כי קיימי שני סוגי כרטיסי טיסה – כרטיסים עם כבודת יד בלבד או כרטיסים המאפשרים לשלוח מזוודות לבטן המטוס ללא תוספת תשלום. במידה ותזמינו כרטיס מוזל המאפשר לעלות לטיסה עם כבודת יד בלבד, יהיה עליכם לרכוש בנפרד את שירות האקסטרא של לשלוח מזוודות לבטן המטוס.
המשקל המירבי של מזוודה הנשלחת לבטן המטוס הינו 23 ק”ג לנוסעי מחלקת תיירים או אקונומי פלוס (תיירים פלוס זכאים לשני פריטי מטען). נוסעים מחלקת העסקים זכאים לשתי מזוודות הנשלחות לבטן המטוס במשקל כולל של עד 32 ק”ג. חברי מועדון הנוסע המתמיד “פנורמה” של יוקריין זכאים לתוספת של 2 ק”ג נוספים למזוודה הנשלחת כמטען (עד 32 ק”ג סה”כ). קיימים מספר חריגים נוספים, מומלץ לוודא באתר של UIA.
סיכום
UIA הינה חברת תעופה פשוטה ובסיסית, בעלת מטוסים מודרנים וצי צעיר, בעלת שירות טוב ויחסית עומדת בזמני ההגעה ליעד. כאשר מכוונים את צפיות בהתאם, וביחס למתחרה אל על, יוקריין איירליינס הינה האפשרות המועדפת. עבור נוסעים הטסים לערי אוקראינה, כאשר קייב בראשן, UIA היא הטובה ביותר לטיסות ליעדים אלה. לנוסעים אשר מחפשים דרך זולה להגיע ליעדם באירופה, בארה”ב או בתאילנד, קונקשן בקייב הינו אטרקטיבי עם מחיר זול ועם שדה התעופה בקייב אשר נוח לקונקשנים. לנוסעים המתמידים המרבים לטוס לקייב, מועדון הנוסע המתמיד “פנורמה” של UIA משתלם ומפנק יותר משמעותית מהאלטרנטיבה של אל על, המתחרה העיקרית על הקו.
שלום וברכה אינני נוהגת להגיב אך אני חייבת! אני טסה לקייב ולאודסה כ4 פעמים בשנה עם המשפחה, אך בשנתיים האחרונות זה בלתי נסבל לנסוע עם UIA פעם אחר פעם שהם פשוט בלתי נסבלים, מיחס לאנשים, משירות מזמנים ועוד אלף דברים. אביא פה 2 דוגמאות : שנה שעברה בדצמבר הייתי בהריון וטסתי לבד, הפקיד אפילו לא הציע לי עזרה להרים את המזוודה למשקל, המזוודה חרגה באיזה כמה קילו שבאל על תמיד אבל תמיד מעלימים עין והם חייבו אותי ללכת ולשלם כאילו על מזוודה נוספת. ולא דיברתי על שירות יחס. דוגמא שניה שקרתה לנו באוגוסט האחרון זוג +3 ילדים עם תינוק בן 4 חודשים אנחנו באים לעשות ציק אין בפלאפון ופתאום רואים שהאישה חסומה מסתבר שהם ביטלו לנו יום לפני את הטיסה ועשו לנו טיסה לפרנקפורט עצירה שעתיים ואז לישראל עם שלושה ילדים ותינוק קטן יונק!!!! התקשרתי אליהם איזה יחס מחפיר התחננתי שיקחו 4 אנשים אחרים מגיע זה ויעשו להם את זה ולא לנו. לא היה עם מי לדבר!! אם אתם רוצים אביא לכם מלא דוגמאות. ועזבו שהם באמת לא יותר זולים מאל על ועוד מלא דברים לא שווים.
היי,
לגבי הכבודה אני לא חושב שיש לך טענה לגיטימית. אם חרגת ממגבלת הכבודה המותרת, לא הגיוני לצפות שיעלימו עין. אולי לקוות ולהגיד תודה כשכן מעלימים זה לגיטימי.
באדר לבעיה השניה ששינו לכם את כרטיסי הטיסה ייתכן מאוד שאתם זכאים לפיצוי לפי חוק שירותי תעופה, ממליץ לבדוק זאת.
יגאל שאפו על הפירוט!
עם זאת היה חסר ציון העובדה כי אינם חלק מטיסות איחוד אירופי ולכן מתעלמים מכל חוק של הגנת הצרכן במקרים של איחורים ארוכים בטיסות. טסנו משפחה של 5 נפשות והטיסה עוכבה בארץ ב9 שעות, מיותר לציין שהפסדנו יום שלם בקייב כולל מלון ששולם מראש , בפנייה לחברה ( שמתאפשרת במייל בלבד) אף אחד לא טרח כמובן לחזור. מה בכלל ניתן לעשות במקרה כזה ?
היי יוליה,
אכן אוקראינה (טרם?) חלק מהאיחוד האירופאי ולכן חוקי הגנת הצרכן בנושאי פיצוי באיחור טיסה של האיחוד האירופאי אינם חלים עליהם.
עם זאת, חוק שירות תעופה לפיצוי באיחור טיסות חל עליהם בטיסות מ/אל ישראל. סביר להניח שהם יתנערו מהפיצוי ולא יחזרו אליכם. תוכלו ליצור איתם קשר טלפוני מול המוקד בקייב בטל’
כמו כן, במידה ותבחרו להגיש תביעה לפיצוי לכל חברת תעופה שטסה לארץ ואין לה נציגות רשמית ישנו עו”ד שמהווה מייצג שלהן בארץ ומקבל תביעות בשמן.
טיסה סדירה הם השאירו את כל המזוודות באוקריינה 850$ מחיר נץטיסה לארהב” בקיצור חב תעופה עולם שלישי ללא אוכל ללא שרות ללא מזוודות הזהרו לא לטוס איתם חברה מכה
לצערי הטיסה שחוויתי אתמול רחוק מאד מהמתואר בפוסט של יגאל. הטיסה יצאה באיור של 20 דקות, לא היה כל בידור או אוכל, אפילו התקמצנו במים ורק מע שקנה קולה ב-4 דולר לפחית קיבל גם מים. החום בטיסה היה בילתי נסבל, פשוט לא הפעילו את המיזוג – התחזוקה של המושבים מתחת לכל ביקורת, הידיות לא החזיקו , ומושב היה לחוץ, החגורות לא נסגרו עלי. כדי שיהיה ברור אני מדבר על הטיסה PS777. מקייס לתל אביב, מראש נאלצתי לשוב עם UIA כיון שלא היו טיסות ב-אלעל. בהלוך טסתי עם אלעל SUNDOR, והכל היה יותר טוב. המחיר היה חצי, הוגש שתיה וסנדויצים, היו סרטים במהלך הטיסה, המיזוג אויר היה טוב, והיחס של צוות אויר היה פנטסתי, לאישתי היה טעים הסביח שהוגש וביקשה וקיבלה סנדויץ נוסף והכל בחינם.
היחס של הדיילות ב UIA היה גרוע מאד.
טסתי עם החברה לוינה דרך קייב וחזרתי מפראג דרך קייב.
לצערי , למרות שהם מציגים עצמם כחברה מסודרת , הם מתנהגים כאחרוני חברות טיסות הלואו קוסט.
מכל 4 הטיסות אף אחת מהן לא יצאה בזמן. כולן יצאו בעיכוב של חצי שעה עד שעה וחצי.
בנוסף , למעט ביציאה מבן גוריון הדיילות בשערים פשוט עברו בין הנוסעים וחיפשו ממש איך לגבות תשלום נוסף על מזוודות.
בעליה למטוס , היו ממש חסרי סבלנות עם הכרטיסים האלקטרוניים באפליקציה שלהם , למרות שהם ממלצים לעשות זאת באתר שלהם.
צוותי הדיילים שהיו במטוסים התנהגו בצורה גסה מאוד , במיוחד לישראלים.
קיצר , פעם אחרונה שאני טס בחברה הזאת. אסיים במשפט ” הטעם המר של השירות נשאר הרבה אחרי הטעם המתוק של המחיר”
מסכים עם רוב המכריע של מה שנכתב כאן, ונכתב בטוב טעם, אני טס כה 5 פעמים בשנה לקייב ו בקייץ לאודסה, כל שנה כבר שנה 8 ברציפות, ועם MAU אני טס כבר 6 ברציפות ..
כן, יש את “האומנים” (וכו’ …) ולא רק הם, יש “בעיתיות מסויימת” עם קהל הטסים על הקווים הללו, במיוחד הגברברים מבינהם, וזה רק הולך ומחמיר אגב, לפיכך, מעתה אני טס וחוזר רק בשבתות וחגים בכדי להמעיט את אי הנעימיות שבחוויה, וזה לא עוזר לי במיוחד ..לצערי
השרות (צ’ק אין בבוריספול…בשונה מטרמינל 3) קשוח, לא נעים, ו גם על 100 ג”ר !!! לא יוותרו לך, אפילו שאני חבר בפנורמה שלהם…
הצ’יק אין בנתב”ג, מהיר, אלגנטי, מבין ולעניין, קלי קלות!
יש לי עוד לא מעט חוויות לשתף, אעשה זאת בהזדמנויות אחרות..בכל מקרה היה לי נעים לפגוש את הבלוג האינטילגנטי הזה …
הטיסה הכי גרועה בחיים שלי היתה באוקראינה אינטרנשיונל.
הסיוט והסבל מתחילת הצ’ק אין ועד העליה למטוס .
גועל נפש של התנהגות! חייבים להחרים את הטיסה הזו. מתנקמים ביהודים ובכלל בדתיים.
תודה על השיתוף, אבל זו ממש לא חווית הטיסה שלי מעשרות טיסות עם יוקריינין. תוכלי לפרט לעומק?
יוקריין אינטרנשנל הם חברת הטיסות הכי גרוע שרק טסתי בו. רוב הפעמים הם מאחרים הטיסה וכבר פעמיים הם לא נתנו לי לעלות באומרם שהם מלאים, ורק באחד הפעמים קיבלתי כסף בחזרה, וגם זה רק לאחר שעמדתי להם על הראש לכמעט חצי שנה. גם הסרוויס שלהם יש לה הרבה מקום להשתנות לטוב. תקוותי מלאה שייפתח עוד חברת טיסות באוקריינה שלא נהיה מוגבלים לטוס רק בהם!
יש את אל על ועוד 1-2 חברות אוקראיניות קטנות מאוד על הקו בין ת”א לקייב.
חברה מצויינת יש לי מועדון פנורמה וטס איתם בביזנס
בעיקר לניו יורק היחס שלהם הוא פשוט מקסים
אפילו שאני בעל חזות חרדית(רשמת כאן כל מיני דברים עלינו שאני לא מכיר אז הדגשתי שאני חרדי)
ועוד דבר שאני אהבתי הוא שהטיסות שלהם לא מפוצצות, יש הרבה מושבים ריקים
חוויות אישיות שלי, שבוודאי אינן מייצגות את כלל הנוסעים החרדים חלילה.