איך שודרגנו לביזנס של אל על

הנה הסיפור המלא של השדרוג שלנו לביזנס של אל על בטיסה ישירה ללונדון: בטיסתנו האחרונה ללונדון ואנגליה הזמנו כרטיסי ביזנס אצל חברת התעופה LOT עם קונקשן בוורשה, אך בעקבות עיכוב של טיסת לוט מהארץ הועברנו, כלומר שודרגנו, לטיסה הישירה של אל על בביזנס במטוס הדרימליינר 787 החדש. קראו את הסיפור המלא 🙂

איך שודרגנו לביזנס באל על

איך הזמנו את הטיסות שלנו לפני השדרוג לביזנס של אל על

כשבאנו להזמין את טיסתנו ללונדון במהלך חגי תשרי, האלטרנטיבות שעמדו בפנינו היו טיסות לואו-קוסט ישירות עם easyJet, טיסות אל על או בריטיש ישירות, או טיסות קונקשן.

את האפשרות לטיסת לואו-קוסט עם easyJet פסלנו דיי מהר מאחר ואנחנו פחות מתחברים למודל ה-low-cost, מאחר ולאחר הוספת כבודה, בחירת מקום וכו’, בד”כ המחירים הופכים להיות גבוהים יותר מאשר טיסות “לגאסי” (legacy) רגילות, כמו אל על או בריטיש.

טיסת הקונקשן המקורית שלנו עם LOT

לוגו LOTלוט, חברת התעופה הפולנית, מציעה טיסות קונקשן דרך ורשה ליעדים רבים באירופה במחירים נוחים למדיי. השוונו את מחירי הטיסה בביזנס עם LOT תוך ביצוע קונקשן קצר של מעט מעל לשעה בוורשה, לעומת מחירי הטיסות הישירות באקונומי הן באל על והן בבריטיש. ראינו שבתוספת של כ-130$ בלבד לנוסע אפשר לטוס בביזנס במקום במחלקת תיירים. אפשרות נוספת שעמדה בפנינו הייתה לטוס קונקשן עם יוקריין איירליינס, חברת התעופה האוקראינית שאותה אני מחבב בתור נוסע מתמיד בה, אך למרות המחירים הדומים בביזנס של UIA לאלה של LOT, וויתרנו על האפשרות לטיסה עם UIA מאחר ושדה התעופה שהם נוחתים בו הוא לונדון גטוויק (LGW), והעדפנו לנחות בהית’רו (LHR) בלונדון.

טיסה ישירה במחלקת תיירים לעומת טיסת קונקשן בביזנס – מה עדיף?

בשלב הזה התלבטנו מעט – האם כדאי להזמין כרטיסי טיסה באקונומי בטיסה ישירה עם אל על או בריטיש איירווייז במחיר יקר יחסית של כ-550$ לכרטיס הלוך-חזור או אולי עדיף לנו לטוס בביזנס בטיסת קונקשן. טיסת הביזנס עם הקונקשן הציעה מחיר יקר יותר בהפרש לא גדול מדיי.

לטיסת קונקשן יש סיכונים של פספוס טיסת הקונקשן, הגדלת הסיכון של איבוד המזוודות ועוד. טיסות ישירות נחשבות עדיפות יותר, במיוחד למרחקים הקצרים לאירופה. עם זאת, הטענה בעד העדפת טיסת קונקשן ללונדון היא שבכל זאת מדובר בטיסות ביזנס שכוללת הרבה הטבות בטיסה ואף הטבות טרום טיסה:

יין מבעבע במחלקת עסקים של אל על

שמפניה יין מבעבע במחלקת עסקים של אל על

  • מושבים נוחים יותר
  • כניסה לטרקלינים
  • קיצור תורים בשדה התעופה עם Fast Track
  • ארוחות כלולות במחיר
  • שליחה של שתי מזוודות לנוסע לבטן המטוס
  • צבירת נקודות טיסה רבות יותר

לבסוף החלטנו שהטיסה בביזנס עדיפה לנו, למרות הקונקשן, במקום הטיסה עם אל על באקונומי. כך בעצם הזמנו כרטיסי טיסה בביזנס של לוט עם קונקשן של שעה ו-10 דקות בוורשה בדרכנו ללונדון.

 

איחור בטיסת LOT ושדרוג לביזנס באל על

הטיסה שלנו עם לוט הייתה אמורה להמריא לוורשה בשעה 11:25, אך כבר כשיצאנו מהבית ראינו כי המטוס שאמור להטיס אותנו מהארץ, טרם המריא מפולין. המשמעות היא שצפוי להיות לנו איחור באורך לא ידוע בהמראה מהארץ לורשה ובעקבות כך ככל הנראה נפספס את הקונקשן.

ואוצ'ר לארוחה חינם בעקבות עיכוב בטיסהכשהגענו לשדה התעופה שרר כאוס בדלפקי הצ’ק אין של LOT. למזלנו, בעקבות כרטיסי הביזנס שלנו יכולנו לקצר את רוב התור ולהגיע לדלפק הצ’ק-אין הייעודי של נוסעי ביזנס. בדלפק מיד הסבירו לנו שיש עיכוב של לפחות 3 שעות בטיסה והנפיקו לנו ואוצ’ר לארוחה חינם כמתחייב בחוק שירותי תעופה במקרה של עיכוב בטיסה. כשציינו בפני דיילת הקרקע של לוט כי אנו מפספסים את הקונקשן שלנו ללונדון, היא בדקה עם האחמ”ש ותוך מספר דקות עדכנה אותנו כי הועברנו לטיסה הישירה של אל על. היא גם ציינה שמאחר וכרטיסי הטיסה שלנו בלוט הם במחלקת עסקים, גם לטיסת החלופית אנו מועברים לביזנס. כלומר, הועברנו לביזנס של אל על בטיסה הישירה במקום טיסות הקונקשן עם לוט.

 

שדרוג לביזנס באל על = כניסה לטרקלין המלך דוד

טיסת אל על הישירה ללונדון הייתה צפויה להמריא רק אחר הצהריים בשעה 17:20. מאחר והגענו לנתב”ג במקור לטיסה שאמורה להמריא ב-11:25 בבוקר, היה לנו הרבה זמן להעביר בנתב”ג. אחרי הצ’ק אין בדלפקי הביזנס של אל על והפרדות מהמזוודות, המשכנו לבידוק הבטחוני, ביקור קניות קצר בדיוטיפרי ולאחר מכן טרקלין המלך דוד של אל על.

טרקלין המלך דוד

שלא כמו בטרקלין דן בנתב”ג, אליו ניתן להכנס בחינם עם הטבות טרום הטיסה של כרטיסי האשראי ישראכרט או max לאומי קארד, הכניסה לטרלקין המלך דוד של אל על אפשרית רק לנוסעי ביזנס באל על, נוסעי מחלקה ראשונה או חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על ונלווים להם.

מאחר ושודרגנו לטיסת ביזנס באל על, אנו גם זכאים לכניסה לטרקלין של אל על בנתב”ג, בו זכינו לבלות מספר שעות: להנות מארוחת צהרים קלה, מגוון המשקאות, והשקט היחסי בניגוד לאולם הנוסעים היוצאים בנתב”ג.

טיפ חשוב למבקרים בטרקלין המלך דוד של אל על – מסג’ לפני הטיסה בחינם

בטרקלין המלך דוד של אל על ניתן להזמין מסג’ בחינם. הנוסעים הזכאים להכנס לטרקלין המלך דוד של אל על, נוסעים הביזנס של אל על והנוסעים המתמידים, רשאים להזמין מקום למסג’ בספא בקומה השניה של הטרקלין באורך של כ-20 דקות. חשוב לקבוע תור למסג’ מראש באמצעות האתר, שכן כמות המקומות מוגבלת והתורים מתמלאים במהירות.

בביקורנו בטרקלין של אל על, הייתה לנו אפשרות להזמין רק תור אחד ולא שנים כפי שהיינו רוציםב עקב עומס. אך בכל זאת נהננו מאוד מההזדמנות.

האוכל המוצע בטרקלין המלך דוד של אל על

מחלקת העסקים המשודרגת של אל על

מושב מחלקת עסקים ב-787 של אל עלכאמור, זכינו לשדרוג לביזנס של אל על במקום הזה של לוט בטיסה ישירה ללונדון הית’רו.

לאחרונה אל על התחילו להפעיל את מטוסי הבואינג 787 “דרימליינר”, ואנו זכינו לטוס במחלקת העסקים של אל על במטוס 787 בשם “ירושלים של זהב”. המטוס שטסנו בו הגיע לאל על מהמפעל של בואינג בארה”ב רק כ-3 שבועות לפני טיסתנו. במטוס המודרני והחדיש הזה של אל על ניתן היה עוד להריח את “ריח החדש” של המפעל, בדיוק כמו שמריחים את “ריח החדש” האוטו שהרגע קיבלתם.

מחלקת העסקים המשודרגת של אל על בדרימליינר 787 כוללת מושבי מיטה נוחים במיוחד, מערכת מולטימדיה אישית עם מסך 16″, ערכת נוחות אישית, שקע חשמל לטעינת הלפטופ או הפלאפון עווד. בהחלט זהו ביזנס משודרג משמעותית לעומת הזה של לוט, וגם הביזנס של אל על בטיסות האחרות שלה באירופה המבוצעות במטוסי בואינג 737 צרי הגוף.

האוכל בביזנס של אל על

איך האוכל בטיסה במחלקת העסקים של אל על? לצערי בינוני מינוס עד כדי מאכזב.

ארוחות צהריים במחלקת עסקים באל על: #
ארוחת צהריים בביזנס של אל על בטיסה ללונדון

בשנים האחרונות יצא לנו לטוס מספר פעמים בביזנס עם אל על, כמו גם הפעם ולטעום ארוחת צהריים אשר הוגשה במהלך הטיסה. אם משווים את ארוחות הביזנס במטוסי אל על למתחרים באירופאים של החברה, הרי שמדובר בארוחות מאכזבות. הסלט אינו סלט, התוספת היא לא תוספת, ולפעמים המנה גם מוגשת בצורה לא מספיר נעימה לעין.

בעוד שחברות תעופה אחרות משקיעות לרוב בסלט ותוספות מעניינות, אל על מציגה איזשהו ירקות מנוסרים על צלוחית לצד המנה העיקרית. לעומת הקינוחים המשוקעים ע”י קונדיטור בחברות התעופה האחרונות שבביזנס שלהם יצא לי לטוס, באל על מסתפקים ב-3-4 פלחים של פרי כלשהו. הרבה יותר קל ופשוט לקלף פרי מאשר להכין עוגה, אני מבין זאת. יש שיגידו שמדובר בטרנד בריאותי, אך הייתי מצפה להציע אפשרות בחירה לנוסע כפי שקורה במחלקות העסקים האחרון.

ארוחות בביזנס בחברות תעופה אחרות –
מנה ראשונה וקינוח מ-UIA וארוחת צהריים ב-LOT:

מנה ראשונה וקינוח בטיסת UIA בביזנס ארוחת צהריים בטיסת LOT מחלקת עסקים

 

ברור שארוחה בגובה37 אלף רגל באוויר זו לא מסעדת מישלן, או מסעדה מומלצת באופן כללי, אך בכל זאת, מרגיש כי אל על שנמכו את איכות הארוחות המוגשות באופן כללי במטוס, ולא רק במחלקת העסקים.

לסיכום #

איכשהו, ביש המזל שהיה לנו תחילה עם האיחור בטיסות הקונקשן שלנו הפך להיות דווקא מזל טוב ובמקום טיסת ביזנס “רגילה” עם LOT עם קונקשן בורשה, קיבלנו שדרוג למחלקת העסקים של אל על במטוס חדש וחדיש. אומנם השדרוג שלנו לביזנס באל על פחות מלהיב משדרוג מאקונומי לביזנס, שהוא נדיר ומיוחד. עם זאת, במקום לטוס בקונקשן דרך ורשה, קיבלנו טיסה ישירה שלמרות הביאה אותו ללונדון באיחור של 3.5 שעות לאחר השעה המקורית בה היינו אמורים לנחות בלונדון, קיבלנו לפיצוי כספי מ-LOT בגין האיחור בטיסה וגם זכינו לטוס בביזנס של ה-787 דרימליינר החדש של אל על שזו חוויה מעניינת בפני עצמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *