ממה להיזהר בטיסות עם קונקשן?

פעמים רבות אנו בוחרים לטוס בטיסות קונקשן משיקולים שונים כגון חיסכון בעלויות, נוחות ועוד. עם זאת, ישנן מספר סכנות שחשוב להכיר בטיסות עם קונקשן שכדאי להיזהר מהן. הפוסט זה נסקור את הדברים מהם חשוב להיזהר ולשים לב אליהם כשאנו טסים בטיסות הכוללות עצירת ביניים להחלפת מטוס בדרכנו אל היעד הסופי.

ממה להיזהר בטיסות קונקשן?

קונקשן ללא ויזה למדינה בה מתבצע הקונקשן

בעוד שהדרכון הישראלי נחשב לאחד מהדרכונים הטובים בעולם מבחינת כמות המדינות שהדרכון מאפשר להכנס אליהן, תמיד חשוב לשים שהמדינה בה תעשו קונקשן מאפשרת לכם להכנס אליה או לעשות בה טרנזיט. לדוגמה, במידה ותבחרו לטוס לקנדה דרך ארה"ב בטיסת קונקשן ללא ויזה תקפה לארה"ב, תצטרכו לחזור לארץ ולא תוכלו להמשיך לקנדה ובכך לפספס את הקונקשן. זאת מאחר בעלי דרכון ישראלי נדרשים לויזה על מנת להכנס לארה"ב, וכן מאחר וכל הקונקשנים בארה"ב מבצעים ביקורת דרכונים מיד לאחר נחיתתכם. בארה"ב אין הבדל בין נוסע בטרנזיט או כזה שמבקש להכנס למדינה. ברוב המקרים, בבואכם לעשות צ'ק-אין לטיסה הראשונה במסלולכם הכולל קונקשן, דייל הקרקע יוודא שאתם רשאים להכנס למדינת היעד. בנוסף, דייל על דייל הקרקע לבדוק שהדרכון שלכם מאפשר לכם לעשות קונקשן במדינה בה תנחתו לעצירת ביניים. במידה והדרכון שלכם לא מאפשר לכם להכנס לאחת מהמדינות ואין לכם ויזה מתאימה, חברת התעופה תסרב להטיסכם שכן במידה ותסורבו כניסה ותגורשו מאותה מדינה, על חברת התעופה יהיה לממן את הוצאות ההטסה שלכם חזרה. עם זאת, למרות הבדיקה של דייל הקרקע, זה קריטי שתוודאו את אשרת הכניסה או הטרנזיט לטיסת הקונקשן, על מנת לא להרוס את הנסיעה.

 

פספוס קונקשן

בעוד שלטיסות עם קונקשנים יתרונות רבים, אחת הסכנות השכיחה ביותר בטיסות קונקשן הוא פספוס הקונקשן ובהכרח עיכוב בהגעתכם ליעד. בעוד שהאיחור להגיע לטיסת ההמשך בזמן הקונקשן יכול להיות באשמתכם (לא מצאתם את הגייט) או באשמת חברת התעופה (איחור בהגעת הטיסה הראשונה לנמל בו אתם עושים קונקשן), הרי שהדבר מאוד לא נעים. חברת התעופה תדאג לנתב אתכם ליעדכם בטיסה מאוחרת יותר או לפעמים אפילו באמצעות קונקשן נוסף בדרך. בכל מקרה, איחור לטיסה הינו חוויה מאוד לא נעימה ולכן מומלץ לדאוג למרווח ביטחון מספיק בבואכם להזמין טיסה עם קונקשן ולוודא שאתם עומדים בזמנים המינימליים לקונקשן.

טיפ חשוב לגבי הפרשי שעות: חשוב לדעת מה השעה המקומית בשדה הקונקשן, ולוודא שאתם מכוונים את השעה לשעון המקומי בעיר בה אתם עושים קונקשן, שכן לרוב שעון ישראל שונה מהשעון בעיר בה אתם עושים עצירת ביניים.

 

קונקשן שהורכב עצמאית עם כרטיסי טיסה נפרדים

דוגמה לעמוד הזמנת טיסת קונקשן עצמאי בתעריף "Hacker Fare" מ-Kayak

דוגמה להזמנת קונקשן עצמאי ב-Kayak

במקרה בו אתם מפספסים קונקשן, חברת התעופה אחראית להטיסכם ליעדכם על חשבונה בטיסה חלופית ובהקדם האפשרי, בהתאם לזמינות המושבים בטיסות הרלוונטיות. חשוב להבין שכרטיס הטיסה שלכם הוא לא סתם דף או מספר, אלא חוזה לכל דבר ועניין אשר מצד אחד אתם מבטיחים לשלם לחברת התעופה את המגיע לה ולהגיע בזמן לטיסה, ומנגד חברת התעופה מתחייבת להטיס אתכם ליעדכם הסופי בהתאם למה שנקוב בכרטיס.

עם זאת, כאשר אתם מרכיבים מסלול טיסה עצמאית, "קונקשן עצמאי", אתם נוטלים את האחריות במקרה בו תאחרו לקונקשן. במילים אחרות, נניח וברצונכם להגיע מת"א לציריך דרך פריז ורכשתם שני כרטיסי טיסה שונים – הראשון ת"א-פריז והשני פריז-ציריך, הרי שבמידה ותאחרו לקונקשן בפריז אתם תהיו אחראית למצוא לעצמכם טיסה חלופית ולא חברת התעופה. זאת מאחר ובמקרה הזה כרתתם שני הסכמים שונים עם חברת התעופה:

  1. חברת התעופה התחייבה להטיסכם מת"א לפריז, בתנאי שתגיעו בזמן לגייט בת"א;
  2. חברת התעופה התחייבה להטיסכם מפריז לציריך, בתנאי שתגיעו בזמן לגייט בפריז;

הרי שבמקרה ובו אתם מרכיבים קונקשן עצמאי בעצמכם ומאחרים להגיע לטיסה בפריז, אתם לא עומדים בתנאי ההסכם ולכן אתם אחראים לכך שלא עליתם לטיסה ולא חברת התעופה ולכן תצטרכו לרכוש כרטיס חלופי מכספכם.

לפיכך, חשוב להיזהר מהמצב ולהעדיף לרכוש כרטיסים אשר כלל קטעי הטיסה (legs) נמצאים תחת אותו PNR (מסלול טיסה) או לכל הפחות לוודא שבקונקשן עצמאי מרווח הזמן בין שתי הטיסות הינו ארוך מספיק כך שלא סביר שתפספסו את הקונקשן המלאכותי שיצרתם.

באתרים דוגמת Kayak, ה-"קונקשן העצמאי" נקרא "Hacker Hare" כך שהם מאתרים לכם שני כרטיסי טיסה נפרדים ומציעים לכם להזמין שני כרטיסים שונים ולחסוך, אך גם להסתכן.

סיכון נוסף בהזמנת הכרטיסים הוא שבמרווח הזמן בין הזמנת הכרטיס הראשון לשני מישהו ירכוש כרטיס לטיסה ה-2 והמחיר ישתנה או שהיא תהפוך להיות מלאה. במקרים בהם אתם מזמינים כרטיסים בקונקשן עצמאי, כדאי לבצע את התהליך במקביל בשני חלונות או מחשבים על מנת לשמור את המקומות שלכם עד סיום תהליך ההזמנה.

 

הגדלת הסיכון לאיבוד המזוודות בטיסות קונקשן

הגדרת הסיכון לאיבוד מזוודות בטיסות עם קונקשןאחת הסכנות התמידיות בטיסות היא שאתם מגיעים ליעד בעוד שהכבודה שלכם נאבדה ונשארה איפשהו מאחור. במקרה הטוב היא מגיע בטיסה הבאה ותוך יום-יומיים חברת התעופה שולחת את המזוודה אליכם למלון. ובכל זאת, גם במקרה זה עליכם להסתדר מספר ימים בלי כל הדברים שארזתם לעצמכם: בגדים, כלי רחצה והגיינה, קוסמטיקה ועוד.

בעוד שהסיכון לאי הגעת המזוודה הינו לרוב נמוך, הרי שבטיסות עם קונקשן הסיכון לאיבוד המזוודות עולה משמעותית. להגברת הסיכון לאיבוד מזוודות בטיסות עם עצירת ביניים מספר סיבות:

  • בקונקשן קצר, ייתכן ואתם מספיקים לעבוד מהמטוס הראשון למטוס הבא, אך פריקת המזוודה, ניטווה למטוס הנכון והעמסתה בו לוקחים דקות ארוכות. לכן קונקשנים קצרים מאוד מגדילים משמעותית את הסיכון לכך שהכבודה שלכם לא תעלה איתכם לטיסה ותצטרכו להמתין לה בטיסה הבאה.
  • אחת הסיבות לאי הגעת מזוודות ליעדן הוא שהן לא מצליחות להיות מנטוות למטוס הנכון בזמן הנכון ע"י המערכת האוטומטית אשר קוראת את מדבקות הברקוד עם יעד המזוודה. בעוד שבטיסות ישירות המזוודה צריכה להיות מנווטת רק פעם אחת למטוס הנכון, הרי שכל קונקשן מגדיל את כמות הפעמים שהמערכת צריכה לעבוד נכון והמזל צריך להיות לצידכם – זוהי פעם נוספת בה המזוודה שלכם עוברת סריקת ברקוד, ניווט והעמסה על המטוס הנכון ובכך אתם מגדילים את הסיכויים שמשה ישתבש והמזוודה שלכם תתקע בעיר בה עשיתם קונקשן או אף תעלה על המטוס הלא נכון ותצא לטיול עצמאי בעולם.

 

אסור לוותר על טיסת ההמשך בטיסת קונקשן – פרצץ "העיר הנסתרת" ("Hidden City")

לטיסות קונקשן יש פרצה בשם "העיר הנסתרת" ("Hidden City") אשר באה לידי ביטוי במקרים בהם העיר שאליה אתם מעוניינים להגיע היא בעצם עיר שבה אתם אמורים לעשות קונקשן ולהמשיך לטיסה נוספת משם, בעוד שכרטיס הטיסה שלכם כולל טיסת המשך ליד אחר. בתמציתיות, הפרצה אומרת שאתם יכולים לא לעלות על הטיסה הבאה אלא פשוט לעבור ביקורת דרכונים ולצאת מהטרמינל.

זהירות! פרט לכך שהדבר סותר את ההסכם שלכם עם חברת התעופה, הרי שבמידה ותעשו את התכסיס הזה בדרך הלוך, סביר להניח שכרטיס הטיסה שלכם בדרך חזרה יבוטל ותדרשו לרכוש כרטיס חדש במחיר מלא (ואף יקר יותר כי הכרטיס נרכש ברגע האחרון). חברת התעופה רשאית לבטל את הכרטיס במקרה כזה ואף לתבוע אתכם על הפרת חוזה. המקרה היחיד בו אתם יכולים אולי לשקול לנצל את הפרצה, למרות שלא הייתי ממליץ על כך, הוא כאשר יש לכם כרטיס בכיוון אחד או שאתם טסים בטיסה האחרונה ב-PNR שלכם. גם במקרה הזה עדיף להמנע, ואם בכל זאת אתם בוחרים לנסות את מזלכם, חשוב לזכור כי לא תוכלו לשלוח מזוודות (כי הן מגיעות ליעד הסופי לרוב) וכן מומלץ לוודא שמס' הנוסע המתמיד לא מוזן ב-PNR או בזמן ה-check-in. זאת מאחר והיו מקרים בהם חברות התעופה הענישו נוסעים ע"י מחיקת נקודות הנוסע המתמיד, הסטאטוס שלהם אצל חברת התעופה וכו'.

פרצת "העיר הנסתרת" ("Hidden City") בטיסות קונקשן

פרצת "העיר הנסתרת" ("Hidden City") בטיסות קונקשן

‫34 תגובות על “ממה להיזהר בטיסות עם קונקשן?

  1. עדיאל

    אני מתכנן טיסה לאיסלנד, ויש אחרי זה קונקשן של כמעט 6 שעות בבודפשט בהגעה כמעט ב1 בלילה. האם יש סיכון שאאבד את המזוודה/ות שלי? למרות ש6 שעות זה מספיק זמן לפי דעתי לצ'ק-אין, פספורט, ויזה וכל הבדיקות שאני עובר טיסה ליעד שלי.

    זה של חברת Wizz Air וממה שהבנתי זאת חברת תעופה נוראית לטוס איתה, כי חיפשתי וראיתי ביקורות מאוד רעות וביקורתיות, וכנראה מסיבה הגיונית אני מניח.

    גם בחזור אצלי, זה איזה 3 שעות קונקשן חזור מוילנה. לא נראה לי תהיה סיבה שלא אשיג את המזוודה.

    אשמח אם תוכל לתת לי את הביקורת שלך ולעזור לי, עוד בזמן שאני מתכנן יעדים ביעד.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      Wizz air הינה חברת לואו קוסט, וצריך להתאם את הציפיות שלך מהטיסה בהתאם לכך. הקונקשנים בויזאייר אינם אוטומטיים עד כמה שאני יודע. כלומר, יהיה עליך לאסוף את המזוודות ולעשות להם צ'ק אין מחדש בקונקשן שלך בוילנה ובבודפשט.
      מעבר לכך, לא יצא לי לטוס עם Wizz air בקונקשן, כך שקשה לי להביע דעה. כן יצא לי לטוס בטיסה ישירה של חברת הלואו קוסט של WOW Air לאיסלנד, וזו הייתה טיסה מאוד טובה.

  2. שרון

    שלום רב. יש לי טיסת קונקשן למדריד דרך אתונה בנובמבר. אני עם טרולי צמוד ללא מזוודה. זמן ההמתנה בין הטיסות הוא 45 דקות. האם הזמן סביר? איך שדה התעופה באתונה לגבי קונקשיין?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לחוץ מאודה הייתי אומר. אבל אם מכרו לך כרטיס כזה תחת אותו PNR, כנראה שחברת התעופה מאמינה שזה יישים.

  3. בוריס

    היי,
    יש לי טיסה מהונג קונג לת״א עם קתאי פסיפיק.
    תיכננתי לעשות עצירה בהונג קונג בטיסה מטוקיו,
    לאור המצב בהונג קונג, החלטתי לוותר על שהייה שם.
    דיברתי עם קתאי פסיפיק ונאמר לי שלא תהיה בעיה לשלוח את הזוודות ישירות לת״א, אם אקנה טיסה טוקיו – הונג קונג באותו היום.
    השאלה שלי, אם עושים ״קונקשן ידני״ פרט לאפשרות לפספס את טיסת ההמשך, האם לדעתך יכולה להיות בעיה של שליחת המזוודות ישירות לת״א, והאם יכול להיווצר מצב שאצטרך לבצע צ׳ק אין לטיסה בהונג קונג מחדש?
    תודה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי בוריס,
      האם הכווננה שלך ב"קונקשן ידני" ל-"קונקשן עצמאי" שאתה מרכיב לבד בשתי הזמנות נפרדות עם PNR שונה?
      במידה וכן, במצב כזה סביר להניח שחברת התעופה תסרב לעשות check-in למזוודות ליעד הסופי, ויהיה עליך לאסוף אותן מחדש בקונקשן ולעשות להן שוב צ'ק אין. המשמעות של זה היא גם שתצטרך כנראה להחתים דרכון ולעשות ביקורת דרכונים בהונג קונג.

  4. נוי

    שאלה-
    טיסה מתל אביב להאנוי דרך איירפלוט. קונקשיין 2:45 שעות במוסקבה. יש חשש שהמזוןדות לא יגיעו ליעד בזמן הזה ? האם הטיסות בדרכ יוצאות בזמן?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      2:45 שעות קונקשן במוסקבה זה זמן מספיק בשביל שהמזוודות יעשו את הקונקשן גם. לכן, אלא אם כן תהיה תקלה בלתי צפוי אחרת, המזוודות צפויות להגיע לידען הסופי יחד אתכם.

  5. אביגדור

    טס לתאילנד ב – 5.10 עם UIA , יציאה מלוד ב – 15:10 קונקשן בקייב של 55 דקות. האם ישלמישהו נסיון עם קונקשן זה ומה האפשרויות במקרה והטיסה הראשונה מתעכבת?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      טיסת UIA שממריאה בהארץ לקייב ב-15:10 מעט מסוכנת לקונקשנים. הייתי טס הרבה מאוד על הקו הזה של UIA, והטיסה הזאת הייתה מאחרת בתדירות גבוהה יחסית, בד"כ בגלל איחורים ביציאה מקייב בטיסת ההלוך לישראל. בכל מקרה, במידה והאיחור יהיה קצר יחסית, ויהיו הרבה נוסעים שעושים את הקונקשן הזה, ייתכן ו-UIA תאחר מעט את זמן ההמראה של הטיסה מקייב לתאילנד. צוות הקרקע בקייב עושה מאמצים רבים להקל את הקונקשנים בקייב ועוזר להגיע מהמטוס הראשון למטוס הבא במידה ומדובר בקונקשן קשר.
      במידה ובכל זאת תאחרו את טיסת הקונקשן בקייב, טיסת UIA הבאה לבנקוק יוצאת רק למחרת. במידה ויהיה עליה מקום ייתכן ויציעו לכם כרטיסים מעודכנים לטיסה של היום למחרת. אפשרות נוספות שיכולים להציע לכם, או שאתם יכולים לנסות לבקש, זה טיסה עם חברת תעופה אחרת. המשמעות היא שתצטרכו לעשות קונקשן נוסף איפשהו באירופה ככל הנראה.
      ממליץ לעשות קצת שיעורי בית לגבי האפשרויות שעומדות בפניכם במידה ותאחרו את הקונקשן, ולדעת מה לבקש מנציגי הקרקע בקייב במקרה זה.

  6. אילנה

    היי,
    אני מתכננת לרכוש טיסת קונקשן דרך "טורקיש איירליינס" דרך איסטנבול.
    רציתי לשאול את חוות דעתך בעניין הקונקשנים של החברה (האם הם מספיקים קונקשנים קצרים?)
    אם אחת הטיסות היא עם מרווח של כ5 שעות, האם עליי לאסוף את המזוודה שלי או שהיא תעבור אוטומטית לטיסה הבאה? האם אוכל לצאת להסתובב בדיוטי פרי ? והאם עליי להחתים דרכון אם אני רוצה להסתובב בדיוטי ?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אילנה,
      טורקיש היא בין חברות התעופה הפעילות ביותר בנתב"ג ועיקר הנוסעים אשר טסים איתם עושים קונקשן באיסטנבול בדרכם ליעד אחר. כך ששדה התעופה באיסטנבול, שדה הבית של "טורקיש איירליינס" מותאם מאוד לקונקשנים.
      בהנחה וכל הטיסות מוזמנות תחת אותו PNR, המזוודות צפויות לעבור את הקונקשן אוטומטית ותפגשו איתם רק ביעדכםן הסופי. כלומר, לא תצטרכו לאסוף את המזוודות עצמאית בזמן הקונקשן באיסטנבול.
      מעבר לכך, לאחר שתרדו מהטיסה, תעברו בידוק בטחוני זריז של כבודת היד ותגיעו לטרמינל הראשי בו נמצא גם הדיוטיפרי.
      מדובר בשדה ענק ומאוד פעיל, כך שהדיוטיפרי עצום ומלא באנשים. למיטב זכרוני לא תצטרכו להחתים דרכון.

  7. עידן

    lgalSt היקר שלום רב.
    אשמח בבקשה לדעת אם קונקשן של חברת אוקריין איירליינס של 01:20 בשדה התעופה בוריספול בקייב בשעה 08:40 ~ 10:00 בבוקר, באותו טרמינל האם זה מספיק בטוח או שיש סיכון בזה.

    תודה רבה וכל טוב.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי עידן, למרות שבשעה הזאת שדה התעופה בוריספול בקייב מאוד עמוס, במידה וטיסת הבוקר מישראל לקייב תצא בזמן (מה שבד"כ קורה), אתה כנראה צפוי להספיק לקונקשן שלי בלי בעיה, ואולי יהיה לך גם חצי שעה בזמן הקונקשן בקייב להסתובב בדיוטיפרי 🙂

  8. אלון

    טיסה לניו ירוק דרך אנגליה
    הטיסה לאנגליה דרך אל-על , ומאנגליה הטיסה עם virgin
    קונה את הכרטיס באותה הזמנה.
    האם המזוודות ישלחו? או שאני צריך לאסוף אותם ולעשות את כל תהליך הבידוק מחדש
    יש פער של שעתיים בין הטיסות

    1. IgalSt כותב הפוסט

      הייתי ממליץ לוודא את השאלה הזאת עם שירות הלקוחות של אל על (בהנחה והם אלו כירטסו את הכרטיסים). אשמח אם תחזור לספר לנו גם.

  9. איציק

    היי,

    אני טס עם LOT מישראל ליפן הלוך חזור עם קונקשיין של כחמישים דקות (הן בהלוך והן בחזור) בורשה.
    נראה לכם זמן קצר מדי? בעייתי? האם יש פרוצדורה מיוחדת לזירוז תהליך החלפת המטוס במקרים הללו? האם ניתן להיערך מראש ולקצר את התהליך?

    תודה.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      בץץבמידה ולא יהיו איחורים בטיסות הראשונות, תוכל לעשות את הקונקשן בהצלחה.
      במרה שלך, אין צורך לעשות ביקורת דרכונים, כי אתה לא נשאר באירופה.
      מניסיון עם לוט וקונקשן בורשה, מאמין שהקונקשן יעבור לכם חלק.

  10. סברי

    שלום
    יש לי טיסה עם קונקשן בסרביה בלגרד באותה חברה air sebia של 20 שעות כאשר היעד הסופי זה ויינה באוסטריה וכבר הזמנתי חדר בבלגרד לאותו לילה
    השאלה שלי האם מותר לי לשלוח את המוודות ליעדן הסופי ובו זמנית לצאת לטייל בעיר??
    ומה עליי לבקש מדיילת הקרקע?? לפצל לשני כרטיסים?? ת"א-בלגרד ואז עוד כרטיס בלגרד-ויינה??

    1. IgalSt כותב הפוסט

      לדעתי תוכל לבחור אם לשלוח את המזוודות ליעד הסופי או ליעד הביניים בבלגרד.
      ההמלצה שלי היא לשלוח את המזוודות העיקריות ליעד הסופי, ולקחת אתך טרולי למטוס שבו יהיו הדברים שתצטרך ללילה אחד.

  11. חנה

    יש לי טיסה המשך מליסבון לסאן פרנסיסקו, בחברת טאפ פורטוגל כשהזמן בין הנחיתה בליסבון להמראה הינו שעה. אניאם עם 3 ילדים. האם אני יכולה לבקש מחברת התעופה שתדאג להסיע אותי ואת ילדי מהנחיתה להמראה ? (כדי לא לאחר לטיסת ההמשך?) מה קורה אם החברה מכרה כרטיסים ב "אובר בוקינג" האם היא מחוייבת לתת לנו לינה וכרטיסים להמשך הדרך?
    ?
    (

  12. שאול

    שלום
    יש לי טיסה חזרה לארץ משיקגו לטורונטו ומשם לארץ, האם צריך אישור מעבר כולשהו בטורונטו?

  13. קובי גד

    שלום.. טסתי בטיסת קונקשן של שעה המתנה
    מישראל לטורקיה ולאמסטרדם עם חברת טורקיש.
    בטורקיה הפסדתי את הטיסה ונאלצתי לשלם מחיר מלא ברגע האחרון . האם היו אמורים לדאוג לי לטוס בטיסה הבאה ללא תשלום? .לפי מה שהבנתי שזה כמו חוזה שאתה באותו חברה. ( ומזודה גם לא הגיע מה אני אמור לעשות האם אפשר לתבוע פיצויים .. ) תודה רבה..

    1. IgalSt כותב הפוסט

      כרטיס הטיסה שלך היה אחד לשתי הטיסות תחת אותו קוד PNR? אם כן, אז ככל הנראה לא היית אמור לשלם על כרטיס טיסה חלופי.
      לגבי המזוודות, אינך זכאי לפיצויים ללא הוכחת נזק. תמיד אתה רשאי כמובן לתבוע להציג את הנזקים שנגרמו לך בעקבות עיכוב בהגעת המזודוות. חברות תעופה רבות נוטות להחזיר הוצאות כמו רכישת טואלטיקה, בגדים וכו' בימים הראשונים ובהקף סביר או לחילופין לתת לך kit מיוחד בשדה התעופה במידה והמזוודה לא הגיע שבו יש פריטים לימים הראשונים.
      בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עו"ד.

  14. שיר

    היי, רציתי לדעת אם אני טסה מקזבלנקה לאמסטרדם עם קונקשן בטורקיה בשתי חברות תעופה שונות. איך אני מוציאה את הכרטיס טיסה השני? (כי הרי בקזבלנקה מוציאים לי רק את הכרטיס של אותה החברה..) והאם תהיה לי בעיה להיכנס לקונקשן בטורקיה..? תהיה לי ביקורת דרכונים בטורקיה?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      האם שתי הטיסות עם הקונקשן הן באותה הזמנה ויש להם את אותו מס' הזמנה PNR?
      בכל אופן, לפעמים בטיסות קונקשן אפשר לעשות צ'ק-אין באתרים של שתי חברות התעופה.
      במידה ולא תצליחי, בצ'ק אין בשדה תוכלי לקבל את שני כרטיסי העליה למטוס – לטיסה הראשונה ואח"כ לטיסת הקונקשן.

  15. דגנית כהן

    בחודש ספטמבר טסנו מנתבג לפוקט בדרך מוסקבה עם חברת aeroflot
    והיינו אמורים לחזור גם כן דרך מוסקבה לארץ. היו לנו כרטיסים הלוך חשוב.
    הגענו לגייט במוסקבה 5 דקות לאחר הסגירה ורבע שעה לפני שעת ההמראה.
    לא אפשרו לנו לעלות על הטיסה ודרשו מאיתנו לקנות על חשבוננו כרטיסים לפוקט וגם כרטיסים חזרה לארץ , שכן הם טענו שברגע שלא עלינו על הטיסה ממוסקבה לפורט, אוטומטית ביטלו גם הכרטיסים חזרה.
    האם זה חוקי?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      כדאי להתייעץ עם עו"ד ככל הנראה.
      אבל בעיקרון, אם כל הטיסות כורטסו תחת PNR אחד, אז ככל הנראה שהם אמורים היו להטיס אתכם ליעדכם וייתכן שהם מגיע לכם פיצוי מתוקף חוק טיבי על איחור בטיסה או ביטולה.

  16. מירי אור

    שאלה – קניתי כרטיסי טיסה לניו יורק בחברת אל על , וכעבור שעתיים וחצי יש לי טיסת המשך למקסיקו . מה קורה כשטיסת אל על לא יוצאת בזמן הנקוב ואני מחמיצה בגלל העיכוב את טיסת ההמשך? מי אמור לפצות אותי?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      האם הטיסה הראשונה עם אל על וגם טיסת הקונקשן כולם באותו כרטיס הטיסה עם אותו מספר אישור PNR?

  17. שני אנדה

    רציתי לדעת אם אני רוצה לטוס לאל איי דרך קונקשן בקנדה. האם בקונקשן בקנדה אני עוברת כבר את הביקורת דרכונים וקבלת חותמת אישור כניסה לארהב כבר מקנדה? או רק כשאני מגיעה לאל איי אני צריכה לעבור את זה?
    אני שואלת כי נאמר לי שאם אני טסה דרך קנדה ללוס אנגלס אז בקונקשן בקנדה עצמו שם אני צריכה להגיע לביקורת דרכונים ושם אמורים לחתום לי על אישור כניסה לאמריקה.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שני,
      אני מניח שאת הקונקשן בטורונטו בדרכך ללוס אנג'לס את עושה בטיסות של אייר קנדה. גם אם את טסה בקונקשן עם חברות תעופה אחרות, אני מניח שהתהליך זהה, אך כדאי לבדוק באתר שלכם.
      בכל אופן, לפי אתר Air Canada, בקונקשן בטיסות לארה"ב דרך טורונטו, אכן עושים את ביקורת הדרכונים והמכס באיזור הייעודי בטרמינל לטיסות לארה"ב (ו-LA במקרה שלך).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *