טיסות עם קונקשן שכדאי להיזהר מהן. הפוסט זה נסקור את הדברים מהם חשוב להיזהר ולשים לב אליהם כשאנו טסים בטיסות הכוללות עצירת ביניים להחלפת מטוס בדרכנו אל היעד הסופי.
פעמים רבות אנו בוחרים לטוס בטיסות קונקשן משיקולים שונים כגון חיסכון בעלויות, נוחות ועוד. עם זאת, ישנן מספר סכנות שחשוב להכיר ב- קונקשן ללא ויזה למדינה בה מתבצע הקונקשן
- פספוס קונקשן
- קונקשן שהורכב עצמאית עם כרטיסי טיסה נפרדים
- הגדלת הסיכון לאי הגעת המזוודות בטיסות קונקשן
- פרצת “העיר הנסתרת” (“Hidden City”) בטיסות קונקשן
- שאלות? פה שואלים
קונקשן ללא ויזה למדינה בה מתבצע הקונקשן
בעוד שהדרכון הישראלי נחשב לאחד מהדרכונים הטובים בעולם מבחינת כמות המדינות שהדרכון מאפשר להכנס אליהן, תמיד חשוב לשים שהמדינה בה תעשו קונקשן מאפשרת לכם להכנס אליה או לעשות בה טרנזיט. לדוגמה, במידה ותבחרו לטוס לקנדה דרך ארה”ב בטיסת קונקשן ללא ויזה תקפה לארה”ב, תצטרכו לחזור לארץ ולא תוכלו להמשיך לקנדה ובכך לפספס את הקונקשן. זאת מאחר בעלי דרכון ישראלי נדרשים לויזה על מנת להכנס לארה”ב, וכן מאחר וכל הקונקשנים בארה”ב מבצעים ביקורת דרכונים מיד לאחר נחיתתכם. בארה”ב אין הבדל בין נוסע בטרנזיט או כזה שמבקש להכנס למדינה. ברוב המקרים, בבואכם לעשות צ’ק-אין לטיסה הראשונה במסלולכם הכולל קונקשן, דייל הקרקע יוודא שאתם רשאים להכנס למדינת היעד. בנוסף, דייל על דייל הקרקע לבדוק שהדרכון שלכם מאפשר לכם לעשות קונקשן במדינה בה תנחתו לעצירת ביניים. במידה והדרכון שלכם לא מאפשר לכם להכנס לאחת מהמדינות ואין לכם ויזה מתאימה, חברת התעופה תסרב להטיסכם שכן במידה ותסורבו כניסה ותגורשו מאותה מדינה, על חברת התעופה יהיה לממן את הוצאות ההטסה שלכם חזרה. עם זאת, למרות הבדיקה של דייל הקרקע, זה קריטי שתוודאו את אשרת הכניסה או הטרנזיט לטיסת הקונקשן, על מנת לא להרוס את הנסיעה.
פספוס קונקשן
בעוד שלטיסות עם קונקשנים יתרונות רבים, אחת הסכנות השכיחה ביותר בטיסות קונקשן הוא פספוס הקונקשן ובהכרח עיכוב בהגעתכם ליעד. בעוד שהאיחור להגיע לטיסת ההמשך בזמן הקונקשן יכול להיות באשמתכם (לא מצאתם את הגייט) או באשמת חברת התעופה (איחור בהגעת הטיסה הראשונה לנמל בו אתם עושים קונקשן), הרי שהדבר מאוד לא נעים. חברת התעופה תדאג לנתב אתכם ליעדכם בטיסה מאוחרת יותר או לפעמים אפילו באמצעות קונקשן נוסף בדרך. בכל מקרה, איחור לטיסה הינו חוויה מאוד לא נעימה ולכן מומלץ לדאוג למרווח ביטחון מספיק בבואכם להזמין טיסה עם קונקשן ולוודא שאתם עומדים בזמנים המינימליים לקונקשן.
טיפ חשוב לגבי הפרשי שעות: חשוב לדעת מה השעה המקומית בשדה הקונקשן, ולוודא שאתם מכוונים את השעה לשעון המקומי בעיר בה אתם עושים קונקשן, שכן לרוב שעון ישראל שונה מהשעון בעיר בה אתם עושים עצירת ביניים.
קונקשן שהורכב עצמאית עם כרטיסי טיסה נפרדים
במקרה בו אתם מפספסים קונקשן, חברת התעופה אחראית להטיסכם ליעדכם על חשבונה בטיסה חלופית ובהקדם האפשרי, בהתאם לזמינות המושבים בטיסות הרלוונטיות. חשוב להבין שכרטיס הטיסה שלכם הוא לא סתם דף או מספר, אלא חוזה לכל דבר ועניין אשר מצד אחד אתם מבטיחים לשלם לחברת התעופה את המגיע לה ולהגיע בזמן לטיסה, ומנגד חברת התעופה מתחייבת להטיס אתכם ליעדכם הסופי בהתאם למה שנקוב בכרטיס.
עם זאת, כאשר אתם מרכיבים מסלול טיסה עצמאית, “קונקשן עצמאי”, אתם נוטלים את האחריות במקרה בו תאחרו לקונקשן. במילים אחרות, נניח וברצונכם להגיע מת”א לציריך דרך פריז ורכשתם שני כרטיסי טיסה שונים – הראשון ת”א-פריז והשני פריז-ציריך, הרי שבמידה ותאחרו לקונקשן בפריז אתם תהיו אחראית למצוא לעצמכם טיסה חלופית ולא חברת התעופה. זאת מאחר ובמקרה הזה כרתתם שני הסכמים שונים עם חברת התעופה:
- חברת התעופה התחייבה להטיסכם מת”א לפריז, בתנאי שתגיעו בזמן לגייט בת”א;
- חברת התעופה התחייבה להטיסכם מפריז לציריך, בתנאי שתגיעו בזמן לגייט בפריז;
הרי שבמקרה ובו אתם מרכיבים קונקשן עצמאי בעצמכם ומאחרים להגיע לטיסה בפריז, אתם לא עומדים בתנאי ההסכם ולכן אתם אחראים לכך שלא עליתם לטיסה ולא חברת התעופה ולכן תצטרכו לרכוש כרטיס חלופי מכספכם.
לפיכך, חשוב להיזהר מהמצב ולהעדיף לרכוש כרטיסים אשר כלל קטעי הטיסה (legs) נמצאים תחת אותו PNR (מסלול טיסה) או לכל הפחות לוודא שבקונקשן עצמאי מרווח הזמן בין שתי הטיסות הינו ארוך מספיק כך שלא סביר שתפספסו את הקונקשן המלאכותי שיצרתם.
באתרים דוגמת Kayak, ה-“קונקשן העצמאי” נקרא “Hacker Hare” כך שהם מאתרים לכם שני כרטיסי טיסה נפרדים ומציעים לכם להזמין שני כרטיסים שונים ולחסוך, אך גם להסתכן.
סיכון נוסף בהזמנת הכרטיסים הוא שבמרווח הזמן בין הזמנת הכרטיס הראשון לשני מישהו ירכוש כרטיס לטיסה ה-2 והמחיר ישתנה או שהיא תהפוך להיות מלאה. במקרים בהם אתם מזמינים כרטיסים בקונקשן עצמאי, כדאי לבצע את התהליך במקביל בשני חלונות או מחשבים על מנת לשמור את המקומות שלכם עד סיום תהליך ההזמנה.
הגדלת הסיכון לאיבוד המזוודות בטיסות קונקשן
אחת הסכנות התמידיות בטיסות היא שאתם מגיעים ליעד בעוד שהכבודה שלכם נאבדה ונשארה איפשהו מאחור. במקרה הטוב היא מגיע בטיסה הבאה ותוך יום-יומיים חברת התעופה שולחת את המזוודה אליכם למלון. ובכל זאת, גם במקרה זה עליכם להסתדר מספר ימים בלי כל הדברים שארזתם לעצמכם: בגדים, כלי רחצה והגיינה, קוסמטיקה ועוד.
בעוד שהסיכון לאי הגעת המזוודה הינו לרוב נמוך, הרי שבטיסות עם קונקשן הסיכון לאיבוד המזוודות עולה משמעותית. להגברת הסיכון לאיבוד מזוודות בטיסות עם עצירת ביניים מספר סיבות:
- בקונקשן קצר, ייתכן ואתם מספיקים לעבוד מהמטוס הראשון למטוס הבא, אך פריקת המזוודה, ניטווה למטוס הנכון והעמסתה בו לוקחים דקות ארוכות. לכן קונקשנים קצרים מאוד מגדילים משמעותית את הסיכון לכך שהכבודה שלכם לא תעלה איתכם לטיסה ותצטרכו להמתין לה בטיסה הבאה.
- אחת הסיבות לאי הגעת מזוודות ליעדן הוא שהן לא מצליחות להיות מנטוות למטוס הנכון בזמן הנכון ע”י המערכת האוטומטית אשר קוראת את מדבקות הברקוד עם יעד המזוודה. בעוד שבטיסות ישירות המזוודה צריכה להיות מנווטת רק פעם אחת למטוס הנכון, הרי שכל קונקשן מגדיל את כמות הפעמים שהמערכת צריכה לעבוד נכון והמזל צריך להיות לצידכם – זוהי פעם נוספת בה המזוודה שלכם עוברת סריקת ברקוד, ניווט והעמסה על המטוס הנכון ובכך אתם מגדילים את הסיכויים שמשה ישתבש והמזוודה שלכם תתקע בעיר בה עשיתם קונקשן או אף תעלה על המטוס הלא נכון ותצא לטיול עצמאי בעולם.
אסור לוותר על טיסת ההמשך בטיסת קונקשן – פרצץ “העיר הנסתרת” (“Hidden City”)
לטיסות קונקשן יש פרצה בשם “העיר הנסתרת” (“Hidden City”) אשר באה לידי ביטוי במקרים בהם העיר שאליה אתם מעוניינים להגיע היא בעצם עיר שבה אתם אמורים לעשות קונקשן ולהמשיך לטיסה נוספת משם, בעוד שכרטיס הטיסה שלכם כולל טיסת המשך ליד אחר. בתמציתיות, הפרצה אומרת שאתם יכולים לא לעלות על הטיסה הבאה אלא פשוט לעבור ביקורת דרכונים ולצאת מהטרמינל.
זהירות! פרט לכך שהדבר סותר את ההסכם שלכם עם חברת התעופה, הרי שבמידה ותעשו את התכסיס הזה בדרך הלוך, סביר להניח שכרטיס הטיסה שלכם בדרך חזרה יבוטל ותדרשו לרכוש כרטיס חדש במחיר מלא (ואף יקר יותר כי הכרטיס נרכש ברגע האחרון). חברת התעופה רשאית לבטל את הכרטיס במקרה כזה ואף לתבוע אתכם על הפרת חוזה. המקרה היחיד בו אתם יכולים אולי לשקול לנצל את הפרצה, למרות שלא הייתי ממליץ על כך, הוא כאשר יש לכם כרטיס בכיוון אחד או שאתם טסים בטיסה האחרונה ב-PNR שלכם. גם במקרה הזה עדיף להמנע, ואם בכל זאת אתם בוחרים לנסות את מזלכם, חשוב לזכור כי לא תוכלו לשלוח מזוודות (כי הן מגיעות ליעד הסופי לרוב) וכן מומלץ לוודא שמס’ הנוסע המתמיד לא מוזן ב-PNR או בזמן ה-check-in. זאת מאחר והיו מקרים בהם חברות התעופה הענישו נוסעים ע”י מחיקת נקודות הנוסע המתמיד, הסטאטוס שלהם אצל חברת התעופה וכו’.
שאלות? אשמח לענות 🙂
מאז שהפוסט הזה נכתב, עשרות גולשים שאלו שאלות פרטניות בתגובות ושמחתי לענות. מוזמנים לקבוצת טריפ סטורי בפייסבוק לשאול שאלות ולהצטרף לדיון:
טריפ סטורי
תודה על המענה המהיר, נרשמתי לקבוצה. אשמח אם תמצא לי משהו מוזל אחר, איך אפשר לפנות אליך בפרטי כדי לנסות לאתר טיסה מתאימה?
צביקה, תעלה את השאלה בקבוצה ואשמח לסייע לך שם: https://www.facebook.com/groups/tripstory
שלום רב, ברצוני לברר, אני רוצה לטוס באוקטובר לבנגקוק, ויש ב750 דולר טיסות עם קונקשן עם 2 עצירות בהלוך ו2 בחזור בהודו ודובאי, וזה חברות שונות(ישראייר אייר אינדיה ואייר אסיה).
הבעיה שהם כותבים שזה בלי כבודה וכבודה ניתן לרכוש בשדה.
הפחד שלי הוא שאני אגיע לשדה יחייבו אותי 200 דולר על מזוודה ובכל עצירה בקונקשן (בגלל שהם כותבים העברה עצמית) יחייבו אותי שוב, ובסוף הכרטיס יעלה למעלה מכפול.
האם זה נכון? או שברגע ששילמתי בהתחלה מכסה לי את כל החיובים להמשך הקונקשנים?
אודה לתשובתך המקצועית.
היי צביקה, מאחר וזו “העברה עצמית” (או “קונקשן עצמאי”) אז צטרך לרכוש כבודה לכל טיסה בנפרד. גם חשוב להבטיח שיש מספיק זמן בין כל אחת מהטיסות כדי להקטין את הסיכון לפספוס הקונקשנים. הייתי הולך על לפחות 3-4 שעות בין כל אחד מהם, וגם ככה יש סיכון של פספוס קונקשן. במקרה כזה אף יהיה עליך לרכוש בעצמך את הכרטיס כדי להגיע ליעד הסופי ואם אתה מפספס את הטיסות שלך בהלוך יש סיכוי שבאותה חברת התעופה יבטלו לך את טיסת החזור גם.
אלא אם אתה רוכש מאיזשהו אתר שמבטיח לך מזוודה באיזשהו מחיר מוגדר מראש לכל הטיסות, הייתי בהחלט בודק אפשרויות אחרות. לא נשמע כמו טיסה שהייתי לוקח.
מוזמן גם להמשיך את השיח בקבוצת בפייסבוק שלנו, אשמח לעזור לך למצא טיסות אחרות.
שלום
הכתבה שלך עזרה לנו המון.
שאלה: יש לנו טיסה לניויוק עם בריטיש איירליינס וקונקשיין בלונדון של 5 שעות.נוחתים בהיתרו וצריכים לעבור לגטוויק. אנחנו זוג עם 2 ילדים (13,9). האם זה מספיק זמן להרפתקאה הזו?
היי, להערכתי 5 שעות יספיקו לכם. הנסיעה בין שדות התעופה בלונדון יכולה לקחת בין שעה לשעתיים, תלוי בפקקים. תוסיפו לזה של מזוודות במקרי קיצון יכול לקחת גם איזה שעה להגיע אחרי הנחיתה, אתם אמורים להגיע לצ’ק אין לטיסה הבאה שלכם במקרה הגרוע כשעתיים לפני ההמראה, וזה בסדר. תדאגו להזמין מראש הסעה שיחכה לכם כבר נהג שיסיע אתכם.
אבל!! אתם בטוחים שאתם רוצים לעשות את זה לעצמכם? יש מספיק טיסות קונקשן שלא ידרשו לעשות את המעבר הזה. אישית אני לא חושב שהייתי הולך על קונקשן כזה. במיוחד על ילדים. אולי אם אני טס לבד הייתי קצת משתעשע עם הרעיון אם הוא מביא לחיסכון מאוד משמעותי בעלויות, אבל זו האופציה היכ פחות עדיפה מבחינתי. אני מעדיף קונקשן ארוך ולישון במלון בשדה התעופה מאשר להחליף שדה תעופה בקונקשן. זה מאוד קשוח.
היי,
הזמנתי טיסת סוויס מונציה לתל אביב
עם קונקשן של שעה וחצי בציריך
קיבלתי PNR 1 למייל,
טס אתי מישהו עם מוגבלות קלה (יהיה קשה לרוץ אתו מהר מרחקים ארוכים)
יש לי כמה שאלות:
1. האם לדעתך עדיף ללכת על טרולי ולא לשלוח כבודה לבטן?
2. במהלך ההזמנה לא נדרשתי למלא פרטים מעבר לשמות הנוסעים,
האם אני אידרש לצ’ק אין מראש?
3.האם בציריך נעבור בתוך הצד האוירי או שנידרש להחתים דרכון ולעבור בטחון? מה דעתך?
תודה רבה!
לומדים ממך המון.
היי גילי,
לגבי שאלותיך:
גילי, אם יש לך שאלות נוספות, או שתרצה לשתף מהידע שלך גם, מוזמן להצטרף לקהילת הפייסבוק שלנו:
קבוצת טריפ סטורי בפייסבוק
הי יגאל, בוקר אור(:
אני רוצה להזמין טיסה לניו יורק. המחיר הסביר ביותר שראיתי הוא באמצעות חברת LOT . בחזור, הקונקשיין בורשה [ חזרה לישראל] הוא בן שעה ו 10 דקות בלבד.
מדובר על טיסת קונקשיין שהוצעה ע”י SKYSCANNER [ לא משהו שבניתי אני בנפרד]
האם קונקשיין של שעה ו 10 דקות הוא מספיק?
אני מניחה שאם יהיה דיליי בניו יורק ,
מה שיקצר את הקונקשיין, לכוון ורשה LOT תדאג לי לטיסה חלופית ללא תשלום נוסף, נכון?
תודה רבה(:
היי נעמי,
יצא לי לעשות קונקשנים עם LOT כמה וכמה פעמים. גם יש להם טיסה שיוצאת מהארץ איפשהו באיזוור 10:30-12:00 שמאחרת כרונית בהמראה (לי היה פעמיים איחור, 100% מהפעמים שהייתי אמור להיות על הטיסה הזאת)
אפילו יצא לנו שהיה איחור משמעותי והעבירו אותנו לטיסה ישירה ללונדון עם אל על (במקום לעשות קונקשן בוורשה) כי אחרת היינו מפספסים את טיסת ההמשך מורשה ללונדון.
לגבי השאלה שלך, שעה ועשרה ב-WAW (ורשה) זה יכול להיות בהחלט מספיק. מה גם שזו טיסה בינלאומית לבינלאומית ללא ביקורת דרכונים של כניסה/יציאה מאירופה. נכון שאם יש איחור משמעותי בניו יורק אז יכול להיות שתאחרו את הקונקשן לארץ. אבל חברת התעופה לרוב לוקחת buffer בזמני טיסות, כך שאם יש איחור של 20-30 דקות זה אומר שאתם עדיין תגיעו בזמן. וגם אם יש כמות משמעותית של נוסעים שאמורים לעשות את הקונקשן מניו יורק לארץ, יש סבירות גבוהה שחברת התעופה תבחר לדחות במעט את ההמראה של הטיסה לארץ כדי שכולם יספיקו לעשות את הקונקשן. במקרה כזה כנראה שיחכו לכם ממש בירידה מהמטוס ויקחו אתכם ישר למטוס הבא עם דייל קרקע על LOT.
אמרת שזו טיסה שמצאת עם skyscanner, תוודאי שאין לך שם התראה של Self-Transfer (נראה ככה). אם היא מופיע זה אומר שמדובר בשתי הזמנות נפרדות ואז חברת התעופה לא חייבת להעביר אותך לטיסה חלופית על חשבונה. עם זאת, תלוי באורך האיחור אולי תהיה זכאית לפיצוי בגין ביטול או איחור בטיסה.
מוזמנת להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו לשאלות נוספות, שם אני עונה יותר מהר
רציתי לברר כמה זמן מומלץ לקחת מרווח עבור קונקשיין בטורקיה נמל IST ?
תודה
היי אריאל,
ב-IST, כלומר שדה התעופה הראשי של איסטנבול, אפשר לעשות קונקשן גם של כשעה אחת בלבד. בעצם עם חברת התעופה מכרה לך כרטיס טיסה עם קונקשן (תחת אותה הזמנה), אז הזמן של הקונקשן הוא כזה שחברת התעופה מאמינה שאפשר ליישמו.
עם זאת, לגבי כמה זמן מומלץ, זו כבר שאלה שמעט יותר קשה לענות עליה ומשתנה בין נוסע לנסוע וחברת התעופה.
אם אתם עם ילדים, או זוג מבוגר, כנראה שתהיו פחות זריזים מאשר חייל משוחרר. כך שהזמן הפיזית הל נייד בשדה, שמאוד גדול אגב, יכול להיות ארוך יותר.
בנוסף, יש דברים לא צפוים והטיסה מהארץ לאיסטנבול יכולה להמריא באיחור, ובצורה כזאת לקצר לכם את זמן הקונקשן.
נקודה נוספת, היא שאולי תרצו זמן לאכול ארוחה ולנוח בין הטיסות, גם זה משהו שכדאי לקחת בחשבון.
לסיום, לדעתי 2-3 שעות כנראה יהיה אידאלי ברוב המקרים. חשוב גם לזכור שיש להגיע לגייט עצמו כ-20-30 דקות לפני ההמראה כדי שיעלו אתכם.
היי, חבר שלי חייל ואנחנו רוצים לטוס, הבעיה היא שעושים קונקשיין בטורקיה ל3 שעות. השאלה היא האם יעשו לנו מחדש ביקורת דרכונים או משהו שיעורר בעיה או שאנחנו יכולים יורדים מהמטוס ישר לתוך הטרמינל בלי ביקורת בלי כלום? איך זה עובד בעיקרון כי אם יתפסו שהוא נחת קונקשיין בתורכיה הוא עלול להיכנס לכלא הצבאי
היי אורי,
לגופו של עניין, אם כרטיס הטיסה שלכם תחת הזמנה אחת ועם טורקיש איירליינס אז לא צפויה לכם ביקורת דרכונים. אם רכשתם עם חברה אחרת, הטיסות בהזמנות נפרדות (לא אותו קוד הזמנה) או שבזמן ההזמנה היה כתוב self-transfer – אזרי ייתכן ויהיה עליכם לעשות ביקורת דרכונים וצ’ק אין מחדש.
אבל!!! אם אסור לחבר החייל שלך לעבור בטורקיה, אז אני ממליץ מאוד מאוד (מאוד!) לא לעשות את זה. בטיסות דברים יכולים להשתבש: מטוסים מאחרים, ישנן תקלות, מזג אוויר ועוד מיליון סיבות אחרות. אתם לא רוצים להסתכן בזה שתצטרכו לחהתים דרכון בטורקיה ולא תוכלו. אם השיקול הוא כלכלי, אני אשמח לעזור לאתר טיסה חלופית. מוזמנים לכתוב בקובצת הפייסבוק שלנו ואני עוזר שם לאתר מסלולי טיסה נוחים.
היי,
מעוניין לרכוש טיסת קונקשיין משוייץ לישראל בכיוון אחד.
הכל תחת אותה הזמנה בחב’ סוויס. אז הייתי רוצה להאמין שאקבל למייל PNR 1 לכל הטיסות.
טיסה מז’נבה לציריך ומשם המשך לתל אביב,(20:40 עד 21:30 והמראה שוב ב 22:45)
הפסקה של שעה ורבע.
בטח לא תבין למה אני מסבך את העניינים?
התשובה היא שגם כך אני אשהה בז’נבה
והמחיר המוצע הינו שליש מהמחיר של הטיסה הישירה מציריך לתל אביב.
תודה רבה!!
מחכימים ממך המון.
נשמע מעולה דווקא. אם זה חוסך סכום משמעותי והשעות נוחות, נשמע לי מעולה. אישית לא מתרגש מזה שזה קונקשן של שעה ורבע סה”כ. נכון שיש פה מעבר בין פנים-אירופאי לבינלאומי, אבל עדיין לא צפויה להיות בעיה כל עוד הכל מתקתק כמו שצריך.
היי
יש לנו קונקשן מאמסטרדם לישראל בטןרקיה
לקונקשן יש הפרש של 10 שעות אך ההמראה של הקונקשן הוא משני שדות תעופה שונים איך זה עובד עם המזוודות? דרך ההגעה לשם?
הכוונה שהנחיתה באיסטנבול וההמראה השנייה בסביחה.
היי נהוראי, להערכתי לא מדובר בטיסת קונקשן אלא שתי טיסות נפרדות. המשמעות היא שיהיה עליך לאסוף את המזוודות ב-IST ולעשות להם check in ב-SAW. שים לב שיש פקקים מאוד קשים באיסטנבול ואתה צריך לעבור מהצד האירופאי לאסיאתי כדי להגיע לשדה. זה יכול לקחת גם 3 שעות נסיעה במקרים מסויימים.
אם אתה שואל אותי, הייתי מחפש טיסה אחרת. הבעיה היא לא 10 שעות קונקשן, אלא הפקקים בין שני שדקות התעופה והנסיעות האלה. לא בטוח שזה שווה את הטרחה.
מוזמן לבוא לקבוצת הפייסבוק שלנו להמשיך את השיח בנושא אם יש לך שאלות נוספות.
שלום לך
יש לי טיסת קונקשן
ממנצסטר לוינה ומוינה לישראל
הקונקשן באותו הטרמינל (3)
בהפרש של 40 דקות בין הטיסות
האם זה סמן סביר בשדה התעופה בוינה?
הקונקשן המינימלי התיקונים בוינה הוא 25 דקות בלבד, כך לפי האתר של שדה התעופה.
אבל! האם אני חושב שזה רעיון לעשות קונקשן כ”כ קצר? ובכן, אם אתה בסדר עם זה שיש סיכוי ממשי שתפספס את הקונקשן ותצטרך להמתין לטיסה חלופית, והמחיר טוב, אז בהחלט אפשר לנסות. חשוב להבין שמספיק איחור קטן בהמראה ממנצ’סטור כדי שתפספס את הקונקשן.
אני גם רוצה לוודא איתך שכל ההזמנה היא תחת אותו קו’ הזמנה, כך שמדובר אכן בקונקשן אמיתי ולא “קונקשן עצמאי”, מה שנקרא self transfer. כי אם זה האופציה השניה – להתרחק.
היי,
הזמנתי לדצמבר
קונקשן עצמאי בבוקרשט.(שתי הזמנית נפרדות)
לא שולח כבודה.
טס עם טארום ונוחת שם ב 02:15,
וצריך להספיק לטיסה נפרדת של wizz
שממריאה ב 6:00 לונציה.
מה אתה אומר? הגיוני?
טיסת פנים זה כבר טרמינל אחר?
חשוב לי לציין שיש טיסה בעלות נמוכה של wizz מתל אביב לבוקרשט בשעה מוקדמת יותר ונוחתת שם בשעה 23:30.
)שומר שבת ולכן אספיק במקרה של טיסת wizz מנתב”ג להגיע לטרמינל 1 רק כשעתיים לפני ההמראה-)
בלתי אפשרי להגיד בוודאות, אבל להערכתי זה מספיק זמן. אבל תמיד עדיף לקחת כמה שיותר מרווח בטחון.
הייתי גם בודק מידע היסטורי של כמה שבועות לגבי זמני ההמראה/הגעה של הטיסה הראשונה שלך וכמה נהוג לבצע שינויים בהמראה של הטיסה לונציה. יש לפעמים טיסות שכרונית מאחרות וזזות כמה שעות.
אני מניח שאתה מבין את זה שאם יש שינוי בהמראה של אחת מהטיסות כמה שעת לפה או לשם אתה עלול לפספס את כל המסלול שלך וזה ריסק שאתה לוקח.
לגבי אם אתה צריך להחליף טרמינל, בדוק זאת בכרטיסי הטיסה. הטיסה מרומניה לונציה זו לא טיסה פנימית. כן זה בתוך אירופה ולרוב ההמראה אליה תהיה מאיזור אחר בתוך הטרמינל הבינלאומי.
לדעתי שעתיים לפני ההמראה מהארץ זה בהחלט מספיק, במיוחד אם לא שולחים מזוודה. כך שזה לא שיקול שהייתי מתחשב בו יותר מדיי. הכי גרוע אם יהיה עומס גדול יחסית ואתה רואה ששעת ההמראה מתקרבת (נניח יש עוד שעה וחצי לבורדינג ואתה רק בתור לתשאול הבטחוני לפני ה’צק אין) אז הייתי מבקש סיוע מצוות הקרקע.
הי יגאל
אנחנו טסות לאיסטנבול עם קונקשיין של שעה וחצי באנטליה. האם זה מספיק זמן להספיק?
אני לא יודעת לזהות pnr.
שעה וחצי קונקשן לרוב זה מספיק כל עוד אין איחורים בהמראה.
PNR זה קוד הזמנה. הוא מכיל 6 תווים סה”כ שהם אוסף של אותיות אנגליות ו/או ספרות.
היי, תודה על הכתבה, מאוד עוזרת
יש לי שבוע הבא קונקשן עצמאי ברומניה (טיסה מלונדון לרומניה ומשם לישראל)
ההפרש בין הטיסות הוא 3 שעות בדיוק, בשעות הלילה (03.00-06.00) האם אמור להספיק לביקורת דרכונים וצק אין חזרה?
זה אותה חברת תעופה אבל pnr שונה.
תודה!
היי.
אם לא יהיו איחורים אז נשמע מספיק זמן לעבור את את התהליכים.
ממליץ לנסות בזמן הצ’קאין בלונדון להגיד שיש לך טיסת המשך עם אותה החברה ואם הוא יכול לתת לך כבר בורדינג פאס לטיסה הבאה (או הלכין מהבית). אם את טסה בלי מזוודות אז לא צריך לעשות צ’קאין בכלל במקרה כזה. ואם כן, עדיין שווה לנסות לבקש מדייל הקרקע להעביר את המזוודות אוטומטית ברומניה בין המטוסים.
שלום וברכה
יש לי טיסת קונקשן לאנגליה דרך בולגריה בהלוך ורומניה בחזור
רציתי לשאול א. האם אני יצטרך לעשות את הצ’ק אין במקום המעבר מלבד מה שאני עושה באתר הרכישה של הטיסה
ב. מה בנוגע להנחיות הקורונה מטעם מדינות אלו- האם אידרש להציג בדיקות שליליות
תודה רבה
היי יצחק,
א. אם כל הטיסות הן באותה ההזמנה עם אותו קוד PNR, אז לא תצטרך לעשות צ’ק אין נוסף. הצ’ק-אין שתעשה מהבית (או בנתב”ג) יהיה לטיסה מנתב”ג לבולגריה ומבולגריה ואנגליה. אותו הדבר בדרך החזור דרך רומניה.
ב. ככל הנראה שלא. מניסיוני בטיסות קוקנשן, אל אאם מדובר בקונקשן ארוך של 12 שעות ויותר, אין כל צורך בבדיקות או תעודות מיוחדות עבור המדינה בה אתה מבצע קונקשן. עם זאת, כדי להיות בטוח אולי תרצה לבדוק באתר של חברות התעופה.
קונקשן של שעה ורבע עם בני 17 ו15 בציריך (טיסה חזור מווינה לישראל) יספיק ?
זה קצת צפוף, אבל עכשיו בזמן הקורונה יש פחות טיסות ולכן שדות התעופה משמעותית פחות עמוסים. לטעמי זה מספיק זמן לעשות את הקונקשן. לא יודע לשקלל את הנושא של הילדים, שלי רק בן שנה ובהיותו “ילד קורונה” טרם החתים את הדרכון לצערי.
הי.
אני מתוכנן לטוס ממדריד לסלובניה עם קונקשיין של 40 דקות בציריך (שתי הטיסות מבוצעות עם swiss).
שתי שאלות:
1. האם לדעתך פרק הזמן מספיק.
2. האם עדיף מזוודה (קיימת סבירות שלא תגיע בזמן) או טרולי (מחייב בידוק נוסף בציריך)
היי איציק.
היי, יש טיסה מישראל לציריך בswis אחר כך יש עצירה בציריך 55 דקות, ואחר טיסה לדבלין, האם זה מספיק זמן קונקשן?
היי אוהד,
כ-55 דקות קונקשן בציריך אמור להיות מספיק בתנאי שהכל מתנהל כשורה והטיסה מהארץ לציריך לא מאחרת.
מה גם, אם Swiss מכרו לך כרטיס טיסה כזה, כנראה שחברת התעופה מאמינה ביכולת שלה להעביר אותך בשדה בזמן הזה.
ממליץ בכל מקרה להשתדל לצאת מהמטוס בין הראשונים ולעשות שיעורי בית לגבי איפה נמצא הגייט הבא שלך (תתחבר לאינטרנט לאחר הנחיתה ועד שהמטוס יגיע לגייט תוכל לברר זאת) כך שתוכל לדעת לאן פניך מועדות מיד כשתצא מהמטוס.
טיסה ממינכן לתל אביב עם קונקשן של 55 דקות באתונה (אותה חברת תעופה) האם זה סיכון והאם בעיתי לקחת מזוודה.
כ”כ טיסה מתל אביב לפרנקפורט עם קונקשן של 55 דקות באתונה (אותה חברת תעופה) האם זה סיכון והאם בעיתי לקחת מזוודה.
שדה התעופה באתונה יחסית קטן וקונקשן קצר של 55 אמור להיות מספיק ככל הנראה.
עם זאת, מספיק שיהיה איחור קל בהגעת הטיסה הראשונה (מת”א או ממינכן) לארץ והקונקשן בסכנה להתפספס.
לגבי המזוודות, אם חברת התעופה מוכרת את הכרטיס הזה, ככל הנראה שהיא מאמינה שהיא תוכל להעביר את המזוודות ממטוס למטוס בזמן הקונקשן ללא בעיה. אבל בכל מקרה, כל קונקשן, וקונקשן קצר במיוחד, מעלה את הסיכוי לכך שהמזוודות לא יצליחו לעשות את הקונקשן ויצטרכו להגיע בטיסה הבאה.
היי. רכשתי כרטיס טיסה למרקש אם קונקשיין של 55 דקות באתונה (חברת איג’יאן) בתקופת החג עם אותו PNR .
האם הזמן סביר להערכתך להחלפת מטוס ?
היי אבי,
55 דקות באתונה נחשב כזמן סביר. לפי המידע שיש ברשת, בפועל הקונקשן בשדה לוקח אפילו 20 דקות. מאחר ואתה טס מישראל למרקש, כלומר מחוץ לאיחוד שנגן למדינה אחרת שגם היא מחוץ לאיחוד שנגן, אז הזמן שלך אף יותר קצר.
עם זאת, אם יהיה עיכוב מיוחד בהמראה מהארץ או בנחיתה באתונה אתה עלול בכל זאת לפספס את הקונקשן. אם מדובר באותו PNR, חברת התעופה תהיה אחראית לטיסה חלופית ואף פיצוי.
שלום,
אני טס לאוקלנד ניו זילנד עם חברת טורקיש. קניתי באתר שלהם את הכרטיסים. אני טס לאיסטנבול, שם יש קונקשיין לתיאלנד, ואת שני הלגים הללו טורקיש מפעילה, ובתיאלנד יש קונקשיין נוסף לאוקלנד. הלג האחרון לאוקלנד הוא באמצעות חברת התעופה של תיאלנד. לכל המסלול יש מס’ הזמנה אחד, לכל הטיסות יש סימול של TK (טיסת טורקיש), כשעל האחרונה כתוב operated by…אני דואג האם המזוודות ילכו מנתב”ג ישירות ליעד הסופי בניוזילנד או שיהיה עלי בתיאלנד לאסוף תמזוודות מהקרוסלה ומשם ללכת לעשות צ’ק אין חדש באולם היוצאים. מה שמטריד זה שהתקשרתי לשירות הלקוחות של טורקיש והנציגה ענתה שכנראה המזוודות ילכו ליעד הסופי אבל..
מה דעתך
היי יוסי,
הנציגה צודקת לפי הבנתי. מאחר והכל הוזמן באותה הזמנה, ויש פה code share של טורקיש באמצעות החברה התאילנדית, כנראה שיש להם שיתוף פעולה ואפשרות לשלוח מזוודות ליעד הסופי.
באופן כללי חברות תעופה רבות משתפות פעולה בצורה דומה לטיסות ליעדים שאי אפשר להגיע אליהם באמצעות חברת תעופה אחת.
אז לסיכום, כנראה שהמזוודות שלך אכן יעידו מנתבג דרך כל הקונקשנים עד לניו זילנד.
תהנה, זה יעד מדהים!
היי , בטיסה מת”א ללימה , היה לנו קונקשן בפנמה.
כאשר הגענו לפנמה סיטי נאמר לנו שאנחנו לא מופעים ברשימת הטיסה, למרות שהיו לנו תדפיס של כרטיסי הטיסה, נציגי חברת הנסיעות לא ענו לנו והיינו צריכים לרכוש כרטיסים באופן עצמאי.
מה הפיצוי שחברת הנסיעה צריכה לתת לנו? לדעתך?
גם המזוודות התעכבו במשך 3 ימים , וכך הפסדנו אטרקציות שהיינו אמורים לעשות.
גם לחזור לא היה לנו כרטיסים מלימה לפנמה , ובמשך שבועיים היינו בקשר עם חברת הנסיעות עד שמצאו לנו טיסה.
מה גובה הפיצוי שעלי לדרוש מחברת הנסיעות?
היי טלי, מאוד מצטער לשמוע. נשמע כמו מקרה מאוד מבאס לחוות בטיסה.
קשה לי להעריך את גובה הפיצוי שמגיע לכם, שכן אין לי רקע משפטי או ניסיון דומה. הדבר הקרוב ביותר שאפשר לנסות להסתמך עליו שעולה לי בראש זה הפיצוי בגין איחור או ביטול טיסה לפי חוק שירותי תעופה. בעצם ניתן לראות זאת כאילו הטיסה בוטלה. מעבר לכך, במידה ונגרמו לכם הוצאות ו/או הפסדים כלשהו, הרי שניתן לשקלל גם זאת לתביעה.
אני מתכנן טיסה לאיסלנד, ויש אחרי זה קונקשן של כמעט 6 שעות בבודפשט בהגעה כמעט ב1 בלילה. האם יש סיכון שאאבד את המזוודה/ות שלי? למרות ש6 שעות זה מספיק זמן לפי דעתי לצ’ק-אין, פספורט, ויזה וכל הבדיקות שאני עובר טיסה ליעד שלי.
זה של חברת Wizz Air וממה שהבנתי זאת חברת תעופה נוראית לטוס איתה, כי חיפשתי וראיתי ביקורות מאוד רעות וביקורתיות, וכנראה מסיבה הגיונית אני מניח.
גם בחזור אצלי, זה איזה 3 שעות קונקשן חזור מוילנה. לא נראה לי תהיה סיבה שלא אשיג את המזוודה.
אשמח אם תוכל לתת לי את הביקורת שלך ולעזור לי, עוד בזמן שאני מתכנן יעדים ביעד.
Wizz air הינה חברת לואו קוסט, וצריך להתאם את הציפיות שלך מהטיסה בהתאם לכך. הקונקשנים בויזאייר אינם אוטומטיים עד כמה שאני יודע. כלומר, יהיה עליך לאסוף את המזוודות ולעשות להם צ’ק אין מחדש בקונקשן שלך בוילנה ובבודפשט.
מעבר לכך, לא יצא לי לטוס עם Wizz air בקונקשן, כך שקשה לי להביע דעה. כן יצא לי לטוס בטיסה ישירה של חברת הלואו קוסט של WOW Air לאיסלנד, וזו הייתה טיסה מאוד טובה.
שלום רב. יש לי טיסת קונקשן למדריד דרך אתונה בנובמבר. אני עם טרולי צמוד ללא מזוודה. זמן ההמתנה בין הטיסות הוא 45 דקות. האם הזמן סביר? איך שדה התעופה באתונה לגבי קונקשיין?
לחוץ מאודה הייתי אומר. אבל אם מכרו לך כרטיס כזה תחת אותו PNR, כנראה שחברת התעופה מאמינה שזה יישים.
היי,
יש לי טיסה מהונג קונג לת״א עם קתאי פסיפיק.
תיכננתי לעשות עצירה בהונג קונג בטיסה מטוקיו,
לאור המצב בהונג קונג, החלטתי לוותר על שהייה שם.
דיברתי עם קתאי פסיפיק ונאמר לי שלא תהיה בעיה לשלוח את הזוודות ישירות לת״א, אם אקנה טיסה טוקיו – הונג קונג באותו היום.
השאלה שלי, אם עושים ״קונקשן ידני״ פרט לאפשרות לפספס את טיסת ההמשך, האם לדעתך יכולה להיות בעיה של שליחת המזוודות ישירות לת״א, והאם יכול להיווצר מצב שאצטרך לבצע צ׳ק אין לטיסה בהונג קונג מחדש?
תודה
היי בוריס,
האם הכווננה שלך ב”קונקשן ידני” ל-“קונקשן עצמאי” שאתה מרכיב לבד בשתי הזמנות נפרדות עם PNR שונה?
במידה וכן, במצב כזה סביר להניח שחברת התעופה תסרב לעשות check-in למזוודות ליעד הסופי, ויהיה עליך לאסוף אותן מחדש בקונקשן ולעשות להן שוב צ’ק אין. המשמעות של זה היא גם שתצטרך כנראה להחתים דרכון ולעשות ביקורת דרכונים בהונג קונג.
שאלה-
טיסה מתל אביב להאנוי דרך איירפלוט. קונקשיין 2:45 שעות במוסקבה. יש חשש שהמזוןדות לא יגיעו ליעד בזמן הזה ? האם הטיסות בדרכ יוצאות בזמן?
2:45 שעות קונקשן במוסקבה זה זמן מספיק בשביל שהמזוודות יעשו את הקונקשן גם. לכן, אלא אם כן תהיה תקלה בלתי צפוי אחרת, המזוודות צפויות להגיע לידען הסופי יחד אתכם.
טס לתאילנד ב – 5.10 עם UIA , יציאה מלוד ב – 15:10 קונקשן בקייב של 55 דקות. האם ישלמישהו נסיון עם קונקשן זה ומה האפשרויות במקרה והטיסה הראשונה מתעכבת?
טיסת UIA שממריאה בהארץ לקייב ב-15:10 מעט מסוכנת לקונקשנים. הייתי טס הרבה מאוד על הקו הזה של UIA, והטיסה הזאת הייתה מאחרת בתדירות גבוהה יחסית, בד”כ בגלל איחורים ביציאה מקייב בטיסת ההלוך לישראל. בכל מקרה, במידה והאיחור יהיה קצר יחסית, ויהיו הרבה נוסעים שעושים את הקונקשן הזה, ייתכן ו-UIA תאחר מעט את זמן ההמראה של הטיסה מקייב לתאילנד. צוות הקרקע בקייב עושה מאמצים רבים להקל את הקונקשנים בקייב ועוזר להגיע מהמטוס הראשון למטוס הבא במידה ומדובר בקונקשן קשר.
במידה ובכל זאת תאחרו את טיסת הקונקשן בקייב, טיסת UIA הבאה לבנקוק יוצאת רק למחרת. במידה ויהיה עליה מקום ייתכן ויציעו לכם כרטיסים מעודכנים לטיסה של היום למחרת. אפשרות נוספות שיכולים להציע לכם, או שאתם יכולים לנסות לבקש, זה טיסה עם חברת תעופה אחרת. המשמעות היא שתצטרכו לעשות קונקשן נוסף איפשהו באירופה ככל הנראה.
ממליץ לעשות קצת שיעורי בית לגבי האפשרויות שעומדות בפניכם במידה ותאחרו את הקונקשן, ולדעת מה לבקש מנציגי הקרקע בקייב במקרה זה.
היי,
אני מתכננת לרכוש טיסת קונקשן דרך “טורקיש איירליינס” דרך איסטנבול.
רציתי לשאול את חוות דעתך בעניין הקונקשנים של החברה (האם הם מספיקים קונקשנים קצרים?)
אם אחת הטיסות היא עם מרווח של כ5 שעות, האם עליי לאסוף את המזוודה שלי או שהיא תעבור אוטומטית לטיסה הבאה? האם אוכל לצאת להסתובב בדיוטי פרי ? והאם עליי להחתים דרכון אם אני רוצה להסתובב בדיוטי ?
היי אילנה,
טורקיש היא בין חברות התעופה הפעילות ביותר בנתב”ג ועיקר הנוסעים אשר טסים איתם עושים קונקשן באיסטנבול בדרכם ליעד אחר. כך ששדה התעופה באיסטנבול, שדה הבית של “טורקיש איירליינס” מותאם מאוד לקונקשנים.
בהנחה וכל הטיסות מוזמנות תחת אותו PNR, המזוודות צפויות לעבור את הקונקשן אוטומטית ותפגשו איתם רק ביעדכםן הסופי. כלומר, לא תצטרכו לאסוף את המזוודות עצמאית בזמן הקונקשן באיסטנבול.
מעבר לכך, לאחר שתרדו מהטיסה, תעברו בידוק בטחוני זריז של כבודת היד ותגיעו לטרמינל הראשי בו נמצא גם הדיוטיפרי.
מדובר בשדה ענק ומאוד פעיל, כך שהדיוטיפרי עצום ומלא באנשים. למיטב זכרוני לא תצטרכו להחתים דרכון.
lgalSt היקר שלום רב.
אשמח בבקשה לדעת אם קונקשן של חברת אוקריין איירליינס של 01:20 בשדה התעופה בוריספול בקייב בשעה 08:40 ~ 10:00 בבוקר, באותו טרמינל האם זה מספיק בטוח או שיש סיכון בזה.
תודה רבה וכל טוב.
היי עידן, למרות שבשעה הזאת שדה התעופה בוריספול בקייב מאוד עמוס, במידה וטיסת הבוקר מישראל לקייב תצא בזמן (מה שבד”כ קורה), אתה כנראה צפוי להספיק לקונקשן שלי בלי בעיה, ואולי יהיה לך גם חצי שעה בזמן הקונקשן בקייב להסתובב בדיוטיפרי 🙂
אל על אמרו שיש שיתוף פעולה מלא, לכן המזוודות יעברו ואין מה לדאוג
תודה רבה על העדכון, למדנו.
טיסה לניו ירוק דרך אנגליה
הטיסה לאנגליה דרך אל-על , ומאנגליה הטיסה עם virgin
קונה את הכרטיס באותה הזמנה.
האם המזוודות ישלחו? או שאני צריך לאסוף אותם ולעשות את כל תהליך הבידוק מחדש
יש פער של שעתיים בין הטיסות
הייתי ממליץ לוודא את השאלה הזאת עם שירות הלקוחות של אל על (בהנחה והם אלו כירטסו את הכרטיסים). אשמח אם תחזור לספר לנו גם.
היי,
אני טס עם LOT מישראל ליפן הלוך חזור עם קונקשיין של כחמישים דקות (הן בהלוך והן בחזור) בורשה.
נראה לכם זמן קצר מדי? בעייתי? האם יש פרוצדורה מיוחדת לזירוז תהליך החלפת המטוס במקרים הללו? האם ניתן להיערך מראש ולקצר את התהליך?
תודה.
בץץבמידה ולא יהיו איחורים בטיסות הראשונות, תוכל לעשות את הקונקשן בהצלחה.
במרה שלך, אין צורך לעשות ביקורת דרכונים, כי אתה לא נשאר באירופה.
מניסיון עם לוט וקונקשן בורשה, מאמין שהקונקשן יעבור לכם חלק.
שלום
יש לי טיסה עם קונקשן בסרביה בלגרד באותה חברה air sebia של 20 שעות כאשר היעד הסופי זה ויינה באוסטריה וכבר הזמנתי חדר בבלגרד לאותו לילה
השאלה שלי האם מותר לי לשלוח את המוודות ליעדן הסופי ובו זמנית לצאת לטייל בעיר??
ומה עליי לבקש מדיילת הקרקע?? לפצל לשני כרטיסים?? ת”א-בלגרד ואז עוד כרטיס בלגרד-ויינה??
לדעתי תוכל לבחור אם לשלוח את המזוודות ליעד הסופי או ליעד הביניים בבלגרד.
ההמלצה שלי היא לשלוח את המזוודות העיקריות ליעד הסופי, ולקחת אתך טרולי למטוס שבו יהיו הדברים שתצטרך ללילה אחד.
יש לי טיסה המשך מליסבון לסאן פרנסיסקו, בחברת טאפ פורטוגל כשהזמן בין הנחיתה בליסבון להמראה הינו שעה. אניאם עם 3 ילדים. האם אני יכולה לבקש מחברת התעופה שתדאג להסיע אותי ואת ילדי מהנחיתה להמראה ? (כדי לא לאחר לטיסת ההמשך?) מה קורה אם החברה מכרה כרטיסים ב “אובר בוקינג” האם היא מחוייבת לתת לנו לינה וכרטיסים להמשך הדרך?
?
(
שלום
יש לי טיסה חזרה לארץ משיקגו לטורונטו ומשם לארץ, האם צריך אישור מעבר כולשהו בטורונטו?
שלום.. טסתי בטיסת קונקשן של שעה המתנה
מישראל לטורקיה ולאמסטרדם עם חברת טורקיש.
בטורקיה הפסדתי את הטיסה ונאלצתי לשלם מחיר מלא ברגע האחרון . האם היו אמורים לדאוג לי לטוס בטיסה הבאה ללא תשלום? .לפי מה שהבנתי שזה כמו חוזה שאתה באותו חברה. ( ומזודה גם לא הגיע מה אני אמור לעשות האם אפשר לתבוע פיצויים .. ) תודה רבה..
כרטיס הטיסה שלך היה אחד לשתי הטיסות תחת אותו קוד PNR? אם כן, אז ככל הנראה לא היית אמור לשלם על כרטיס טיסה חלופי.
לגבי המזוודות, אינך זכאי לפיצויים ללא הוכחת נזק. תמיד אתה רשאי כמובן לתבוע להציג את הנזקים שנגרמו לך בעקבות עיכוב בהגעת המזודוות. חברות תעופה רבות נוטות להחזיר הוצאות כמו רכישת טואלטיקה, בגדים וכו’ בימים הראשונים ובהקף סביר או לחילופין לתת לך kit מיוחד בשדה התעופה במידה והמזוודה לא הגיע שבו יש פריטים לימים הראשונים.
בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עו”ד.
היי, רציתי לדעת אם אני טסה מקזבלנקה לאמסטרדם עם קונקשן בטורקיה בשתי חברות תעופה שונות. איך אני מוציאה את הכרטיס טיסה השני? (כי הרי בקזבלנקה מוציאים לי רק את הכרטיס של אותה החברה..) והאם תהיה לי בעיה להיכנס לקונקשן בטורקיה..? תהיה לי ביקורת דרכונים בטורקיה?
האם שתי הטיסות עם הקונקשן הן באותה הזמנה ויש להם את אותו מס’ הזמנה PNR?
בכל אופן, לפעמים בטיסות קונקשן אפשר לעשות צ’ק-אין באתרים של שתי חברות התעופה.
במידה ולא תצליחי, בצ’ק אין בשדה תוכלי לקבל את שני כרטיסי העליה למטוס – לטיסה הראשונה ואח”כ לטיסת הקונקשן.
בחודש ספטמבר טסנו מנתבג לפוקט בדרך מוסקבה עם חברת aeroflot
והיינו אמורים לחזור גם כן דרך מוסקבה לארץ. היו לנו כרטיסים הלוך חשוב.
הגענו לגייט במוסקבה 5 דקות לאחר הסגירה ורבע שעה לפני שעת ההמראה.
לא אפשרו לנו לעלות על הטיסה ודרשו מאיתנו לקנות על חשבוננו כרטיסים לפוקט וגם כרטיסים חזרה לארץ , שכן הם טענו שברגע שלא עלינו על הטיסה ממוסקבה לפורט, אוטומטית ביטלו גם הכרטיסים חזרה.
האם זה חוקי?
כדאי להתייעץ עם עו”ד ככל הנראה.
אבל בעיקרון, אם כל הטיסות כורטסו תחת PNR אחד, אז ככל הנראה שהם אמורים היו להטיס אתכם ליעדכם וייתכן שהם מגיע לכם פיצוי מתוקף חוק טיבי על איחור בטיסה או ביטולה.
שאלה – קניתי כרטיסי טיסה לניו יורק בחברת אל על , וכעבור שעתיים וחצי יש לי טיסת המשך למקסיקו . מה קורה כשטיסת אל על לא יוצאת בזמן הנקוב ואני מחמיצה בגלל העיכוב את טיסת ההמשך? מי אמור לפצות אותי?
האם הטיסה הראשונה עם אל על וגם טיסת הקונקשן כולם באותו כרטיס הטיסה עם אותו מספר אישור PNR?
רציתי לדעת אם אני רוצה לטוס לאל איי דרך קונקשן בקנדה. האם בקונקשן בקנדה אני עוברת כבר את הביקורת דרכונים וקבלת חותמת אישור כניסה לארהב כבר מקנדה? או רק כשאני מגיעה לאל איי אני צריכה לעבור את זה?
אני שואלת כי נאמר לי שאם אני טסה דרך קנדה ללוס אנגלס אז בקונקשן בקנדה עצמו שם אני צריכה להגיע לביקורת דרכונים ושם אמורים לחתום לי על אישור כניסה לאמריקה.
היי שני,
אני מניח שאת הקונקשן בטורונטו בדרכך ללוס אנג’לס את עושה בטיסות של אייר קנדה. גם אם את טסה בקונקשן עם חברות תעופה אחרות, אני מניח שהתהליך זהה, אך כדאי לבדוק באתר שלכם.
בכל אופן, לפי אתר Air Canada, בקונקשן בטיסות לארה”ב דרך טורונטו, אכן עושים את ביקורת הדרכונים והמכס באיזור הייעודי בטרמינל לטיסות לארה”ב (ו-LA במקרה שלך).