כל מה שצריך לדעת על טיסות קונקשן

הזמנת טיסות בשנים האחרונות עברה לאינטרנט, ובמיוחד לאתרים כמו Kayak או SkyScanner והתחרות היא בעיקר על המחיר הזול ביותר. רבות מתוכניות הטיסה מציעות טיסות קונקשן בהן עצירת ביניים אחת או יותר בדרך ליעד הסופי, בד"כ על מנת לחסוך עלויות שכן מחירי טיסות עם קונקשן (עצירת/נחיתת ביניים) זולים יותר. בפוסט זה נסביר מהו קונקשן, מה יתרונותיו של הקונקשן וחסרונותיו וכן מספר טיפים כיצד לתכנן טיסה עם קונקשן ואיך להתנהג בתהליך הטיסות קונקשן.

תווית מזוודה עבור נוסע עם שתי טיסות קונקשן

תווית מזוודה עבור נוסע עם שתי טיסות קונקשן

מה זה קונקשן?

ראשית, נסביר את המושג קונקשן (connection) או נחיתת ביניים בעברית.

קונקשן, בתרגום מאנגלית, זה פשוט חיבור. בעצם אפשר לקראת לטיסות קונקשן גם "טיסות חיבור" בתרגום חופשי, בהן חברת התעופה מחברת אתכם להמשך המסלול שלכם אל היעד הסופי באמצעות נחיתה והחלפת מטוס בשדה תעופה כלשהו.

לרוב, חברות התעופה מרכזות פעילות בשדות תעופה ספציפיים וכך יוצרות לעצמן Hub (בסיס בית או שדה בית) ממנו ואליו טסות חלק עיקרי של טיסות החברה. לדוגמה, ה-Hub של אל על בצורה לא מפתיעה הינו בנתב"ג, ה-Hub-ים של בריטיש איירוויס (British Airways) הינם בשני שדות התעופה בלונדון (גטוויק והיטרו) ובצורה דומה ה-Hub של יוקריין אינטרנשיונל איירליינס (UIA, Ukraine International Airlines) הינו בשדה התעופה בוריספיל בקייב בירת אוקראינה.

לדוגמה, ניתן לטוס מנתב"ג לניו יורק בארה"ב באמצעות עצירה קצרה (או ארוכה) בלונדון עם בריטיש, פרנקפורט עם לופטהנזה, או חברות אירופאיות רבות נוספות המציעות להוזיל את הטיסות לארה"ב באמצעות ביצוע קונקשן. לא רק ליעדים רחוקים, ניתן לטוס בטיסות קונקשן גם ליעדים קרובים יותר – לדוגמה לטוס לבורדו בצרפת דרך פריז, או ללונדון עם קונקשן דרך קייב.

 

איך עושים צ'ק-אין בטיסות עם קונקשן ליעד הסופי?

במידה ומסלול הטיסה שלכם כולל עצירה לקונקשן, התהליך מתחיל בדלפק הצ'ק-אין של חברת התעופה אשר תנפיק לכם כרטיסי עליה למטוס לכל אורך המסלול שלכם. כך לדוגמה, במידה ואתם טסים לניו יורק מנתב"ג דרך איסטנבול עם טורקיש (Turkish Airlines), במהלך הצ'ק-אין תקבלו שני כרטיסי עליה למטוס – הראשון לקטע הטיסה בין ת"א לאיסטנבול; השני עבור קטע הטיסה בין איסטנבול לניו יורק. כמו כן, בשלב זה דייל הקרקע אמור לוודא שיש לכם אשרת כניסה (ויזה) לארה"ב, וכן שעם הדרכון שלכם אתם רשאים לעשות קונקשן באיסטנבול (לבעלי דרכון ישראלי אין כל בעיה עם קונקשן באיסטנבול).

 

איך לשלוח מזוודות ליעד הסופי בטיסות קונקשן?

כאשר אתם טסים עם טיסות קונקשן באותה חברת התעופה (או בחברות עם הסכמי קוד-שייר ביניהן), במהלך תהליך הצ'ק-אין לטיסה הראשונה תוכלו לשלוח את המזוודות שלכם עד ליעדכם הסופי: במקום לאסוף את המזוודות בין הטיסות במהלך הקונקשן ולשלוח אותם שוב בדלפק הצ'ק-אין, במעמד הצ'ק-אין לטיסה הראשונה דיילי הקרקע ישמחו לנווט את המזוודה שלכם ליעדה הסופי באמצעות הדבקת מדבקה על המזוודה ובה מצויין היעד הסופי של מסלול הטיסה שלכם וכן כל יעדי ביניים. בראש המדבקה תוכלו לראות את קוד שדה היעד הסופי שלכם (לדוגמה JFK) ותחתיה רשימה של כל השדות בהם אתם עושים קונקשנים (לדוגמה "via IST" כדי לציין קונקשן באיסטנבול).

 

מהו אורכו של קונקשן?

זמן וקונקשנים קצריםאורך של קונקשן הינו לכל הפחות האורך המינימלי לקונקשן כהגדרתו ע"י הנהלת השדה והוא המשתנה בין שדה לשדה. המקסימום של של 24 שעות. בדרך כלל ובהתאם ליעד ולחברת התעופה בה תטוסו, הקונקשן יהיה מספר בודד של שעות. במידה והעצירה שלכם היא מעל 24 שעות, מדובר כבר ה-Stopover, או חניית ביניים.

 

מהו אורך מינימלי לקונקשן?

כל שדה תעופה בעולם מגדיר את האורך המינימלי החוקי לקונקשן בו. בעוד שחברות התעופה לא אמורות להנפיק מסלולי טיסה אשר הקונקשן בהם קצר מהזמן המינימלי לקונקשן, כדאי לכם לבדוק את זמן הקונקשן המינימלי בשדה בו תעשו את העצירה על מנת לוודא שהקונקשן עומד בזמנים המוגדרים.

השדות מגדירים זמן מינימלי לקונקשן בגלל אילוצי השדה הפיזיים, של כמה זמן לוקח לכם להגיע מהגייט בו אתם יורדים מהמטוס, לעבור בידוק בטחוני (ולפעמים אף ביקורת דרכונים במדינות מסוימות כמו רוסיה לדוגמה) ולהגיע לגייט של הטיסה הבאה. בשדות קטנים עם תנועת נוסעים קטנה, ניתן לבצע את התהליך אפילו תוך כ-30 שדות.

עם זאת, קונקשן קצר מ-45 דקות, ברוב שדות התעופה, אמור להדליק אצלכם נורה אדומה – מומלץ בחום לבדוק האם באמת אפשרי לבצע את הקונקשן בשדה התעופה בו אתם מתייעצים לעשות את הקונקשן, והאם הזמן לא קצר מדיי. אפילו במידה והקונקשן שלכם לא חורג מהזמן המינימלי לשדה, קונקשן הקצר מכשעה וחצי הינו קונקשן מסוכן בו אתם מסתכנים בפספוס הקונקשן בעקבות איחור בנחיתה, תורים ארוכים, החלפת טרמינל בשדה התעופה או עיכובים לא צפויים אחרים.

 

שלט "קונקשן קצר" ("Short Connection") ביציאה מהמטוס

בקונקשנים קצרים, פעמים רבות חברות התעופה שולחות דיילי קרקע אשר פוגשים את הנוסעים ממש ברדתם מהמטוס עם שלט "Short Connection" ("קונקשן קצר") או פשוט שלט עם שם היעד או מס' טיסה של טיסת ההמשך על מנת לאסוף את כל הנוסעים שיורדים מהטיסה הראשונה וצריכים למהר מאוד להספיק לטיסה הבאה. מאחר וחברות התעופה יודעות כבר כשאתם באוויר בטיסה הראשונה שהקונקשן שלכם יהיה קצר, חברות התעופה מתארגנות בהתאם מבעוד מועד ושולחות את דיילי הקרקע לאסוף את הנוסעים בקונקשן לטיסה הבעייתית וביחד להעביר אותם מהר לטיסה הבאה. זה אומר שדייל הקרקע יכול לקצר לכם תורים, להסיע אתכם ברכב ייעודי בשדה התעופה או אפילו לעודד אתכם לרוץ כדי להספיק להגיע לגייט של טיסת ההמשך שנסגרת ברגעים אלו.

טיפ נוסף אם כבר לקראת הנחיתה ביעד שמתם לב שאתם גבוליים לגבי היכולת שלכם להספיק לקונקשן: פעמים רבות, במידה ותעדכנו את דיילים במטוס על כך שאתם גבוליים לגבי איחור לטיסת ההמשך שלכם, לקראת הנחיתה הם ישתדלו להעביר אתכם לקדמת המטוס כך שתהיו בין הראשונים לצאת ממנו וכך לחסוך מספר דקות נוספות.

 

מה לעשות כשמפספסים קונקשן?

למרות כל המאמצים והרצון הטוב, לפעמים אתם עשויים להיות במצב בו, למרבה הצער, פספסתם את הקונקשן שלכם. פעמים רבות זה יהיה בגלל איחור בטיסה הראשונה, אשר לא מאפשר לכם להגיע בזמן לטיסת ההמשך, הצורך בהחלפת טרמינל בשדה התעופה שגם הוא לוקח דקות ארוכות וכו'.

אך אל דאגה, מאחר ורכשתם מחברת התעופה כרטיס ליעד הסופי, חברות התעופה היא האחראית למצוא לכם טיסה חלופית על חשבונה (reissue) אשר תביא אתכם ליעדכם הסופי לפי כרטיס הטיסה (אשר מהווה הסכם ביניכם). בעיקרון, על חברת התעופה להעביר אתכם לטיסה הפנויה הקרובה ביותר ליעדכם. חשוב לשים לב שלרוב ישנן מספר חברות הטסות בין השדה שבו מתקיים הונקשן לבין שדה היעד שלכם והטיסה הפנויה הקרובה ביותר הינה לאו דווקא של אותה חברת התעופה איתה הייתם אמורים לטוס מלכתחילה. בעוד שחברות התעופה לא תמיד אוהבות לעשות את זה (בגלל עלויות כספיות נוספות), אתם יכולים להתעקש לעלות על הטיסה הקרובה הפנויה ביותר, גם אם היא מבוצעת ע"י חברת התעופה מתחרה. זאת במידה ואין טיסה פנויה בשעות הקרובות של החברה ממנה רכשתם את הכרטיס. חשוב לציין שלפעמים תנותבו במסלול שיקח אתכם ליעד בצורה שונה מהתוכנית הראשונה ואף עשוי לכלול קונקשנים נוספים בדרך ליעדכם הסופי.

שימו לב כי הטיפול מצד חברת התעופה מובטח לכם רק במידה והטיסה הראשונה וטיסת ההמשך נקנו יחד באותו מסלול טיסה תחת אותו PNR.

 

מסלול טיסה לדוגמה: קונקשן של שעתיים ו-45 דקות במינכן, צילומסך מ-SkyScanner.

מסלול טיסה לדוגמה: קונקשן של שעתיים ו-45 דקות במינכן, צילומסך מ-SkyScanner.

חלק משמעותי ממסלולי הטיסה כיום כוללים קונקשן אחד או אפילו כמה. בעוד שחלק מהנוסעים בוחרים במסלול עם קונקשן על מנת לחסוך בעלויות, אחרים מעדיפים את המנוחה הקצרה במהלך הטיסה או פשוט אין להם ברירה אחרת כדי להגיע ליעדם ללא הקונקשן שכן אין טיסות ישירות ליד אליו הם מבקשים להגיע.

 

טיסה בטיסת קונקשן במטרה להוזיל את מחיר הכרטיס

כאמור, נוסעים רבים בוחרים לטוס בטיסות קונקשן על מנת לחסוך עד עשרות אחוזים במחיר הטיסה. ברוב מסלולי הטיסה, במיוחד ליעדים הרחוקים יותר מאירופה דוגמאת יבשות אמריקה או אסיה, תוכלו לחסוך סכומי כסף משמעותיים במידה ותבחרו לטוס בטיסה עם קונקשן העוברת באחד מה-Hub-ים הגדולים באירופה. זאת מאחר ובעוד שרק כמה חברות חברות תעופה מפעילות טיסות ישירות על הקו ומתחרות ביניהן על המחיר, כאשר מצרפים את החברות שיכולות להציע טיסה עם קונקשן לאותו היעד, כמות האפשרויות מתרחבת מאוד ובהתאם התחרות גדלה. כך לדוגמה, חברות אל על וארקיע מפעילות טיסות ישירות מישראל לתאילנד. עם זאת, חברות רבות כגון אירופלוט (Aeroflot) הרוסית או טורקיש (Turkish Airlines) הטורקית ישמחו להטיס אתכם לתאילנד באמצעות קונקשן ב-Hub-ים שלהם במוסקבה או איסטנבול (בהתאמה) ובכך להוזיל עלויות בצורה משמעותית. שתי החברות הללו, כמו רבות אחרות, פעילות מאוד בנתב"ג וחלק משמעותית מהטסים באמצעותן ממשיכים ליעדי המשך בקונקשנים לאירופה, אמריקה ויעדים במזרח. שתי החברות הללו, אך לא רק הן, יכולות להציע מחירים נוחים יותר מאחר ועלויות כוח אדם נמוכות יותר מאשר בחברות הישראליות או צי מטוסים צעיר החסכוני בעלויות התחזוקה וצריכת דלק. זאת ועוד, המודל העסקי שלהן מבוסס על כך שהרווח העיקרי שלהן הוא על ה-leg השני בטיסה, בעוד שה-leg הראשון עד לה-Hub שלהן הוא במחיר אפסי עד כדי מחיר הפסד – הכל במטרה להביאכם להאב ומשם לטיסתכם בטיסה היקרה יותר ליעדכם הסופי. בצורה כזאת החברות ממלאות בקלות את הטיסות ליעדים הרחוקים והרווחים יותר.

 

בחירה בטיסת קונקשן לצורך מנוחה

למי חווה טיסה ליעד רחוק, לדוגמה טיסת 15.5 בין ת"א לסן פרנסיסקו, בוודאי מכיר את ההרגשה הלא נעימה ואף הקלסטרופובית בה אתם יושבים בצינור מתכת מעופף 35,000 רגל מעל הקרקע. בעוד שחלק מהנוסעים מתמודדים עם טיסות ארוכות בלי בעיה ומנצלים את הזמן כדי להשלים שעות שינה או פשוט להתנתק ולהנות החופש להיות מנותקים מהעולם ולנצל את הזמן הפרטי והפנוי שנכפה עליהם, אחרים סובלים מאוד בטיסות ארוכות והיו שמחים מאוד לצאת מהמטוס להתאוורר, לנשום אוויר צח או לעשן סיגריה (שכידוע אסורה בזמן הטיסה).

לכן בחירה בטיסת קונקשן יכולה לייצר הזדמנות לנחות באמצע המסלול, לנוח, לשחרר את הרגלים, לאכול אוכל טעים (יותר מהאוכל במטוס) על הקרקע, להתרענן ולהמשיך בדרך. לפעמים אפילו תוכלו לקחת מלון צמוד לטרמינל ולישון כמה שעות ולהתפנק באמבטיה מרעננת.

 

טיסות קונקשן כאשר אין טיסה ישירה ליעד

שלט להכוונת נוסעים בקונקשןבעוד שחברות התעופה חונכות קווי תעופה חדשים ללא הרף, עדיין יעדים רבים לא נגישים בטיסות ישירות. לדוגמה, במידע ותרצו להגיע בטיסה מנתב"ג לונקובר בקנדה, תצטרכו לעשות קונקשן באירופה, ארה"ב או קנדה. זאת, מאחר ואין טיסות ישירות בין ישראל לונקובר. מנגד, כל רשת הנתיבים הענפה היא יתרון ענק עבורנו המאפשר בניית מסלולי טיסה שמביאים אותנו למאות יעדים שלא היינו יכולים להגיע אליהם ללא אפשרויות לקונקשנים.

זאת ועוד, טיסות הקונקשן מאוד פופולריות בשדות פרובינציאלים אשר מהם מופעלות טיסות לשדות תעופה גדולים יותר ומהם ניתן בקלות להתחבר לשאר יעדי העולם.

קחו לדוגמה את העיר אילת בארץ: אילתי שרוצה לטוס לאירופה (פרט למספר יעדים ישירים המופעלים מפעם לפעם משדות התעופה עובדה / רמון), יצטרך להגיע איכשהו לנתב"ג ומשם להמשיך בטיסה לאירופה. באפשרותו להגיע בתחבורה יבשתית או בטיסה. לרוב, כדאי להשקיע עוד כמה עשרות דולרים ולרכוש טיסה מאילת לנתב"ג, לעשות את הקונקשן ולהמשיך לטיסת ההמשך שלו. לצערנו, הטיסות הללו של נתב"ג-אילת לא תדירות מספיק.

איזה קונקשן לבחור?

בחירת קונקשן טוב זו אומנות, הדורשת השקעה של למידת שלל האפשרויות, שקלול עלויות, מסלול, זמני הטיסות ואורכן והעדפותיכם האישיות.

 

קונקשנים קצרים

הקונקשן הקצר, הוא לרוב זה המועדף על מרבית הטסים מהסיבה הפשוטה שרובם בוחרים לטוס עם קונקשן בגלל החיסכון הכלכלי שבכך. לכן אותם נוסעים יעדיפו להגיע כמה שיותר מהר ליעד שכן העצירה היא רק התפשרות מבחינתם שכן כל דקה שהם מבלים על הקרקע בקונקשן היא דקה בה הם לא מתקרבים ליעדם הסופי. חשוב להזהר ולא להזמין קונקשן עם זמנים קצרים מדיי, שכן אתם מסתכנים לפספס את טיסת ההמשך שלכם ולהיתקע בשדה בו מתבצע הקונקשן ובשיבוש את התוכניות.

 

קונקשנים ארוכים לאורך הלילה

חלק משמעותי מהקונקשנים הינם קונקשנים הנחשבים "לא נוחים", כאשר אתם מגיעים לשדה הביניים בשעות הערב בלג (leg) הראשון, וממשיך ללג השני במסע בשעות הבוקר למחרת.

המשמעות היא שעליכם למצא פתרון לינה –

  • תוכלו להעביר את הלילה בטרמינל ולחפש ספסל עליו תוכלו לעצום עיניים לכמה שעות. במידה ואתם צעירים המעדיפים לחסוך כמה דולרים, זוהי אופציה לא רעה, שכן קונקשן מהסוג הזה לרוב יהיה זול יותר מקונקשן קצר במהלך היום מאחר והוא פחות מועדף על שאר הנוסעים.
  • האפשרות המומלצת יותר במצב כזה היא להזמין חדר מלון בקרבת הטרמינל ולנסוע אליו לעצירת לילה. לרוב המלונות הללו יציעו שירותי הסעות מ-/אל השדה. בצורה כזאת תוכלו להתרענן, לשתות בירה בבר או לסעוד במסעדה ולהמשיך במסע שלכם הלאה יום למחרת לאחר שינה במיטה נוחה.

לטסים ליעדים רחוקים כמו האמריקות או המזרח, ייתכן והאופציה של קונקשן עם לינה היא אופציה טובה שתבטיח שתגיעו רעננים ופחות שחוקים ועייפים ליעדכם הסופי.

 

קונקשנים ארוכים במהלך היום: נצלו לבילוי בעיר

אופציה מעניינת לקונקשן עבור הנוסעים ההרפתקנים היא קונקשן במהלך היום, בו יוצאים מתנב"ג מוקדם בבוקר, מגיעים לשדה הקונקשן שלכם בשעות הבוקר, ואילו טיסת ההמשך ממריאה בשעות הערב. במידה ויש לכם 6 שעות ויותר, ויש בידכם את הויזה המתאימה למדינה בה אתם עושים את הקונקשן, תוכלו לעלות על אוטובוס, מונית או רכבת, ותוך כחצי שעה להיות במרכז העיר בה נמצא השדה. כך תוכלו לטייל ביעד נוסף שלא תכננתם ולהנות מעצירה מעניינת.

במידה ואתם יוצאים לטייל בעיר, חשוב לקחת מרווח ביטחון ולוודא שאתם חוזרים בזמן לטיסת ההמשך (לרוב כשעתיים מספיקים, אך חשוב לברר עם חברת התעופה).

התופעה כה פופולרית, עד כדי כך שבערוץ הטיולים משודרת הסדרה "The Layover" המספרת כיצד להעביר קונקשן ביעדים שונים בעולם תוך סקירת המקומות המומלצים לטייל בהן וכן מקומות ומאכלים לארוחות.

 

טיפ לקונקשנים באיסטנבול עם טורקיש איירלינס: #

במידה ומסלול הטיסה שלכם כולל קונקשן באיסטנבול עם לפחות לפחות 6 שעות המתנה לטיסה הבאה שלכם במהלך שעות היום עם טורקיש איירליינס, החברה מציעה טיולים מאורגנים בעיר ללא עלות. מומלץ לברר פרטים ואף להרשם אליהם אליהם מראש.

 

למה חברות תעופה מוכרות טיסות עם קונקשן?

שוק התעופה המסחרית הינו שוק מאוד תחרותי עם חברות תעופה רבות המתחרות על כל נוסע עם מחירים משתנים תדיר, ומאפשרות לכם לטוס בטיסות ישירות או בשלל מסלולים עם קונקשים שלרוב מוזילים את מחירי הטיסה ליעדכם הסופי. המחירים עשוים להיות כ"כ שונים, עד כדי כך שטיסה בין שתי ערים א' ו-ב' יכול להיות יקרה יותר מאשר לטוס בטיסת קונקשן הממריאה מעיר א', עוברת דרך אותה עיר ב' ומגיע לעיר ג'. כלומר, לצורך העניין טיסה במסלול מת"א-פריז הלוך חזור עם אייר פראנס עשויה לעלות לצורך העניין 550$, בעוד שטיסה במסלול ת"א-פריז-ציריך הלוך חזור גם כן עם אייר פראנס תתומחר בסכום נמוך יותר, נניח 450$ בלבד – חיסכון של 100$. כל זאת כאשר הטיסות בין ת"א לפריז הן זהות – אותה חברת תעופה, אותן שעות, אותו מס' טיסה ונרכש מאותו ספק.

הסיבה נעוצה בכך שחברות התעופה רוצות להתחרות על מגוון רחב יותר מאשר רק היעדים הישירים בין שדה כלשהו וה-hub שלהן. לכן חברות התעופה מתמחרות בפעמים רבות מסלולי טיסה עם קונקשן ב-hub שלהן (במקרה הזה פריז) יותר זול כך שהן יוכלו לא רק להתחרות על ת"א-פריז, אלא גם מול סוויס בקו בין ת"א-ציריך.

 

טרקלין בטיסות קונקשן

נוסעי מחלקות היוקרה (ביזנס או פירסט), כמו גם נוסעים מתמידים בעלי זכאות לכניסה לטרקלין מטעם חברת התעופה, רשאית להכנס לטרקלין בזמן הקונקשן. כלומר, כאשר אתם יורדים מבמטוס ויש לכם מספיק זמן כך שאתם לא צריכים מיד לרוץ לגייט של הטיסה היוצאת, לאחר הבידוק הבטחוני (וביקורת הגבולות במידת הצורך) תוכלו לפנות למודיעין או לדלפק של חברת התעופה ולבקש הזמנה לטרקלין מטעמם. בטרקלין תוכלו לנוח, לאכול ארוחה קלה ולהמתין עד לטיסה הבאה שלכם.

במקרים רבים הקונקשן הינו ב-hub המרכזי של חברת התעופה, בו נמצא הטרקלין הגדול והמפואר ביותר שלהם. בהתאם לחברה, יכול מאוד להיות שצפוי לכם פינוק מעניין: בטרקלין המלך דוד של אל על תוכלו לקבל מסג', בטרקלין של טורקיש באיסטנבול יש עיר שלמה ובה מבחר עצום של שתיה ומאכלים ואף מס' עמדות בשרים על האש כאשר מבעד לזכוכית שקופה תוכלו לראות כיצד צולים את הבשר המוגש לכם ועוד.

אנימציה: נחיתה של חב' סוויס בשדה התעופה ציריך

נחיתה של חב' סוויס בשדה התעופה ציריך

 

‫55 תגובות על “כל מה שצריך לדעת על טיסות קונקשן

  1. יעל

    שלום

    אני מתעתדת לטוס לדנוור קולורדו.
    מתלבטת האם לעשות קונקשן במינכן (לופטהנזה) או בטורונטו(אייר קנדה)- איזה שדה יותר "ידידותי" לנוסע ישראלי- מבחינת גודל, זמן מעבר ממקום למקום….כמו כן האם המזוודות נשלחות ישירות לדנוור או עלי לאסוף אותן בשדה המעבר?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אם השיקול היחיד הוא השדה עצמו בקונקשן, לדעתי הייתי הולך על טורונטו.
      במינכן יש טרמינל נפרד לחלוטין לטיסות מישראל, והוא יחסית מרוחק (כ-10-15 דקות הליכה) משאר הטרמינלים המשמשות טיסות ליעדים אחרים. לכן בזמן הקונקשן צריך יותר זמן במינכן ויש בידוק יותר "נוקשה" בטיסת הקונקשן חזרה לארץ.
      שבוע שעבר עשיתי קונקשן בטורונטו מישראל לטיסה פנימית בקנדה והקונקשן היה מאוד קליק וזריז. מאחר ומדובר בקונקשן מבינלאומי למקומי, היה צורך לאסוף את המזוודות, לעבור מכס ולהחזיר אותן חזרה. אך התהליך עצמו היה מאוד זריז והמדבקות שעל המזוודות כבר היו בארץ ליעד הסופי. אני מניח, אך יש צורך לבדוק זאת, שבמידה והקונקשן בטורונטו הוא לארה"ב, אז אין צורך לאסוף את המזוודות והן עוברות ליעדן הסופי.
      חווית הטיסה עם Air Canada הייתה מאוד מאוד חיובית. הקנדים מאוד מנמסים וסופר נחמדים. גם המטוס לא היה מלא לגמרי והיו לא קצת מקומות פנוים בטיסה מהארץ, וזה חשוב בטיסות ארוכות.

  2. אלינה גורנסקי

    היי,
    אין לי ויזה לארה"ב ואני רוצה לעשות קונקשיין ברפובליקה דומיניקנית, האם זה אפשרי?
    (קוסטה ריקה-רבוליקה דומיניקנית-ישראל)

  3. שירי

    הי כתבה נהדרת. אשמח לשמוע מה דעתך בעניין הבא: אני מחפשת טיסה למיאמי עם עצירה של לילה או שניים בניו יורק בהלוך או בחזור לא משנה. מניסיון עבר זה משהו שרק סוכן יכל לסייע, כלומר אם רוצים קונקשן ולהישאר ביעד אז באינטרנט אין את האופציה הזאת באתרים הרגילים. באתר כמו SKYSCANNER זה בעצם "מפצל" לי את זה לשתי טיסות ומייקר כמובן. דרך סוכן אין את הבעיה הזאת. האם אכן כך?
    תודה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אכן לסוכנים יש יכולת לעשות הרבה יותר מניפולציות על הכרטיסים.
      אם הקונקשן הוא מעל 24 שעות זה נחשב משהו אחר, ואז יש כללים שונים עבורו.
      האתר היחיד שאני מכיר שמאפשר לבדוק אפשרות לקונקשן ארוך זה אתר skiplagged.com שנועד לכך.

  4. מאיה

    שלום רב האם תוכלו לספר על הנהלים במהלך הקונקשן בניו יורק בדרך לסיאטל? יש לנו זמן כשעתיים בין הטיסות האם צריך לעבור בידוק? כניסה לארה"ב? לקחת מזוודות?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי מאיה,
      מאחר ומדובר בשדה התעופה הראשון בו אתם נכנסים לארה"ב, גם אם מדובר בטיסת קונקשן, יהיה עליכם לעשות ביקורת דרכונים (אימיגריישן).
      פרט לכך, בארה"ב כל טיסה שנוחתת "נכנסת למדינה". לכן, גם אם הייתם עושים קונקשן בניו יורק בדרך למקסיקו או קנדה לדוגמה (כלומר מדינה אחרת), עדיין היה עליכם לעבור ביקורת גבולות של ארה"ב ולוודא שיש ויזה.
      לאחר ביקורת הגבולות בארה"ב, גם אם בטיסת קונקשן, עוברים בידוק בטחוני חדש לקראת הטיסה הבאה שלכם.

  5. גיא

    שאלה טכנית… אנו טסים לטורונטו דרך ורשה. יש לנו 6 שעות המתנה. איך עובד נושא מעבר הגבול? משמע, כאשר אנו נוחתים בורשה מחלימים את הדרכון על כניסה לפולין. האם גם כשנצא מחלימים על יציאה? השאלה נובעת בכדי שנדע לתכנן כמה זמן נוכל לטייל בורשה.
    תודה

  6. שרה

    הגעתי לכתבה בדיוק בזמן ותודה על כך.
    רכשתי כרטיסים באל-על מנתב״ג לקלגרי/קנדה עם קונקשן של 3 וחצי שעות בטורונטו, טיסת ההמשך היא עם ווסט ג׳ט.
    כפי שהסברת כאן, בצ׳ק אין בנתב״ג בדלפק ביום הטיסה אבקש לשלוח את המזוודות ליעד הסופי.
    משיטוט באינטרנט באתר שדה התעופה בטורונטו הבנתי שבמקרה של מזוודות שממשיכות ליעד הסופי, עלי לזהות אותן ולקחת אותן למסוע קונקשן , מה שמלחיץ אותי כי השדה לא מוכר ופוחדת לבזבז זמן על חיפושים ובירבורים
    האם אתה מכיר דבר כזה ? שצריך לזהות מזוודה ולקחת בעצמי למסוע קונקשן ? אז בשביל מה אני מבקשת בארץ לשלוח ליעד הסופי?.
    תודה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שרה,
      האמת שאני לא מכיר את הנוהל של זיהוי המזוודות בזמן קונקשן. עם זאת, נראה שיש לך קונקשן מספיק ארוך בקנדה כדי להבין מה צריך לעשות. בד"כ בשדות התעופה יש שילוט מאוד ברור ו-" מוליכים" אותך בתהליך בחור המאוד מסודרת. ממליץ לעקוב אחרי השילוט של קונקשנים ולהציע ל- transfers desk ולברר את הנציגים במקום.
      ייתכן והנוהל הזה בגלל שמדובר בשתי חברות שונות שלא תחת אותה ברית תעופה (בניגוד לסטאר אליינס לדוגמה).
      אני בדיוק צפוי לבקר בקלגרי בחודש הבא, לא דרך קונקשן. התרשמתי שמדובר בשדה תעופה יחסית קטן שאמור להיות קל להתמצאות.

  7. שי

    שלום יגאל, אני מעוניינת לקנות כרטיס טיסה לניו יורק דרך אמסטרדם עם klm שעובדת בשיתוף עם delta. העצירה היא של שעה ועשרים דקות. הףמה היית אומר על המרווח בין הטיסות? האם נצליח להספיק את טיסת ההמשך והאם המזוודות יספיקו לעבור מהמטוס הראשון לשני? תודה מראש

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי שי, להערכתי זה זמן טוב לקונקשן, אך אכן בגלל שמדובר בקצת מדיי זמן יכולות להיות תקלות. בהנחה ולא יהיו עיכובים בהגעת הטיסה הראשונה לאמסטרדם לקונקשן, סביר להניח שהמזוודות יספיקו לעבור בקונקשן לטיסת ההמשך שלך לניו יורק.

  8. אור

    הי עם אני מבצע טיסת קונקשיין עם חברות תעופה שונות? איך זה עומד
    למשל היעד מקסיקו והטיסה הראשונה של על אל , קונקשיין בפרנקפורד וטיסה שנייה עם condor
    בטיסה הראשונה מנפיקים לי את 2 כרטיסי הטיסה?
    מעבר המזוודות קורה אוטומטי?
    אני צריך לעבור צאק אין ובידוק מחדש בין הטיסות בפרנקפורד?

  9. איתי

    היי אני רוצה לטוס לריו דה זינרו, מצאתי טיסה עם קונקשן במדריד למשך 1:45 שעות האם זה מספיק זמן?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      זה זמן סביר לקונקשן, אך אם יש משום מה עיכוב בטיסה מהארץ, אתה עדיין יכול לפספס את הקונקשן שלך במדריד.
      זמני קונקשן של 1:45 – 2:30 נחשבים כקונקשנים טובים מאוד, שכן זה מספיק זמן לרוב לעשות את הקונקשן בלי יותר מדיי לחץ, אבל גם לא יותר מדיי זמן שאתה סתם ממתין בשדה התעופה של הקונקשן בדרך ליעד. אישית אני מחפש קונקשנים בטווח הזמנים הזה בטיסות הארוכות.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אביב.
      חברת WOW Air הייתה מפעילה טיסות קונקשן נוחות בין ישראל לארה"ב דרך איסלנד. למרות שאין עכשיו טיסות קונקשן דרך איסלנד, עדיין מומלץ בחום לנסוע ליעד הזה, גם בתור נסיעה בשל עצמה. לא רק בזכות הלגונה הכחולה והמעיינות החמים באיסלנד, אלא גם בזכות שייט הלוויתנים באיסלנד שמהווה חוויה יוצאת דופן שכבר היא בפני עצמה שווה טיול לאיסלנד. כיום הדרך היחידה להגיע מישראל לריקייויק איסלנד היא באמצעות קונקשנים באירופה – בד"כ אמסטרדם או לונדון.

  10. מרים

    שלו'
    יש לי טיסה עם קונקשן באותה חברה, גם הלוך וגם חזור.
    1. הקונקשן הינו כ 18 שעות, האם אני צריך להעביר לבד את המזוודות ? (הקונקשן הינו בקנדה).
    2. מישהו אמר לי שאם אני מפספס את ההמשך, הם מבטלים לי את החזור, האם זה נכון ?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      1. כשאתה עושה צ'ק אין לטיסה הראשונה מבין השתים, תוודא ששולחים את המזוודות ליעד הסופי. לפעמים יש נוסעים שמעדיפים לאסוף את המזודוות בקונקשנים ארוכים, אבל אם אתה רוצה שהמזודוות ימשיכו ליעד הסופי בזמן הקונקשן, לא אמורה להיות בעיה עם זה. רק תוודא שהמדבקה שמודבקת עליהם נכונה.

      2. יש איזה טריק לחסוך במחירי הטיסות ע"י יציאה בעיר של הקונקשן ופספסו בכוונה של טיסת ההמשך. קוראים לזה פרצת ה-Hidden City (פרצת העיר הנסתרת בקונקשנים) וחברות התעופה רואות את זה בחומרה. עם זאת, אם את מפספסת קונקשן שלא באשמתך, לא אמורה להיות בעיה. לא סביר שתפספסי קונקשן של 18 שעות, אלא אם כן תתקעי בפקקים בדרך לשדה או משהו בסגנון.

  11. אילנה

    היי יגאל,
    רכשנו טיסה לוינה לעוד מספר ימים
    עקב הבדל עצום במחיר רכשנו את טיסת החזור שלנו עם קונקשן של שעה ועשרים במינכן.

    מעולם לא עשיתי קונקשן ולכן אני מעט לחוצה, כתבת שאת המזוודות ישר מעבירים לטיסה הבאה.
    שאלתי היא האם ברגע שאנו יורדים מהמטוס במינכן עלינו לצאת לכיוון מזוודות וביקורת דרכונים כמו כול הנוסעים או שישנו מסלול מיוחד שמחבר אותנו ישר לטרמינלים לטיסתנו הבאה?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      קודם כל, חשוב להבין שגורם המזוודות בטיסות עם קונקשן נקבע ב- checkin לטיסה הראשונה שלכם, כלומר עוד בארץ. חשוב לוודא שהארץ המזוודות מתוייגות להגיע ליעד הסופי כשאתם עושים צ'ק אין עם הדייל בטרמינל.
      מעבר לזה האפשרות לשלוח מזוודות ליעד הסופי אפשרית רק אם שתי הטיסות הן תחת אותה הזמנה ועם אותו קוד הזמנה (PNR). זה גם מבטיח לכם שאם תפספסו את הטיסה, חברת התעופה אמורה לדאוג להטיס אתכם ליעדכם הסופי.

      ברוב השדות בעולם, בשדה התעופה של הקונקשן אליכם פשוט לעקוב אחרי השילוט של transfer / transit / connection שיופיע בשדה. לרוב גם, בטיסות מישראל, מאחר וזו המדינה שבה אתם נכנסים לגבולות האיחוד האירופי לגבולות (שאמנת שנגן), הדבר הראשון שיקרה אחרי שתרדו מהמטוס ותלכו לפי השילוט כאמור, הוא להגיע לביקורת דרכונים.

      עם זאת, ספציפית את השדה במינכן יצא לי להכיר לא רע, והתהליך שם שונה. כל הטיסות מ/אל ישראל מגיעות לטרמינל F הייעודי לטיסות לישראל (כן כן, בנו טרמינל רק בשבילנו).
      כולם יורדים מהמטוס ובאוטובוס מגיעים לטרמינל, שם עושים ביקורת דרכונים ואז יהיה עליכם להגיע רגלית לטרמינל של טיסת ההמשך. שדה התעופה של מינכן מאוד מאוד גדול, ויכול לקחת לכם כרגע שעה הליכה מטרמימל F לטרמינל ים המרוחקים יותר. ממליץ בחום להשתדל להיות בין הראשונים שעושים את ביקורת הדרכונים (כי לרוב פקידי הגבולות יושבים שם ומחכים שהאוטובוס של הטיסה מישרלא יגיע, אם תהיו ראשונים לרדת מהאוטובוס, לא יהיה לכם תור). לאחר מכן, כדאי למהר לטרמינל של טיסת הקונקשן שלכם, ואף לוודא לאן ללכת כבר עכשיו, מהארץ, ברוגע ושלווה. הקונקשן שלכם קצר, ואם יהיה איחור בנחיתה של הטיסה הראשונה מהארץ, יהיה לכם עוד יותר קשה להספיק. תחשבו שאתם גם צריכים לעשות את כל ה- security מחדש ולעבור מרחק לא קטן בין הטרמינלים.

      בכל אופן, כדאי לדעתי לוודא פרטים עם חברת התעופה טלפונית, לוודא שההסבר שלי אכן תואם למציאת ואפילו אולי לבדוק איזה טיסות נוספות יש באותו יום, למקרה ותפספו את הקונקשן.

  12. אורלי

    היי
    אני טסה ללוס אנגלס דרך אמסטרדם קונקשן 6 שעות עם בעלי ושני ילדים כדאי לצאת לעיר להסתובב
    חברת Kim
    תודה
    אורלי

    1. IgalSt כותב הפוסט

      כן, בהחלט. 6 שעות לרוב זה מספיק זמן כדי לצאת לעיר לטיול קצר. ישנה רכבת משדה התעופה סחיפהול של אמסטרדם למרכז העיר שנוסעת פחות מחצי שעה. כך שאם אתם עושים קונקשן ארוך בסחיפהול באמסטרדם, זו הזדמנות טובה לראות את העיר לשעה וחצי – שעתיים. שימו לב לזמון, ותדאגו להגיע לשדה התעופה לפחות שעה וחצי – שעתיים לפני ההמראה של טיסת ההמשך שלכם ללוס אנג'לס.

  13. אודי

    מצאתי טיסות זולות לניו יורק דרך אמסטרדם 400 דולר, האם יש אפשרות בחזור לא ללכת לטיסת המשך לכיוון הארץ ולהשאר עוד כמה ימים באמסטרדם ולחזור בטיסה של איזיגט למשל , מסתבר שטיסות ישירות מניו יורק לאמסטרדם הם יותר יקרים משמעותי מאשר הטיסה מניו יורק לתל אביב דרך הקונקשיין של אמסטרדם
    תודה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אודי,
      טכנית ישנה אפשרות, בטיסה האחרונה בכל הטיסות שבכרטיס שלך לא לעלות על טיסת הקונקשן ולהזמין טיסה חלופית. מדובר בפרצת "Hidden City" בטיסות קונקשן. לפעמים קוראים לזה גם "skip a leg", וכמשמעו כן הוא – לפספס לג אחד בטיסות הקונקשן שלך ובכך לחסוך כסף על הכרטיס טיסה.
      מומלץ לקרא על כך בהרחבה בפוסט נפרד, אך אדגיש כי מדובר במשהו שנוגד את תנאי הכרטיס וחברות התעופה לא רואות זאת בעין יפה. אילו היית מנצל את הפרצה הזאת לא בטיסה האחרונה בכל ה-PNR שלך, חברת התעופה הייתה מבטלת את שאר הטיסות באותו PNR. זאת מאחר ובצורה כזאת אתה בעצם "מרמה" את חברת התעופה ומקבל טיסה ליעד הביניים במחיר כרטיס טיסה נמוך יותר ממה שהיית משלם אילו היית טס אליו ללא טיסת הקונקשן (שעליה אתה לא מתכנן לעלות).

  14. מוריה

    תודה על התשובה.
    כן הזמנו את 2 הטיסות בכרטיס אחד, דרך סוכן.
    בעלי והבנות עם דרכונים אמריקאיים אז אולי הם יוכלו להתקדם ולאסוף מזוודות וכך לחסוך לנו זמן המתנה?
    הגיוני?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      גם ככה המזוודות ככל הנראה יגיעו לפני שתסיימי את התור של ביקורת הגבולות, לא? 🙂

  15. מוריה

    שלום,
    סגרנו טיסה ללוס אנג'לס (עם יונייטד) עם קונקשן בסןפרנסיסקו של שעתיים שבהם צריכים לאסוף מזוודות לעבור ביקורת גבולות (אימגרשיין) ומכס ולהמשיך לטיסת פנים ללוס אנג'לס בטרמינל אחר ולמסור שוב מזוודות.
    אנחנו 2 הורים עם 2 ילדות קטנות- זמן של שעתיים קונקשיין הוא ריאלי?
    תודה על התשובות 🙂

    1. IgalSt כותב הפוסט

      מוריה, לדעתי זה מאוד גבולי ואתם בהחלט מסתכנים לפספס את הקונקשן שלכם.
      לא יצא לי לעשות קונקשן ב-SFO, אלא רק לנחות, לעשות אימיגריישן ולצאת לעיר. בעוד שדווקא המכס היה מאוד מאוד מהיר, התור לביקורת דרכונים בסן פרנסיסקו לקח כחצי שעה.
      אם הכל ילך כשורה, והטיסה הראשונה שלכם ל-SFO לא תאחר, אז יכול להיות שתספיקו.
      בכל אופן, מקווה שהזמנתם את טיסת הקונקשן בעצמכם ולא הרכבתם לבד את הקונקשן שלכם, כך שבמידה ואתם לא מספיקים להגיע לטיסת ההמשך, חברת התעופה אמורה להיות אחראית להטיס אתכם ליעדכם הסופי.

  16. אופירה יעקב

    היי.מה שלומך?החלטתי בשעה טובה לטוס לארהב ואני מדגישה בשעה טובה מכיוון שאני קלסטרופובית .מעונינת בטיסת קונקשיין אפילו עם לינת לילה במדינה בה נעצור כדי להירגע ולהשתחרר מהלחץ ואפילו לטייל ולראות יעד נוסף.אשמח להמלצות מצידך.אם תוכל בבקשה להמליץ תוך כדי התחשבות בבעיה שיש לי.ז״א שהטיסות לא תהיינה ארוכות מידיי.תודה רבה.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אופירה,
      אכן בשעה טובה והמון בהצלחה! לטייל בעולם זה מדהים ואני מאוד שמח שאת החלטת לקחת חלק בכך, למרות הקושי.
      מאחר וארה"ב היא גדולה מאוד ומתפרסת על הרבה איזורי זמן שונים, אני מניח שתעדיפי לטוס לחוף המזרחי ולא לחוף המערבי.
      קיימות המון טיסות ישירות או עם קונקשן בין ת"א לניו יורק, ולכן אמליץ על היעד הזה כי הוא הכי קצר והכי מקושר מבין כל שאר היעדים בארה"ב אליהם אפשר להגיע בטיסות קונקשן.
      ההגיון אומר לבחור טיסת קונקשן לניו יורק אשר עוצרת איפשהו באירופה. מאחר והפרשי הזמנין בין זמני הטיסה השונים בין מדינות אירופה דומה, אני לא חושב שיש הבדלים גדולים מבחינתך ואולי כדאי לבחר יעד שמעניין אותך או פשוט זול מספיק. UIA האוקראינית לדוגמה, מציעה טיסות קונקשן דרך קייב בין ישראל לניו יורק (ואף כתבתי פוסט על הקונקשן בשדה התעופה). גם LOT הפולנית היא אפשרות מעניינת לקונקשנים דרך וורשה ולא יקרים בדרך לניו יורק מהארץ.
      האפשרויות הקלאסיות הן איירפראנס בקונקשן בפריז, KLM ההולנדים עם בקונקשן באמסטרדם (אשר מקושרת בצורה מאוד נוחה למרכז העיר ברכבת) או לונדון וטיסות עם בריטיש. מבחינת זמני הטיסה השונים, אני מניח שמאחר ולונדון היא אחת מערי הקונקשן הכי מערביות באירופה, יהיו לך קטעי טיסה כמעט שווים בין ת"א ללונדון ואח"כ לניו יורק. הטיסה בין לונדון לניו יורק מעט ארוכה יותר, אך עדיין זו האפשרות המאוזנת ביותר.

  17. מוריה

    שלום,
    סגרנו טיסה ללוס אנג'לס (עם יונייטד) עם קונקשן בסןפרנסיסקו של שעתיים שבהם צריכים לאסוף מזוודות לעבור ביקורת גבולות (אימגרשיין) ומכס ולהמשיך לטיסת פנים ללוס אנג'לס בטרמינל אחר ולמסור שוב מזוודות.
    אנחנו 2 הורים עם 2 ילדות קטנות- זמן של שעתיים קונקשיין הוא ריאלי?
    תודה על התשובות

  18. עדי

    כתבה מצויינת!

    שאלה לגבי קונקשיין בפריז של 5 שעות-

    האם כדאי לצאת לטייל בזמן הזה במרכז העיר או שגבולי מבחינת הזמן?
    (הנחיתה היא בשדה שארל דה גול וההמראה משדה התעופה אורלי)

    תודה!

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אישית אני לא מכיר את שדות התעופה בפריז שכן הייתי בשאר דהגול רק כמה פעמים בודדות.
      בכל מקרה, נשמע שאם יש לך טיסת המשך שממריאה משדה אחר, 5 שעות זה בדיוק הזמן שאתה צריך על מנת לדלג בין השדות ולהמשיך הלאה בדרך. אם אתה מתכנן להגיע בערך שעתיים לפני לשעה אורלי, ונניח שיש רק שעה בדרך בינהם, זה אומר שיש לך שעתיים מרגע הנחיתה. בפועל עד שתקבל את המזוודות ותצא מהשדה יקח לך עוד לפחות 30-45 דקות, נכון? לא הייתי עושה כאל הימורים וממשיך ישר לשדה הבא. מה גם, שייתכן שתאחר בטיסה הראשונה בלהגיע לשאר דהגול ואז הכל משתבש בכלל.

  19. אלי

    שלום
    אני רוצה לטוס ללאס ווגאס עם קונקשן בניו יורק. האם ניתן בניו יורק לדחות את הטיסה ביומיים כדי לטייל ואז לטוס ללאס ווגאס עם אותו כרטיס? או לחילופין לקבל החזר על הטיסה מניו יורק ללאס ווגאס?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      זו שאלה לחברת התעופה. בכל אופן, אם הקונקשן הוא מעבר ל-24 שעות, זה כבר לא נחשב קונקשן אלא לקבל פשוט שני כרטיסים נפרדים.

  20. מורן עזרן

    כתבה בהחלט הכרחית

    אשמח למענה-
    אני טסה לקנקון עם קונקשן בפרנקפורט כמובן שהמשך טיסה עם אותה חברה- לופטהנזה

    האם אני צריכה לאסוף את המזוודות או שהן יגיעו ישירות לקנקון?

    האם כשנוחתים בקונקשן יש צורך לגשת לצ' ק אין בעמדה של חברת התעופה? במידה ולא אשמח לדעת לאן ממשיכים מהנחיתה… פעם ראשונה טסה עם קונקשן ואני קצת בלחץ

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אם מדובר באותה חברת תעופה ( סדירה ) ובאותו כרטיס טיסה, ככל הנראה תוכלי לשלוח את המזוודות עוד מהצ'ק אין בארץ עד ליעדך הסופי דרך הקונקשן. לרוב אין צורך להגיע לדלפקי הצ'ק אין קונקשן, אלא פשוט ללכת לפי השילוט של International Transfer/connection אשר בסוף יביאו אותך לטרמינל של הטיסות היוצאות. אם אין לך כרטיס עליה למטוס, תצטרכי לגשת ל- transfer desk של חברת התעופה אשר ינפיקו ךך במקום את ה בורדינג שלך לטיסת ההמשך. עם זאת, לרוב תקבלי את ההורדנג של הקונקשן כבר בארץ או אפילו בצ'ק אין בבית.

  21. דורון

    הי

    לקחתי טיסה באל על עם קונקשן לאליטליה, אליטליה הקדימה את הטיסה כך שזמן הקונקשן מתקצר ל- 30

    דקות וכמובן לא ניתן לעמוד בלוח הזמנים והאפשרות היחידה שנותרה לי לקחת רכבת (8 שעות המתנה לא

    מתאים). נאלצתי לבטל כמובן את הטיסה באליטליה האם ניתן לבקש פיצוי מהם על קיצור הזמן?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      נשמע כאילו עשית קונקשן עצמאי וקצת "אכלת אותה", נכון?
      אני לא עו"ד ולא מספיק בקיא בכל החוקים, אבל אם ההודעה על הזזת הטיסה מגיעה מספיק זמן מראש ומדובר בשתי הזמנות, אין לך הרבה מה לעשות ככל הנראה.

  22. ורד

    הזמנתי טיסה לביתי הסטודנטית לציריך. קונקשן באתונה של 45 דקות.
    זו פעם ראשונה שאני מזמינה טיסת קונקשן, ועכשיו אחרי שיטוט ברשת אני מתחילה לדאוג שכאמור רב הטיסות יוצאות מנתבג באיחור אופנתי ☹️
    מה עושים? אני ממש בלחץ כרגע.

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי ורד,
      מהמידע באינטרנט נראה שהזמן המינימלי לקונקשן בשדה התעופה של אתונה הוא 40 דקות, כך ש-45 אמורות להספיק אם הכל הולך כשורה. עם זאת, אכן מדובר בקונקשן סופר קצר ולחוץ ומספיק איחור של רבע שעה בהמראה כדי לפספס את טיסת ההמשך.

      ראשית, הייתי בודק האם קיימות טיסות מאתונה לאמסטרדם מאוחר יותר באותו היום. אם בתך תפספס את הקונקשן, היא ככל הנראה תעלה על טיסה מאוחרת יותר (בתנאי שיש בה מקום). בסוף אנחנו משחקים עם סיכויים של לפספס את הקונקשן לעומת מה הנזק שנגרם. אפשר לבדוק מול תנאי הכרטיס אפשרות להזיז את טיסת ההמשך לטיסה מאוחרת יותר, אם תנאי הכרטיס מאפשרים זאת.

      בחגי תשרי טסנו לדוברובניק דרך ורשה (כי מחיר כרטיס קונקשן עם LOT בביזנס היה דומה לכרטיס אקונומי לטיסה ישירה והחלטנו להתפנק). לכאורה, היה לנו 1:20 זמן קונקשן בורשה והכל היה טוב. אבל כשהגענו לנתב"ג בבוקר לפני הטיסה, מיד זיהינו איחור של שעה בהמראה מת"א לורשה. בדלפק ה-check-in ביקשנו לבדוק אפשרות לטיסה חלופית, אך כל הטיסות שיכלו להביא אותנו לדוברובניק היו כבר מלאות. הנציג המליץ לטוס לורשה ושם לגשת לעמדת ה-transfers ולבקש עזרה. בפועל, כשנחתנו בורשה גילינו ש-LOT הזיזו את ההמראה של טיסת ההמשך שלנו לדוברובניק בשעתיים. בפועל המטוס שבו טסנו ת"א-ורשה היה המטוס ש-LOT השתמשו לטיסת ורשה-דוברובניק ולכן לא הייתה להם ברירה אלא לאחר את ההמראה. בסוף היה לנו מספיק זמן להנות מטרקלין לוט בורשה ולהמשיך לטיסת ההמשך בנחת.

      בפועל, הכי גרוע זה שהבת שלך תאחר את טיסת הקונקשן ותקבל כרטיס לטיסה חלופית. בהתאם לאפשרויות שיהיו קיימות באותה עת, יכול להיות שהטיסה תהיה למחרת ובמקרה כזה חברת התעופה אמורה לשכן אותה במלון על חשבונה. דווקא זו דרך מעניינת לבקר ביעד לא מתוכנן 🙂

      נ.ב במקרה והאיחור עולה על 8 שעות, לפי חוק טיבי ככל הנראה ובתך תהיה גם זכאית לפיצויים בגיל האיחור 🙂

  23. אברהם

    היי

    יש לי קונקשן בלונדון של בריטיש (תל אביב- לונדון – ניו יורק) של שש שעות. יש רכבת מהירה מהית'רו תוך רבע שעה במרכז לונדון.

    האם מומלץ לצאת כדי לעשות ביקור בזק בלונדון?

  24. רוזה

    שלום
    אני אשמח לעזרה- מה עלי לעשות?
    רכשתי 2 כרטיסי טיסה ממדינה רפובליקה דומיניקניית לישראל עם קונקשין במדריד.
    הזמנתי דרך סוכן נסיעות- חברת מונה טורס.
    אמר לי לבדוק אם יש צורך לויזה לכניסה לישראל.
    ביררתי ואין צורך.
    ביום טיסה הן הגיעו לשדה תעופה בסנטו דומינגו ולא נתנו להם לעלות לטיסה, כי לא להן ויזה לספרד- קונקשין היה אמור להיות במדריד.
    מה עלי לעשות?
    למי לפנות כדי להחליף תאריכי הכרטיסים?
    או לקבל החזר כספי ולרכוש כרטיס חדש?
    הודה מאוד על תשובה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי רוזה,
      אני מניח שעליך לפנות לסוגכן הנסיעות שדרכו הזמנת לקבל סיוע והדרכה כיצד לפעול.
      לא מספיק מכיר את נושאי הויזה לאזרחי מדינות זרות בזמן טיסות עם קונקשן כך שקשה לי לייעץ כאן.
      בכל אופן, ממה שאני כן יודע, בזמן טיסות קונקשן בפעמים רבות לא נדרשת ויזה במדינה שדרכה מתבצע הקונקשן כל עוד אין צורך להכנס למדינה.
      בהצלחה ותעדכני אותי כיצד נפתר הסיפור כדי שנלמד על ענייני ויזות בזמן קונקשנים.

  25. גלבך

    אשמח לקבל עזרה איך למצוא כרטיסים זולים לבחור את מדינת הבינים איך כותבים את זה בבקשה

    בתודה מראש

    1. IgalSt כותב הפוסט

      אני מניך בהמשך נכתוב פוסט שלם המדבר על חיפוש טיסות זולות, כאשר אחת הדרכים היא חיפוש טיסות זולות עם קונקשן.
      כעת הייתי ממליץ פשוט להשתמש באתרי חיפוש הטיסות הרגילים כמו קייק או סקי-סקאנר ולראות את ההצעות השונות. לרוב ההצעות יכללו קונקשנים על מנת להוזיל את הטיסה.

  26. דוב

    כתבה מעולה! תודה

    יש לי שאל(ות):

    אנחנו טס לוונציה דרך רומא עם אותה חברה (אליטליה) וכרטיס הלוך-חזור מסודר שנקנה מהחברה כטיסת קונקשן,
    אלא שזמני הקונקשן קצרים יחסית – 1:05 בהלוך ו-1:20 בחזור.
    אני מבין שביקורת הדרכונים מתבצעת רק כשנגיע ליעד הסופי בונציה, ולא אמורה לעכב אותנו ברומא, נכון?
    *
    וגם – בדרך חזור – כשאנחנו מגיעים לנמל התעופה בוונציה, זו למעשה הרי טיסת פנים (ונציה-רומא ורק אז לת"א), אז אנחנו עוברים בוונציה ביקורת דרכונים וכו? כלומר להגיע בזמן שמאפשר התכוננות לטיסה בינלאומית?

    אגב אנחנו טסים רק עם כבודת יד, ע"פ המלצות שקיבלנו למקרים כאלו.

    תודה!

    1. IgalSt כותב הפוסט

      תודה רבה דוב.
      ככל הנראה שבשני הכיוונים את ביקורת הדרכונים תעשו בזמן הקונקשן ברומא – בכניסה וביציאה משנגן (Schengen). לרוב טיסות פנים הן ללא ביקורת דרכונים, כך שלדוגמה, בזמן הקונקשן ברומא אתם תעברו ביקורת דרכונים ותצטרכו לעבור לאיזור בטרמינל שמיועד לטיסות פנים. אני לא כ"כ מכיר את השדה ברומא, אבל ייתכן אפילו שתצטרכו להחליף טרמינל – כדאי לבדוק באתר של אליטליה ו/או בכרטיסי הטיסה.

      לגבי המזוודות, אכן מדובר בקונקשן קצר והסיכון לכך שהמזוודות לא יעברו איתכם עולה. עדיין הסיכון יחסית נמוך ולרוב המזוודות עוברות בהצלחה אם חברת התעופה מוכרת כרטיסים כאלה. אם אין בעיה לטוס עם כבודת יד אכן זה מוריד את הסיכון בנושא המזוודות בקונקשן ויותר נוח לכם. חשוב לשים לב להגבלות על הנוזלים בכבודת יד 🙂

      הדבר היחיד שחשוב לקוות הוא שבטיסה הראשונה מבין שתי הטיסות לא תאחר, כך שאתם לא תאחרו לטיסת הקונקשן הבאה שלכם. היה לי מקרה דומה בטיסה לדוברובניק דרך ורשה עם LOT הפולנית, שהטיסה מנתב"ג איחרה בשעה וזה השאיר לי רק 20 דקות קונקשן בורשה. ניסיתי כבר בנתב"ג להחליף לטיסה אחרת, אבל בגלל החגים כל הטיסות היו מלאות. למזלי לוט איחרו את הטיסה מורשה לדוברובניק בכשעתיים כך שהיה אפילו זמן לנוח בטרקלין LOT בורשה.

  27. יריב

    שלום רב !
    יש לנו מטפלת סיעודית שסיימה לעבוד אצלנו (עבדה מספר שנים)
    וכעת היא חוזרת לארצה נפאל .

    אני מנסה להזמין לה טיסה עם קונקשיין. אבל כמעט בכל טיסה אני מקבת התראה כי יתכן ותצטרך ויזה.
    האם יש לך מושג אם באמת יש חובה בוויזה או שזה לא נכון.

    קיבלתי את ההערה בכל קונקשיים דרך רוסיה טורקיה או גיאורגיה.
    האם לדעך יש בעיה להזמין טיסה כזו ללא ויזה

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי יריב,
      אני מניח שהמקום הטוב ביותר לקבל מידע על כך יהיה סוכן נסיעות או אתרים של חברות התעופה או שדות התעופה בהם מתבצעים הקונקשנים בפועל.
      אם כי, בידע כללי, אני יודע שהבעיה של ויזות (לישראלים) קיימת רק בקונקשנים בארה"ב. אומנם כניסה לרוסיה או מדינות אירופה לא דורשת ויזה לישראלים, אני נוטה לחשוב שלא תהיה בעיה לעשות קונקשן במוסקבה או איסטנבול ללא ויזת כניסה למדינה. מזיכרון במוסקבה אכן בודקים דרכונים בזמן קונקשן, אבל אני לא זוכר שבאיסטנבול בדקו לי דרכון בפעמים הבודדות שעשיתי שם קונקשן בטיסות עם טורקיש.

  28. אדם

    אחלה כתבה! תודה.

    יש לי שאלה לגבי שליחת מזוודות ליעד הסופי:
    אם אני רוכש 3 כרטיסי טיסה נפרדים
    (למשל: כרטיס מת"א ללונדון, כרטיס מלונדון לניויורק, וכרטיס מניו יורק לברזיל),
    כאשר הפער בין טיסה לטיסה היא פחות מ 24 שעות, חברות תעופה שונים.
    האם אני עדיין יכול לשלוח את המדוודות ליעד הסופי, גם אם זה לא באותו כרטיס ולא אותם חברות תעופה?

    1. IgalSt כותב הפוסט

      היי אדם.
      עד כמה שאני יודע, לרוב אי אפשר לשלוח מזוודות בטיסות קונקשן במידה ולא מדובר באותה חבר'ה או אפילו אם הטיסות הן של אותה חברת תעופה אבל נרכשו תחת כרטיסים נפרדים (כלומר לא אותו PNR).
      מה שכן, אם כלל טיסות הקונקשן הן כן באותו PNR ובחברות שבאותה ברית תעופה, לפעמים כן תוכל לשלוח את המזוודות ליעד הסופי אחרי כל טיסות הקונקשן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *